- 699 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çağdaş Yayılmacı Anlayış
Günümüz ’ yayılmacı siyaset ’ anlayışı eski ’ yayılmacı anlayış ’tan daha farklı bir şekilde devam ediyor.
Emperyalist devlet diye tabir ettiğimiz yayılmacı siyaseti takip eden devletler eskilerde direkt olarak yönetimi ele geçirme siyaseti izliyorlardı. Amaçları yönetimi askeri yollarla ele geçirerek sömürgelerini kurmaktı. Ve birçok coğrafyada istediklerini maalesef elde etmişlerdi. Bunları safi bir askeri güçle sağlıyorlar idi. Ancak bu anlayış günümüzde önemli değişikliklere uğradı.
Şimdilerde, eğer, bir ülkeyi sömürgeleştirmek istiyorsanız, şu yollara başvurmanız gerekiyor:
Sömürge haline getirmek istediğiniz ülkenin;
1-Zaaflarını kendi çıkarlarınız doğrultusunda kullanmak,
2-Ekonomisini kendinize bağımlı hale getirmek,
3-Siyasi iradeyi dolaylı yollarla ve muhtelif şekillerde yönlendirmek,
4-Toplumun kültürünü yozlaştırmak,
5-Medyayı kullanarak toplumun uyumasını sağlayacak yapay gündem maddeleri oluşturmak,
6-Aynı sofrada yan yana yemek yiyen kardeşleri birbirine düşürmek,
7-Gençleri çeşitli yollarla kendi kültürüne uyum sağlamasına çalışmak,
8-Toplumun öz değerlerini yavaş yavaş toplumdan silmek…
Evet, artık yayılmacı anlayış işte bu yollarla istediği ülkeyi sömürge haline getiriyor. Tam bir sömürge olmasa da bunun adına ’yarı sömürge’ adını çok rahat verebiliriz.
Şimdi o zaman biraz düşünme sırası değil midir?
Bakınız bugün bizi biz yapan çok sayıda değer yitirilmek üzere…
Toplumsal duyarlılık asgari düzeye inmekte…
Okuyup araştırma dönemimden uzaktayız, sadece bize söylenenlere safi bir şekilde inanmaktayız…
Gençlerimiz kendi edebiyatlarından bihaber… Yabancı hayranlığı had safhada…
Medyada günlerce olmadık gündem maddeleri gırla yer alıyor…
İç dinamiklerimizden oluşan zaaflarımızdan dolayı hür irademizle direkt olarak hareket edemiyoruz, illa birilerinin koruyucu sıfatına ihtiyaç duyuyoruz…
Peki neden?
Bakıyorsunuz siyasi iradenin başında kim olursa olsun illa birileri tarafından yönlendiriliyor…
Cumhuriyetimizin ilk dönemleri hariç…
Oysa bizim atalarımız bu vatanı ne zor şartlar altında birlik ve beraberlik içerisinde düşmanın eline geçmekten kurtarmışlardır…
O zamanlarda, süper güç olan İngiltere gibi büyük devletler bizlere direnişten vazgeçmemizi savaşı kazanmamıza rağmen diplomasi masasında mağlubiyeti kabullenmemizi dayatmamışlar mıydı?
Dayatmışlardı, bizi ne tehditlerle korkutmaya çalışmışlardı; ama biz boyun eğmemiştik…
Tüm olumsuzluklara rağmen yine de hürriyet diye diretmiştik…
İşte artık sizce de silkinip biraz kendimize gelmenin vakti değil midir?