- 1383 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
HER ŞEY AŞK İÇİN
Çok saygın bir edebiyat sitesinin üyeleriyiz bizler. Kimsenin bundan bir kuşkusu olmasın. Üstelik amacı daha çok - hatta tamamen - aşk şiirleri, aşk yazıları üzerine kurulmuş olan bir site.
Çok güzel aşk şiirleri, aşk öyküleri, denemeler yazan arkadaşlarımız var. Kimisi ustaca yazıyor aşk kokan şiir ve yazılarını ; kimisi de gencecik, masumane duygularını, az biraz acemice dile getiriyor. Hepsinin verdiği tad ayrı oluyor.
Bu dünya ,aşk üzerine kurulmuş. Aşkın, sevdanın olmadığı yerde, hayatın tadı olmuyor gerçekten. Öyleyse , aşk şiirleri, öyküler, romanlar ve hatta şarkı - türküler, olmazsa olmazlarıdır hayatımızın.
..............
Ben dahil, bazılarımız aşktan başka konularda yazıyoruz daha çok. Eleştiriliyoruz da bu yüzden. Özellikle siyaset ile ilgili yazılar pek de yakışmıyor aslında siteye. Kendi adıma söyleyeyim ; yazdığımda moralim de bozuluyor benim. Yani ,zevk almıyorum aşk harici yazılarımdan.
........
Bir ev düşünelim : Oldukça kalabalık bir aile olsun içinde yaşayanlar. Dede, nine, anne, baba ve çocuklar... Dede oturduğu köşesinden dışarısını seyrederken, geçmişi anlatır genellikle torunlarına. Savaş zamanlarını, yoklukları, sıkıntıları, kaybedilenleri. Bu günün nesline, sahip olduklarının nelerin bedeli olduğunu anlatmaya çalışır. Anlamasalar bile, bunu kendine görev bilir dedeler.
Nineler belki de kızar dedelere anlattıkları için. Çocukların morallerinin bozulmasını istemezler. Namaz kılmaktır çokça yaptıkları. Kışlık bir şeyler örerken, ağızlarında dualar vardır. Tesbih çekmektir bir diğer işleri. Bunlar da onların kendilerine biçtiği görevdir.
Anne yemek yapar, temizlik yapar, çocuklarına bakar. Dışarıda bir işe gitmiyorsa eğer, bütün gün evde ve ayakta olurlar. Akşam işten dönen erine huzur vermek için çalışır çabalar.
Baba çalışmak zorundadır. Evin geçimi ondan sorulur.
Hangisinin aşktan söz edecek hali vardır sizce ?
Bence hepsinin ! Tüm yaşlılıklarına ve sorumluluklarına rağmen, ortamına göre, onlar da mutlaka aşktan, sevgiden ve bununla ilgili anlarından söz edeceklerdir. Bütün hayatları aşk değildir artık belki ama yine de aşkı, sevgiyi tamamen unutamazlar.
En çok çocukların ve gençlerin hakkıdır aşkı yaşamak, anlatmak. Oyun oynamak, eğlenmek en çok onların hakkı. Ebeveynler de en çok bunu ister ve bunun için mücadele ederler zaten.
...................
Biz yaştakiler, ister istemez daha çok etkilenir toplumsal olaylardan, siyasetten ve günlük hayattan. Bizim de aşklarımız, sevdalarımız olmuştur. Biz de aşk şiirleri, aşk yazıları yazmak isteriz. Bazen de yazarız üstelik. Aşkın gerçekten de yaşı yoktur.
Fakat, ülke ile ilgili olumsuzlukları, tehlikeleri nasıl da görmezden gelebiliriz ? Sosyal olaylardan etkilenmekten nasıl kurtulabiliriz ?
..........
Aşk şiirleri yazılmalı. Hem de en coşkulusundan. Öyküler, romanlar, aşk ve sevda kokmalı. Şarkılar, türküler, çoğunlukla aşk üzerine söylenmeli. Gençler sevdiklerine kavuşma umudu yaşamalı, karamsarlığa düşmemeli.
Fakat bunun için birileri de gerekiyorsa siyaset yapmalı, sosyal konulara eğilmeli, varsa olumsuzlukları, tehlikeleri haber vermeli, uyarmalı insanları.
Hatta gerekiyorsa, edebiyat sitelerinde siyaset yaparak bile bu görevi yerine getirmeli birileri...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
FİKRET BEY!!!!!!!.....BU TİP SİTELER,ADI ÜSTÜNDE EDEBİYAT SİTELERİ...SİYASET YAPMAK İSTİYORSAN; GİDERSİN İDEOLOJİK DERGİLERE SİYASESETİNİ İSTEDİĞİN KADAR YAPARSIN...ONA BUNA DA HAŞLAMA, TAŞLAMA YAPMAZSIN BOŞUNA....SİZ, KENDİNİZİN SİYASET YAPTIĞINIZI MI SANIYORSUNUZ?...ALDANIYORSUNUZ...
SELAMLAR...
Fikret Bey, burası bir edebiyat sitesi ve insanların şiir ve hikaye okumak için geldiklerini sanıyorum. Televizyonların her kanalında siyaset meydanı var.
Siyasetin meraklısı olanlar açıp izleyebilirler. Hem de en uzman ağızlardan... Sen siyasetten anlıyorsun, fikrini ortaya koyuyorsun. Bizler de okuyoruz. Ben siyaseti sevmem ve yazmam.
Ben şiir ve öykü yazmayı seviyorum. Ha diyeceksin ki, hep aşk mı anlatılması gerekir, hayır tabi ki, çok zaman toplumsal olayları da kurgulayıp anlattığımız oluyor. Her kalem elinden ne geliyorsa onu yazsın. İyi yazsın. Başka söze hacet yok zaten. kutlarım güzel bir makaleydi. sevgilerimle...
Aşk şiirleri yazılmalı. Hem de en coşkulusundan. Öyküler, romanlar, aşk ve sevda kokmalı. Şarkılar, türküler, çoğunlukla aşk üzerine söylenmeli. Gençler sevdiklerine kavuşma umudu yaşamalı, karamsarlığa düşmemeli.
Fakat bunun için birileri de gerekiyorsa siyaset yapmalı, sosyal konulara eğilmeli, varsa olumsuzlukları, tehlikeleri haber vermeli, uyarmalı insanları.
Kaleminize sağlık.
Tabi ki her birinin yeri ve görevi başka fakat hepsi de bir bütünü tamamlamada görevli.
Hayat böylece anlamlı ve güzel oluyor.
Tekrar tebrikler.
Teşekkürler.
yazıyı okumaya başlarken içimden dedimki"şükür Fikret abi siyasete dokunmadan bir yazı yazmış sonunda"...ama ileriledikçe baktım ki yine ucundan bucağından da olsa az buçuk bir dokunulmuş siyasete....
alışkanlık sanırım(:
güzel bir yaklaşım olmuş ancak, benim arzum şu ki,insan yaşı ve konumu her ne olursa olsun,her konuda ama her konuda fikir sahibi olmalı ve paylaşmalı bildiklerini cemiyet ile...burada ki üyelerimizn sayısı hiçte azımsanacak bir sayı değil....bilgi paylaşıldıkça artar ve paylaşıldıkça güzeldir...dostluk köprüleri de böyle değilmidir... ve hep genelde hak arasında şöyle bir ifade kullanırızya,"hakiki dostluklar büyük çatışmaların ardından başlar" diye...
yalnızca Aşk şiirleri ve yazılarıyla bir insanı tanımak eksiklik olur bence....herkes inancı ve düşüncesi doğrultusunda incitmeden hakarete vardırmadan ve kuralları ve sınırları zorlamadan paylaşabilmeli özgürce düşüncelerini...
kutlarım efendim.... saygımla duamla....
Aşkı yazmak kolay...Toplumsal yaşamla ilgilenmek, çarpıklıkları görüp ortaya koymak, onları anlatmak emek istiyor. Yürek istiyor. Biz ne yapıyoruz? Kolayı seçiyoruz kolayı... Yani aşkı anlatmayı. Biz tembeliz kardeşim. Önümüze ne konursa onu yemeğe alışmışız. Çok haklısın çokkkk... Selamlarımla...
Aslına bakarsak,edebiyat sitesinde siyaset ve politikadan bahsedilmesine karşıyım.Ama sürekli aşk,sevgi,ihanet okumaktansa ülkede neler oluyor neler bitiyor hatırlamakta yarar var diye de düşünmüyor değilim.Sürekli siyaset ve politika yazan bir yazarı okumama mesela.Burası edebiyat sitesi sonuçta,siyaset meydanı değil.Ama bir yazar aşk'ı da,sevgi'yi de,ihaneti'de ülke meseleleriyle beraber değerlendiriyorsa desteklerim...
Toplumun en küçük biri aile içinde, bireylerin, konumlarına göre görevleri vardır. Ve düzen; herkesin görevlerini yerine getirmesi ile sağlanır, işlerlik kazanır. İnternet'in en küçük birimi de siteler. Üyesi olduğumuz bu site, bizlerin evi. Her birimizin becerilerine, hayat görüşlerine, yaşanmışlıklarına, özlemlerine göre yazdığımız yazıları, şiirleri yayınladığımız bir site. Bir paylaşım çatısı.
Düşüncelerine katılıyorum. Haklısınız. Bireyler olarak, kendimizi sosyal ve güncel olaylardan soyutlayamayız. Ben, prensip olarak, arkadaş, aile, dost meclislerinde siyaset ve spor tartışmalarından uzak dururum. Elbette ki herkesin kendine göre görüşleri, düşünceleri var. Ama bu görüş ve düşüncelerin ortaya konuşu, çoğu zaman, gereksiz kırgınlıklara sebep olabiliyor. Görüş farklılıkları, bir toplumun ya da topluluğun zenginliğidir. Olması gereklidir. Ama saygı çerçevesinde, kırmadan, incitmeden. Bu iki konunun tartışılmasında çerçeveyi çizebilmek biraz zor gibi geliyor bana. Çerçeve kırılısa, onarmak çok daha zor.
Yine de kişi, kendisini mutlu eden tavrı sergilemedir. Siz güncel konuları kaleme almaktan mı hoşlanıyorsunuz? Yazın. Ben aşk'ı yazamak mı istiyorum? Yazayım. Sizinle hayatın içine girerken okuyanlar, benimle mola verirler...:-)
Saygılarımla.
Cok güzel bir yazi.
Insan inanc vicdan, akil mantik, ruh duygu ve hislerden ibaret.
Vicdanli olan hic bir insan dünyadaki insana ve de canliya dair olan olaylara kayitsiz kalamaz.Duyarliligimizin nedeni de bu.
Siyasi konular hayatin bir gercegi bir milletin benligi bir devletin olgusu ve tarihi.Siyasete dair görüsü olmayanin vatana bagliligi bile olamaz diye düsünüyorum.
Ruhumuz duygu dünyamiz aslinda herseyimizi etkiliyor.
Huzur ve mutluluk pozitif bir bakisa neden genel anlamda.
Ask sevgi tasiyan bir kalp istesede olumsuz olamaz sevkatsiz olamaz.
Heyecansiz ve coskusuz olamaz.Ve böyle ruhlar karamsarligi dagitabilen güce sahip,gerek ailesinde gerekse arkadas cevresinde.
Hayatin ortasindayiz ve ruh yapisi dengede olan yazi ve siirlerinde her seye deginir.Vatandan Aska insandan dogaya Yaradana olan Aska kadar.
Cok yönden ele alinir yazdiginiz yazi.
Yüreginize saglik
Sonsuz saygimla
ÜSTADIM O KADAR GÜZEL EDEBİ BİR ŞEKİLLLE ANLATMIŞINIZ Kİ YAZINIZI
İÇTENLİKLE KUTLUYORUM VE YAZMIŞ OLDUHUNUZ YAZIYA KATILIYORUM
YAŞIM 51 İÇİMDEN DÖKÜLEN NE VARSA NAĞMELER VE ŞİİRLER ONLARI YAZIYORUM
BELKİ GEÇMİŞTEKİ İZLER BELKİ YARINIMDEKİ İZLER
Kİ:(BEN KENDİ NAMIMA KONUŞUYORUM) İŞTE BUNLARI HERKEZLE PAYLAŞMAK
İSTİYORUM GİZLİ KALMIŞ NE VARSA ..BENİ ÜSTADIM SAKIN AYIPLAMAYIN
BEN KENDİ ÇAPIMDA NACİZANE YAZI VE ŞİİRLER YAZIYORUM
SİZE SAYGI DUYUYORUM VE HER YAZMIŞ OLDUNUZ HARFLERE KATILIYORUM
SAYGILARIMLA ÜSTADIM
Fikret TEZEL
çok haklısınız siyasi konularda yazılmalı elbette ki, hele ükleyi daha çok düşünmemiz gereken bu zamanda...ama az çok şiirlerde ve yorumlarda da bu konulara değiniliyor...önce din, vatan ve sonra kendimiz ve aşklarımız gelmeli...
yazınızı memnuniyetle okudum ve hepsine katılıyorum...ayrıca dede, nine derken güzel bir aile ortamı oluştu gözlerimde...şimdilerde bu huzur da pek fazla kalmadı çünkü, çoğu evlatlar artık evde ne ana istiyorlar ne de baba...aile gittikçe küçülüyor ve eş çocuk hariç diğerlerini kimse habul etmemek için var gücüyle çaşılıyorlar...yanlış bir durum...
yazı için ellerinize saglık diyor ve güzel günler diliyorum size...saygılarımla...
FİKRET BEY, SÖYLEDİKLERİNİZİN ÇOĞUNDA HAKLISINIZ. YAŞA GÖRE, ÇOK GÜZEL SIRALAMIŞSINIZ. TABİİ Kİ BUNUN YANINDA SOSYAL KONULAR DA ELE ALINMALI. FAKAT BUNU YAPARKEN BANA GÖRE, EDEBİYAT SİTESİNİN AMACINA GÖRE, EDEBİYAT SİTESİNİN GEREKTİRDİĞİ ŞEKİLDE OLMALIDIR DİYE DÜŞÜNÜĞYORUM. TAM OLARAK AÇIK BİR ŞEKİLDE OLMASA DA HİSSETTİRİLMELİ. DİĞER ŞEKİLDE OLDUĞUNDA, EDEBİYATTAN UZAKLAŞIP, TAMAMEN POLİTİKAYA GİRİYOR. BU DURUMDA, ÜYELERİN FARKLI DÜŞÜNCELERE SAHİP OLDUĞU GÖZ ÖNÜNE ALINDIĞINDA, ÇATIŞMALARA VE KAOSA YOL AÇABİLİR. ASLINDA ELEŞTİRMEK İSTEDİĞİM ÇOK ŞEY OLMASINA RAĞMEN, BEN KENDİMİ ENGELLİYORUM. BU BİR GAZETEDE, DERGİDE ÇOK RAGHATLIKLA YAPILABİLİR. FAKAT EDEBİYAT SİTESİNDE YAPILAMAZ DÜŞÜNCESİNDEYİM. BEN BÖYLE DÜŞÜNÜYORUM AÇIKÇASI. GÜZEL BİR YAZIYDI. TEBRİK EDİYORUM.