YORUMLAR
İnsanlar hürriyeti tattıkça ve ona lâyık oldukça gelişir, ilerler, büyük kültür, sanat ve medeniyet eserleri meydana getirebilirler. Dağ gibi engelleri teklemeden ve hiç kimseden yardım beklemeden aşar, her şartta daha iyiye ve daha güzele koşarlar. Hürriyetin humuslu toprağında gelişmeyen, kök salıp boy atmayan, çiçeklenip meyveye durmayan hiçbir harekette, işte huzur, saadet, saygınlık, selâmet, seviye ve mutluluk yoktur. Hürriyetsiz toplum esir, hürriyetsiz insan köledir.
alkışlıyorum efendim.
kaleminiz her daim yazar inşaAllah.
selamlar.
Hürriyet sayesinde anlar ve anlaşılır, insan. Her türlü medenî gelişmeye, ilmî ilerlemeye, teknik bakımdan yüksekliğe ancak hür olanlar lâyıktır. Hürriyet imkânı ve hür düşünebilme cehdi ve isteği elinden alınmış, kısıtlanmış insanlar sürekli yerinde sayarlar. Tesadüfen belirli makamlara belirli adamların desteği ve eli üstünde gelmiş olsalar bile, adı geçen adamlar desteğini çektiğinde yahut omzundan aşağı attığında çok daha aşağılara çok daha hızlı bir şekilde inmeye başlarlar. Böyle insanlardan zaten uzun süreli kalkınma ve yücelme hareketi beklenemez. Atağa kalkmaları ve ayakta durmaları, başkalarının lütfuna ve insafına kalmış yarı köle durumundaki bu insanlardan serbest düşünebilme yeteneği, azim ve irade kaçmıştır. Hürriyet, hamiyet ve haysiyet bir daha ulaşamayacakları kadar yükseklere uçmuştur.
Aynen belirttiğiniz gibi sayın yazar.
Çok önmli hususlara değiniyorsunuz.
Çok ciddi konuları çok güzel bir şekilde yazıyorsunuz.
Tebrikler güzel yazan ve güzeli yazan kaleme.
Hürriyetin humuslu toprağında gelişmeyen, kök salıp boy atmayan, çiçeklenip meyveye durmayan hiçbir harekette, işte huzur, saadet, saygınlık, selâmet, seviye ve mutluluk yoktur. Hürriyetsiz toplum esir, hürriyetsiz insan köledir.
Çok değerli bir kalemsiniz ufkumuzu açıyorsunuz. Konu çok önemli ve güzel, anlatımınız harikulade hele final takdire şayan. Sizi kutluyorum. Saygı ve selamlarımla....