- 583 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
* Zor Yıllar *
gurbete gelmişlerdi ama, yüz kere pişman , bin kere pişman oldular ,ama artık hiç ahın vahın faydası yok ileri bakmak mecburiyeti var. iki çocuk , ikide kendileri topu topu dört kişiydiler ,sen gelde gurbetteki yolculuğun başındayken çile çekmeye alışan o gariban ana ya sor, acısı yüreğinde saklı,kocasının doğru dürüst bir işi yok ,bu gün kazan bugün ye çileli kadın dururken ,kocasımı düşünecek ti yarınlarını !çocuklar daha çok ufak, biri yedi biri dokuz yaşında bir kız, bir oğlan.nihayetinde adamın tutarsızlığı ,çalışmamasıve vurdum duymazlığı çileden çıkarıyor,sabırları tüketiyordu. Kadının yapacağı bir şey yok ,ufacık çocukları bırakıp işemi gidecek ti ,genede kadın komşuların ufak tefeklerine yardımcı oluyor,çocukların ufak tefeklerini karşılıyor du. sıkıntılı günler çoktan başlamıştı , adamın umrunda değildi fakat kadınında yarını düşünecek ne hali vardı ,ne zamanı,günler gelip geçiyordu ,kadın daha fazla dayanamamış çalışmaya karar vermişti. evlerine yakın yalnız yaşayan yaşlı teyzenin yanında çalışmaya başladı, önceleri çok karşı çıktı günlerce kavga etti sanki eve ekmek getiriyormuş gibi , adam en sonunda ezikliğin vermiş olduğu bir tavırla mecbur kaldı kabul etmeye...iyide yapmıştı .günler bir birini kovalıyorken kadın yaşlı kadının gözüne girmeyi başarmıştı,dürüstlüğüyle, yaptığı işle kendini kanıtlamışdı,çocuklar okula gidiyorlardı birgün aç , birgün tok ,çocuklar kimseye birşey belli etmiyorlar hiç bir şey yokmuş gibi, karınları açta olsa belli etmezlerdi , onurlu ve çok dürüst çocuklardı ,çokta çalışkandılar,önünde babaları olmasa çocuklar hayatlarını kendileri tayin edebilirlerdi,çünkü arkalarında kapı gibi dirayetli bir anne vardı, adamda hiç bir kıpırdanma bile olmamıştı, bu dünyadan değildi sanki.yaşlı teyze kadını çok sevmiş,ona güven duymaya başlamıştı,kocasının boşta gezdiğini biliyordu, kadına bir teklifte bulundu,kocasınında orada çalışmasını ,bağ bahçe işlerinde ve getir götür işlerine bakmasını teklif etti, kadın sıkıntınında verdiği güçle teklifi hiç kimseye sormadan kabul etti. kocası dünden razı olurdu. öyle bir çifliği kaçırırmı ,onada yayılacak yer lazım, tam aradığı iş. ama bir sorun vardı! kocasının içtiğini söylememişti, peki şimdi ne olacaktı, nasıl söyleyecekti.yaşlı teyze kocasının içtiğini biliyordu zaten ,ama kadının bundan haberi yoktu. akşam eve varınca kocasına olanları anlattı, adam dünden razıydı, balıklama atlanırdı böyle bir işe, ertesigün sabah oldu kadın işe gitti ,kocasıyla konuştuğunu,teklifini kabul ettiğini söyledi.yaşlı teyze herşeyin farkında ama kadının kocasının içtiğini söylemesini bekliyor,bir sonuç alamıyordu.yaşlı teyze karar vermişti kadını kırmadan nasıl söylerim hesabını yaparken, söyleyeceklerinide kafasında toparlamaya çalışıyordu.kadını yanına çağırdı ,gel kızım otur bakalım şöyle...şimdi yarın sizin için evin üst katını ayarlayacağım dört kişi sizsiniz birde ben, artık beni aranızda idare edersiniz dedi yaşlı teyze,kadınhemen atıldı mahçup olmuştu..öyle şey mi olur teyze sen bizim baş tacımızsın, veli nimetimizsin, allah seni başımızdan eksik etmesin dedi,yaşlı teyze şaka yaptığını söylemiş ama arkasındaki gerçekleride hatırlatmıştı.yaşlı teyze kadını tekrar yanına çağırdıve dediki...kızım şu köşede de beyin namazını kılar değince kadın kıpkırmızı olmuş , çok şaşırmıştı ,ne diyeceğini bilemedi, bundan sonra da söylemesi çok zor olacak tı fakat söylemesi gerekiyordu, söylemeliydi.ne olursa olsun bir an önce söyleyeyim kurtuluyum hesapları yapıyordu ,cesaretini topladı ve kadının yanına oturdu,tir tir titriyor,soğuk soğuk terler dökmeye başlamıştı,teyze farkına çoktan varmıştı,kadına: tamam kızım tamam ben her şeyi biliyorum, üzülme, git beyini çocukları alda gel dedi,kadın koşa koşa gitti çocukları ve kocasını getiriyor fakat adam gene sarhoştu,kadın çıldırdı,,bu senin son şansın şansını ya iyi değerlendirir,yada defolup gidersin diye serzenişte bulunuyordu,,kocası tamam dedi ,eve geldiler teyze adamı görür görmez anlamıştı, hiç bozuntuya vermedi , sabah oldu herkez dinçti yeni bir güne başka bir evde girmenin heyecanını yaşıyorlardı. aradan yıllar geçti , adam yıllar içinde rahatlığında verdiği huzurla içkiyi bıraktı ,beş vaktini bırakmıyor du yıllar sonra huzuru rahatlığı yaşamışlar dı . çocuklar büyümüş,büyük kız evlenmiş çoluk çocuğa karışmıştı bile, ufak kız üniversite sonda okuyor geleceğin flanlarını yapıyordu. bu arada yaşlı teyze sizlere ömür .ALLAH rahmet eylesin iyi kadındı.hiç kimsesi yoktu giderken bütün mal varlığını kadına bırakmıştı,artık herkez çok mutluydu, eski günler çoktan hayal olmuştu ,acıların yerini artık mutluluk almıştı. adam ve kadın teyzenin adına bir okul ,bir cami,ve büyükçe bir hayrat yaptırdılar gelen giden içsin dua etsinler diye.
( Bu Öykünün Tamamı Mehmet Sancak’a aittir )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.