sen anlat...
Sek olsun rakılar …
Bu gece içimde garip bir hüzün var
Arkasını da kesme!
On beş kadehe kadar da yolu var..
Sigara falan da istemez .iki paket cebimde birkaç pakette çekmecede var …eğer yetmezse bir koşu alır gelirsin şimdiden derdine düşme…. İşlerini bitir ,işin bittiğinde geç karşıma otur,biraz dertleşeceğiz seninle…ama ben konuşacağım sen dinleyeceksin ona göre…
Geçen Pazar bizim kapıcı Haydar vardı ya onunla karşılaştım sahilde.Yanındagüzel bir bayanla kol kola yürüyordu..önce tanımadım.selam verince kimdi bu ? diye düşünürken hatırladım..bizim haydardan başkası değildi..saçları biryantinli üzerinde en pahalısından deri kahve bir ceket,pahalı bir mağazadan alındığı belli deri çizmeler,yüzünde sahte bir zengin gülümseyişi ,alttan alttan bakıyordu bana.selam verirken yüzünde garip küçümseme hissetim ama önemsemedim .belli ki yanındaki güzel bayana caka satmaya çalışsan sıradan bır adamdı ve ancak haydar olduğunu, onlar son model jeeplerıne bindiklerinde fark edebilmiştim ve kala kaldım.şaşırdım!!! birazcıkta kızdım doğrusu …hemen koşup jeep durdurmak birkaç laf söylemek için jeep e doğru koştum ama nafile . son gaza basıp önümden geçip gittiler… sonra birkaç adım daha yürüdükten sonra simit satan çocuğa rastladım. simit alıyordum ki çocuk gözlerime heyacanla bakıp
- Abi gördün mü ne biçim jeepti kızı gördünmü afet.. o bizim haydar abimiz dıyordu …meğer her pazar sahile gelir sahilde sevgilisiyle gezer üç liralık simide yüz
lira öder çeker gidermiş bizimkisi… bir yıldır bu sahile takılırmış..
Şok olmuştum demek bizim haydar parayı bulmuştu..
Demek toplumsal kanunlar değişmemişti ..para insanların yürüyüşünü bakışını gülüşünü kişiliğilini değiştirebiliyordu.yanında giysilerini ve bindiği arabasına kadar top yekun
bir değişim…düşünsene arkadaşım haydar bisikletinin lastiği patladığın da benden aldığı borç parayla lastikçiden kurtarabilmişti bisikletini…oysa haydar yöneticinin yaptığı
bütün hakaretlere rağmen efendi duruşu, her şeye koşan özü sözü bir kalender bir çocuktu..bütün apartman kapıcı haydarı çok seviyordu..nasıl olmuştu da bu kadar değişebilmişti?inanamadım….
Ama ilginç olan haydarın değişimi değildi.çunkı bu günümüzde hayatın değişmez kanunu gibiydi..ilginç olan o simitçi çocuğun haydara bakışı ile benim haydar anlayışım
arasında ki farktı. Bu ne büyük bir uçurumdu…hayat garip hikayesine burada başlıyordu…haydar yaşamı algılayışına bakmıyorum bile..
Simitçi çocuğun dünyayı algılayışı ne kadarda faklıydı..haydar ı bile masum yapacak kadar cahilce ve yanlış bir anlayışla hayat baktığı kesindi..daha tuhafı simitçi çocukta kendi iç dünyasında masumdu..o hep ezilmiş fakırlık yaşamış ve zengin olma hayalleri kurmuştu haydar onun için o yüzden ekol olmuştu..kim suçluydu yada hayat neden böyle kurgulanmıştı gibi soruların gereksizliğinde, kendime bakıp acaba ben haydar ın yada simitçi çocuğun gözünde neredeydim sorusuna belki de hiçbir zaman cevap bulamayacaktım..aslında bakarsan arkadaşım bununda pek bır önemi yok …olay kısaca suydu haydar kanunsuz yollardan kazandığı paralarıyla yeni bir kişilği kuşanmış simitçi çocukta bu kişiliğe hayran kalmıştı..ve bu durum ne kadar acıydı!!!
Sen doldur rakıları..kafamızı bulalım..şimdi sen anlat senin gözündeki değerimi anlayayım…
YORUMLAR
ahh özentinin had safhada olduğu şu günlerde ,belirli günlerle insanlar televizyon karşısında izledikleri filmin etkisiyle yapılan kavgaların haddi hesabı bilinmiyor,insanların bir çogu kısa yoldan zengin olmanın hesabını yapar duruma gelmiş,nerede alın teri nerede idealist insanlar ,mutlaka var ama mumla arar olmadık mı,ahh nerede o degerlerimiz nerede maskesiz insanlar.yahuu ben bu yazının üzerine dahaa çokk yazardım ama abartmayım :))çok manidardı kutlarım şairimi selam ve saygılarımla....
Güzeldi teşekkürler paylaşımın için. Bazı insanlar öyle ya da böyle kanunlu, kanunsuz birden çizgisini değiştiriyor aslında ne oldum değil ne olacağım demek lazım. Alın teriyle kazanılmamış para mutlaka bir yerlerden çıkar. Ama simitçi helal para ile kazandığı için o üç aşağı beş yukarı karnını doyurur. Peki ah alan, ekmeğine haram para karıştıran elbet sonu kötü olacaktır. Geçici değişimlerdir bunlar.... Aslında çok parası olanların derdi daha çok... Faize mi, dolara mı, arsaya mı yatırayım diye düşünüyorlar hele birde sekiz on dairesi olan bir bir vergi ayları bunların vergilerini ödüyor. Kiracı evden çıkmışsa, o ev tutulana kadar aidatını vs. ödüyor. Bir avuç aşım ağrısız başım derler gerçi benim ki de züğürt tesellisi gibi oldu ama hiç aşırı zengin olmayı düşlemedim belki de ondan....
Çok teşekkürler güzel paylaşımın için.... Bence simitçi hiç imrenmemeli ama tabi para tatlı görünüyor insanlara...
Saygılar....
zengin olmak..para ve lükse kavuşmak..insanın karakterini değiştirir mi..değiştirir elbet zayıf bir kişilikse..gösterişe lükse verir kendini..ama yinede alışkanlıklarından vazgeçemez..lüks jipe biner ama gider sahilde simit yer...tepeden bakar herşeye..bak beni nasılda küçük görüyordunuz nerelerdeyim diye düşünür..kanunsuz yollardan kazandığı için birgün tökezler..hapiste soluk alır.. bence ruhun asaleti doğuştandır..zayıf karakterli olmaz hiç bir zaman..doğrudan ilkelerinden vaz geçmez..o bir simitçi de olabilir kapıcı da..yada bir hizmetçi.veya hammal..ona bakarsınız..bakar bakmaz içinizden dersiniz ki...hayret..öyle asil bir duruşu vardırki..hiç hammalık yakışmamış..bu insana..o ama hep diktir..yaptığı işten gururludur..işte böyle insanlara ihtiyaç çok ..ama onlar nadir bir inci gibi zor bulunur..diğer tarafta..üç kağıtçı..yalaka..yada param olsunda bana herşey mübah diyen ne çok insan var...bu konu bitmez... gerçekten.doğuştan asil olan hiçbirşeye karakterini değiştirmeyen insanlara selam olsun..sizede.. bu güzel yazıyı hazırlayıp sunduğunuz için..teşekkürler..saygılar..
Kanunsuz yollardan zengin olmus olan insanlar gecici bir süre zenginlik icinde olabilir.
Rüya gibi bir yasanti sürebilir.
Ama kanunsuz yollar da olan insan korkularla yasar ve bir gün korktugu basina gelir ve yakayi ele verir.
Acinasi hallere düser sonunda.Halin nedir diye soran olmaz.
Parasi olmasaydi yanindan degil afet hizmetci gecmezdi belkide kimbilir.
Güzeldi cok yönden bakilir yaziya.
Yüregine emegine saglik
Saygim sonsuz
a_bugra
çok teşekkurler. yorumun için.
(( Seçil Nimet ))
Hiçbitmez artık hayatta değil duyamaz seni...
Onun tüm yorumlarını okuyordum, buraya gelmişim sonunda...:(
Yüzüm sıcaklaştı birden onu hatırlayınca...:(