- 1882 Okunma
- 33 Yorum
- 0 Beğeni
EN İNSANCA DUYGUSUDUR İNSANIN; AĞLAMAK…
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazen, derin bir hüzün çöker yüreğine. Bir ince sızı yerleşir, burnunun direğine. Ağlamak istersin. Sebepsizdir, görünürde. Nedensizdir. Nedensizmiş gibidir. Bilirsin. Bilirsin ama söyleyemezsin. Söylersen, zembereğinden boşalacaktır, istemezsin.
Bazen, yokluktur sebebi. Bazen, hiçliktir. Olmak istediğin yerde olamamaktır. Ya da olmasını istediğinin yokluğudur.
Zamanlar vardır, aşılması zor. Anlar vardır, yaşanması zor. Mecbursundur. Bilsen de çözüm değildir biliyor olman. Olmak istersin. Olduğunu hissetmek istersin. Bir işarettir beklediğin. Küçük. Bir “ bip “ sesi telefonunda. Ya da bir uyarı: “ mesajınız var “ bilgisayarında.
En insanca duygusudur insanın; ağlamak. Ağlayamazsın.
Sözler vardır; söylenmesi zor. Söylendiğinde, dönülmesi zor. Dönülmezliğinde, yaşanması zor. Bir kereliktir. İki kelimeliktir. “ Seni seviyorum “ dur. Çoğuldur. Zordur. Sorudur: Neredeyim? Acıdır, yanıtsızlığı. Hüzündür, yerini bulamayışın. Bilirsin, geride durman gerektiğini. O geri; bir adım dahi olsa, inciticidir.
Ağlamak istersin, ağlayamazsın.
Hissedersin, dokuz boğumunu boğazının. Her bir boğumdan geçtikçe sessiz hıçkırıkların. Bir sebep ararsın. “ Ağlasam “ dersin. Ağlayamasın. Geçen her dakika içinde bir şeyler yıkılır. Her bir yıkıntı, başka köşesini ezer yüreğinin. “ Bilmeli “ dir. “ Hissetmeli “ dir. Beklediğini. Ağlamak ile ağlamamak arasındaki ince çizgide durduğunu. Sessiz geçen her dakika, başka bir yere yaklaştırır seni; yalnızlığa, çaresizliğe, uzaklığa.
Öfke, dalga dalga yükselir içinden. Akıtmak istersin. Aklın der ki; “ Bekle…” Beklersin. Dakikalar geçer. Yaşlı ve yorgun adımlarla ağır ağır. “ Karar ver “ der yüreğin.
Bir görüntüye takılır, gözlerin televizyonda. Ya da bir ambulans sesini yakalar, kulakların.
En insanca duygusu ile insanın; ağlarsın.
Düşen her damla; “Hoşça kal “ dır.
Yokluğa…
Hiçliğe…
Sevgiye…
Sevgiliye…
Vedadır…O duyamasa da.
Telefonunu kapatırsın. Bilgisayarını çekersin fişten.
Ağlarsın... En insanca duyguyla.
Son defa…
Eser Akpınar
İzmir
18.04.2010
YORUMLAR
kendimi buldum satırların arasında
son günlerde yaşadıklarım bir bir dökülmüş
kelimelerden. yüreğine emeğine sağlık eser hanım.
bulunduğu yeri hak eden bir yazı.
kutluyorum sizi.
her dem saygımla.
Eser Akpınar
Ağlamak...Sevinirsin, ağlarsın.Üzülürsün, ağlarsın.Kavuşursun, ağlarsın.Ayrılırsın, ağlarsın...Bazen hiç bir sebep yokken dökülüverir yaşlar gözünden, bazen de hıçkıra hıçkıra ağlamak istersin ama kirpiklerin geçit vermez gözyaşlarının akmasına, sen de içine akıtırsın ığıl ığıl...Ağlamak...Vicdan, merhamet, duyguların varoluşudur yürekte...
Dünyanın en ulvi ve en insancıl duygusudur ağlamak...
Dilerim herkes gözyaşlarını sevinç için döker...
Güzel yazınızı kutluyorum...Sevgilerimle
Eser Akpınar
“EN İNSANCA DUYGUSUDUR İNSANIN; AĞLAMAK”
Başlık başlı başına yazının yorumunu yapmış özetle, fazla söze ne hacet “tebrikler”
Yalnız dikkat etmişsinizdir mutlaka insanoğlu sadece yitirdiği, kaybettiği değerlerin, değerlilerin peşinden ağlamıyor.
Son bulmuş bir özlemin omuz başlarındaki ilk saniyelerinde hava durumu hep çiseli yağmurlu olur benim için. Havaya sıkılmış bir yumruğun sembolize ettiği zafere uzanılmış kavgaların bitiş düdüğü ile birden gök gürültülü bir sağanak başlar ardından, diğer elimle akan burnumu silerim. Beni gidi sümüklü beni :)
Tekrar tebrikler
Saygılar, selamlar
Eser Akpınar
Özlettiniz kendinizi...Engin Bey de yok hanidir...Ama olmuyor böyle...
Teşekkür ediyorum...Saygılarımla
Saat öncesi de bakmıştım ama bir şey yazamamıştım; şimdi de kaçabilirim ellerimin titremesini sebep görerek belki de burada anlattığınız gibi o öfkeye yenilerek de gidebilirim ama inat değil mi gitmeyeceğim !
Başlıktan anlaşılıyor ki titrek bir yazıya bakıyoruz ve çok güzeldi harflerin dağılımı. Ağlamak nedir diye sorulursa sanırım kimse anlatmaya kalkmamalı ve :
"bu yazıyı oku yeter"
denebilir sanırım , sanrı bile çok uzak zirâ ta kendisi.
Hep ruhun terbiyesidir derim ağlamaya ve hıçkıra hıçkıra hali de sanırım en beteri artık "yok" raddesidir. Ama en acısı da hani demişsiniz ya sessizlik işte öylesi acıdır ki sessizlikte ağlamak ve ağladığının görülememesi belki de göstermek istemeyişindir diğer yanda dert olan. Sonra sebepler sıralanmış telefon ve bilgisayar denmiş ama burada ben bir şey diyemeyeceğim siz her şeyi söylemişsiniz.
Çok güzel bir yazıydı belki, de ağlama arefesinde oluşumdur beğeni sebebim ama en gülen olsam da mükemmeldi demekten alamayacağım kendimi. Ama unutmadan bir kelime hatası vardı sanırım:
"ağlayamasın"
ağlayamazsın mı olmalıydı; neyse de günde olması gerekendi bence ..
Sevgiler.
**Havin_** tarafından 4/20/2010 6:41:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Ağlamak...
Yağmur yağar yeryüzü yeşilin birbir rengine bürünür, can bulur. Ağlarım, gözyaşlarım içimdeki çölleri gülistana, lalezara çevirir. Ağlamak en yüce duyguların geçiş kapısı. Ne mutlu ağlayabilen gözleri olana.
Güne düşen bu anlamlı yazınızı ve siz değerli yazarını en kalbi duygularımla kutlarım.
Mustafa Sakarya tarafından 4/20/2010 3:13:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
INSANCA DUYGUDUR AGLAMAK,NEDENLERI VARDIR,BAZEN NEDENSIDIR,ICINIZE SIKINTI COKER VE DOLMUSSUNUZDUR GUNUN
YORGUNLUGU STRESI VS.VS.YA DA YILLARIN BIRIKIMIDIR UFAK BIR KIVILCIM BEKLER NASIT BIR SEY DE OLSA BASLARSINIZ
AGLAMAYA,SIIRLER HIKAYELER OYLULER AGLATIR,GERCEK ANILARDA YASANANLAR VE BIRKMIS DOLULUK INSAN BEDENI BIR
MAKINADIR,MAKINANIN BAZEN BAKIMA IHTIYACI VARDIR ,TEMIZ BAKARSINIZ BAKIMLIDIR,KORUNUR HERSEKILDE AMA YINEDE
YAGI EKSILDIGINDE SORUN YARATIR.HAYAT BIR YASANMISLIKLARDAN IBARETTIR O YASANMISLIKLARDA IYILER KOTULAR ACILAR
HUZUNLER GUZELLIKLER CIRKINLIKLER MUTLULUKLAR SEVGILER ASKLAR VARDIR VE BUNLARDAN BIR SEKILDE AGLAMALAR OLUR
SEVINC GOZYASIDA HUZUN GOZYASIDA INSANOGLU DOGAL OLARAK ICINDEKINI BOSALTIR VE AGLAMAK NE AYIPTIR NE DE GUNAH
DOGAL BEDENIN BIR IHTIYACINI AKIRIG GOZLER.RAHATLAYANA KADAR.DILERIM KI KIMSE ACILARDAN AGLAMASIN HUZUNLERDENDE
SEVINC MUTLULUK GOZYASLARI OLSUN HER ZAMAN HERKESIN GONLUNE GORE OLSUN.SEVGILER SAYGILAR GUZEL BAHAR CICEKLERI GUZEL AGLAMASINI SITEMEDIGIMYUREKLERE GELSIN.SEVINC GOZYASIYLA HER ZAMAN.
Ağlamak kadar güzel....Anlayabilecek kadar da yürekten...
Tebrik ediyor sevgilerimi gönderiyorum dost yüreğinize....
Eser Akpınar
Ağlamak çoğu kez rahatlatır insanı, boğazdaki düğümler çözülür, hislerinizi çok açık ve net haykırmış satırlar.Güne gelen yazınızı kutlarım, sevgilerimle.
Eser Akpınar
EN İNSANCA HAREKETİDİR İNSANIN; "ALKIŞLAMAK" ve sizi alkışlıyorum. Olağanüstüydü yazınızı tebrik ediyorum. Sevgilerimle... Yazılarınızı okumak zevk.
AYSEL AKSÜMER tarafından 4/20/2010 12:07:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
ağlamak ne güzel....ağlarken kendimi daha çok seviyorum ben....
tebrikle....
duam kalbinize.....
Eser Akpınar
Eser Akpınar
GÖZ YAŞI GÖZÜN CİLASIDIR.
Esirgeme göz yaşlarını bırak göz çukurlarından yanaklarına doğru aksın. İnan biraz önceki halinden şimdi daha mutlu daha rahatsın.
AĞLAMAK HER BABAYİĞİDİN KARI DEĞİLDİR...... HERKES AĞLAMAYI BECEREMEZ.....evet büyük kalem....yazının başlığı çok yerinde EN İNSANCA DUYGUDUR AĞLAMAK.....Puanmı yönetim en fazla on diyor.....saygılar.....
Sevgili Eser, bazab ağlamak güzel oluyor. İnsanı rahatlatıyor. Ağlamak insanca bir duygu ama, hep mutluluktan ağlasak. Hiç hüzün karışmasa yaşantımıza ne güzel olur du değil mi? Anlaşılır ve güzel bir paylaşımdı.
sevgilerimle...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Emine...Sevgiler
Ağlayabilmek...Gülmek..Sevinmek..Üzülmek..en insanca duygular..
Bazen üzüntü, bazen sevinç bazen de kızgınlık ağlatır...Ama her damla sanki insanı yavaş yavaş ferahlatır..
Çok güzel bir yazıydı..
Sevgilerimle
feray soydan tarafından 4/19/2010 8:39:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öyle bir zaman geliyor ki sanki uçurumun dibine gömülüyorum.
İçimdeki boşluğun ne kadar derinleştiğini bütün hislerimin
Bütün sözlerimin ruhumda nasıl çürüyüp hazineleştiğini
Kaldıramayacağım ağırlığı kalbimin üzerinde taşımak
Bir kaderi üzerimden atmadan diğerinin yüküyle ezilmek
Gönül kesemde açtığı boşluğu doldurmak
En insanca duyguyla
Ağlamak, ağlamak.
sevgiler bıraktım dost Vefanın en ulvisinden
Eser Akpınar
ama an gelir, o da yorulur...durulur...sakinler...sabır; o an'ı beklemektir...
sevgiler dost yüreğe..
Eser Akpınar
teşekkür ederim...saygılar
PUANIMI BAŞTAN VEREYİM.ON. AZ DAHA SİZİ KAÇIRACAKTIM.bİR İKİ GÜN İŞLERİMDEN DOLAYI SİTEYE GİREMEDİM.SİZİ OKUMAK BENİ DİNLENDİRİYOR...YİNE HARİKA YAZMIŞSINIZ...
KUTLARIM eSER Hanım,sevgilerimle...
Eser Akpınar
Teşekkür ederim Ayten Hanım...Sevgiler yüreğinize
Eser Akpınar
teşekkürüm içten...saygım sonsuz...
MÜKEMMELDİ BEĞNİYLE OKUDUM
AĞLAMAK BİR VEDADIR ÖLÜMLERDE
ONUN DIŞINDA AĞLAMAK BİRAZ HIRSDIR BELKİDE
İSTEDİĞİMİMZ OLMAMAYIŞIDIR ÖYLE YAPARIZYA
AĞLAR SONRA DEĞMEZMİŞ DERİZ BENCE GÜÇLÜ OLMAK GEREK
HER ŞEYE RAĞMEN TEBRİK EDERİM SELAMLAR SAYGILAR.
Eser Akpınar
Selam ve saygıyla
Eser Akpınar
Teşekkür ederim Fikret Bey. Saygılarımla
Fikret TEZEL
Eser Akpınar
Selam ve saygıyla...
Güzel ve anlam dolu bir yazı.
Yine de insanlarımız mutluluklarında şükür için gözyaşı döksünler, acıyla tanışmasınlar.
Paylaşım için teşekkürler.
Saygı öncelikli sevgiler.
Eser Akpınar
Saygılarımla
Eser Hanım,satır satır nakış gibi işlemişsiniz...Okudukça kendimden geçtim...
puanım her zamanki gibi tam.
selamlar efendim...
Eser Akpınar
Eser hanım çok beğenerek okudum. Çok anlamlıydı yazınız. Bazen herhangi bir neden de ağlatır bazen hiç bir şey de...
Ben en çok Cenaze Törenlerinde ağlarım, ölen kişiye de üzülürüm ama annem gelir aklıma...
Tebrik ediyorum. Sevgi ve saygılarımla...