- 1128 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ..korkuyla mı yoksa aşkla mı beslenmeli?
hayatımızda tarifi en kolay..SÜRDÜRÜLMESİ EN ZOR duyguların başında gelir SEVGİ..!
HAYATIMIZIN AKIŞINDA EN KOLAY ELDE ETTİĞİMİZe inanıp ta EN ZOR HAKETTİĞİMİZ DUYGUDUR sevgi..!
hayatımızın düz veya ters durumlarında en kolay HARCADIĞIMIZ duygu kredimizdir SEVGİLERİMİZ..!
HAYATIMIZIN BİR BAŞKASIYLA PAYLAŞILMASI anlamna gelen SEVGİ BİRLİKTELİĞİ sözlerde en kolay ıspat edilen en güçlü tarafımızdır bizlerin.buna karşın en zor inandırabildiğimizdir de..!
inandığımızı ve inandırdığımızı gördüğümüzde mutlu..aksi hallerde de mutsuz olduğumuz durumların sorumlusudur SEVGİ..!
BİR İNSANI TANIMADAN SEVMEK VE AŞIK OLMAK çok kolay gelir bizlere de tanıdıkça..sevdikçe ve aşık oldukça oluşan soğumaları,koğuşları ve uzaklaşmaları neden engelleyemeyiz?
madem ayrıntılara önem veriyoruz..neden sevgimizi ve aşkımızı peşin ipoteklere harcıyoruz..sabretmeden..ısınmadan ve haketmeden neden alıp satıyoruz bu güzel duygularımızı?
en önemlisi de .......neden seviyoruz ki.....?
bedelini daha önce ödeyenlere inat hala üzerine üzerine koşuyoruz sonuçları bildiğimiz..gördüğümüz halde!
nedir sevginin bu dayanılmaz çekiciliği..nasıldır bu çekim ve bırakım gücü ki insanın elinde ve dilinde başlıyor da sözlere rağmen istenilen şekilde bitmiyor!..
sevgilerin kaynağında mı bir mucizevi durum var..kaynağında elde ederken mi bir haller var da bilip bilmeden alıyoruuuz..uyguluyoruuuz veee kazandığımızı zannederken kaybediyoruz..!
sevdiğimize inanırken sevilenin de sevmesini istiyoruz ısrarla..!
ama olmuyor istenilse de çoğuzaman..!
sevgi güzel..
sevmek güzel..
sevilmek güzel..!
sevgi nerden kaynaklanmalı ki bu güzellik sürsün..sürdürülsün ve hiiiç bitmesin.:!
KORKULARLA MI BESLENMELİ YOKSA AŞKLARLA MI?
İŞTE SEVGİ KAVŞAĞI BU SORUNUN CEVABINDA..!
sevdiği halde ayrlanların..uzaklaşanların ve soğuyanların sırrı da burada..!
herkesin kendince bir cevabı vardır da yine de doğru teşhis adına birşeyler söylenebilir..yazılabilir ve uygulanabilir ..!
bence anahtar kelimeler..
sevgi
saygı
aşk
ben sen BİZ olgusu..!
bence de sevgilerin oluşmasında ve kopuşlarda hakkı verilmeyen tek kelime SAYGI dır..!
ben saygı dan yola çıkarım.saygı da mola veririm..saygı da bitiririm sevgi olayını..!
sevgllerimle
YORUMLAR
sevgi
saygı
aşk
ben sen BİZ olgusu..!
bence de sevgilerin oluşmasında ve kopuşlarda hakkı verilmeyen tek kelime SAYGI dır..!
ben saygı dan yola çıkarım.saygı da mola veririm..saygı da bitiririm sevgi olayını..!
SAYGI SEVGİYİ DOĞURU,
SAYGISIZLIKTA SEVGİYİ BİTİRİR..
SEVELİM ,
SAYALIM SEVGİMİZ HİÇ İTMESİN...
TEŞEKKÜRLER VEFALIDOSTUM..
vefalıdostum
bu cümlede hayat var bence.ç itiraf edelim hepimiz bu cümeleyi kurarız..söyletiz ..dinleriz de uygulamada hatalar yaparız yine de..
sevgide yola çıkma..mola vermek..ve bitirmek sevgiyle nasıl bir ciddi işse..saygıyla yola çıkmak..saygıda mola vermek..saygıyla bitirmek te aynı ciddiyette bir iştir ve asil insanların ruhsal gücünün ıspatıdır ilişkilerde!
saygı olmazsa sevgi sakat doğar..
saygısızlık sevgiyi felç eder yaşatmaz zevkiyle keyfini..
sevelim..sevelim ..sevelim doyasıya
sevilelim harbiden ve sevgimiz de sevilmemeiz de hiiiiiiiiiiiiiiç bitmesin..
eyelim sevgilerimiz..kaybetmeyelim saygılarımızı nolur..!
saygılar türknil..teşekkürler
Güzel yazı vefalıdostum. Sevgi karmaşık bir duygu bence. Kiminin çok seviyorum dediği bir başkası için mercimek tanesi kadar bile olmayabilir. Kimi kendisi için sever yani sevilsin yalnız kalmasın diye kimi küçücük bir çiçeği sevgi ile bağrına basar. Önce sevmeyi adam gibi öğrenmek gerekir ki sevgimiz karşı tarafa ulaştığında ve karşılık bulduğunda sürebilsin beslesin üşüyen yüreğimizi. Bazen de sizin de yazdığınız gibi çok sevsek de, adam gibi sevsek de karşılığı olmayabilir. Belki o da aynı şiddette başka bir gönül etrafında geziyordur. Olabiliyor karşılıksız sevgiler yaşayanlar bilir. İlle sevilmeyebiliriz ama sevgi planlı bir eylem değil ki kendine ket vurabilsin. Olsun sevmek karşılıksız da olsa güzeldir. Yürek için sevgi antremanıdır. Gün gelir sevgi, akacağı ırmağı bulur nasılsa yeter ki sevmeye devam edebilsin. Sizin dedüşündüğünüz gibi bence de saygı, sevgin kalkanıdır. Gereksiz taşları ayıklar sürekli yürekler ferah kalır ve birbirine daha rahat akar. Son zamanlarda ben de sevdim ve saygı eksikliğinden sevgi kuşlarımı semaya özgürce uçuramadım. Kuşlarımın kanatları kırıldı her saygısız sözcükle. Oysa ki yıllardır besliyordum onları ve müthiş bir senfoni oluşacaktı fakat kuşlarımın kanatlarını onarıyorum. Saygı diyorum, tekrar tekrar saygı. Sevgi nasılsa açamaya hazır bir çiçek yeter ki saygı ile sulanabilsin.
Yazılarınızı yeni keşfettim ve sevindim okurken. Selam ve saygılarımla
vefalıdostum
sevgi öznel ve tekildir..!
tek taraflıdır..geri yansıması olur ya da olmaz ama sevgilerin yayılması çok yönlüdür..kimi etkiler..kimi susturursa o taraf sevgide güzel hislere misafir olur da hoşnutluklara misafir olur..
karşılıklı olanlara inar karşılıksız sevgilerin acıları yaşanırken kötü sonuçları ise güzeldir...ünkü karşılıklı sevgilerin verdiği hasarlar ve çektiği çizgiler sonradan acılar verir sevgisini fazla olana..sevgisinde cömert olana..
"her sevgi bir gönül etrafında gezer" duygun harika oldu..sevgiler hüzr ve serbest ruhlu insanlardaysa dediğiniz gibidir..mahkum sevgiler..eli ayağı ağzı dili bağlı sevgilerse daralmalarla insanları boğar sıkar ve ağlatır da ağlatır..!
adam gibi sevmek te ağlatır..insan gibi sevmek te..adam gibi sevmenin gözyaşları özlem ve hasrettir..insan gibi sevmeninkilerse paylaşılan sevginin güzelliği içindir..!
gün gelir bir yol bulur da sevgiler buluşur hoşluklar vahasında..!sevgiler azad edildiği sürece böyledir de azadlı olmayan sevgi sahipleri için zordur bölünmüş yüreklerle yaşamak..
saygı süzgecidir sevgilerin..yeter ki insanın saygı kuralları güzel ve uyumlu olsun..saygı misafiri karşılayan ve gönderen ev sahibi halleridir..gelene göre şekil alır tebessümleri ve fedakarlıkları..!
sevgi kuşlarınızı bu yazı bitene kadar hep semalarda gördüm uçarken..tebessümlerle ve gülüşleriyle..özgürce uçamıyorlardı ama mutlulardı hallerinden..sevgi kanatları yolunmamıştı..sevgi rüzgarlarından yorulmamışlardı..sevgi suyunudan kana kana içmeseler de susuz kalmamışlardı ki hallerine şükreden görünüşleri görmeye değerdi..sevgi kuşlaru hep böyledir ama..yalnız da uçarlar..birlikte de ..yeter ki seyredeni olsun..!
sevgi heran açar heran kapanır da saygıdır onu diri tutan..saygıdır ona hayat veren..güldüren mutlu ettiren..saygı sevginin sahibidir..birzamanlar sevmenin birzamanlar sevmemenin yerini dolduracağı söylenenmez..mevsim gelir sevgi burcunda havalar ısınırsa yeniden sevilir yazılar botyunca..şiirler miktarınca..duygular sevsin..duygular özlesin..duygular hasret kalsın derim ben de..!
yazınız yazdırdıkça yazdırıyor işte..harika bir youmla geldiniz..kaldınız ve yerleştiniz yazımın yanında.ruhuna ve duygusuna..!hoşgeldiniz..hoşluklar getirdiniz.!teşekkürler..sevgiler ve SAYGIlarımla.
hayal denizi
Gerçekten emin olmadan seviyorum diyen sonrada sırt dönen aslında acı çektirir..SEVGİ basit bir sözcük değildir ve her kişide sevilmeyi haketmez..Sevgi varsa ölümünedir yoksa yoktur..
İnsancıl sevgideyse Allah rızası için insancadır..Güzeldi konusu yazınızın teşekkürler...Allaha emanet olunuz...
vefalıdostum
sevmeyi kendine hak gören sevildiğinde bunun zevkini ve değerini yaşar..güzelliğinde de mutu olur.."ölümüne sevgi" yürek ister..cesaret ister..dürüstlük ister vee istismarsız bir sevgi duygusu ister..
sevginin kimin rızası için olacağına insan karar verir de karşı tarafı yanıltmanın anlmı yoktur..zamanla acıtır da..!
sevginin..sevmek için mi sığınmak için mi olduğu da çok önemli..!
tşkler
Ilk olarak cekiyor bir insan bizi kendine bu da karsilikli duyulan ilgiden olusan birsey.
Tanidikca da asik oluruz, ya giderek ruhen bir bütünlüge dönüsür her iki tarafin kattigi hissler ile sevgiye yol alir ya da biter gider uyum saglanamadigi icin duygularda giderek körelir.Askin nezaman gelip ne zaman bitecegini bilemeyiz derken de aslinda sadece ruhlarin hitab etmeyisinden bitiyor asklar.
Bir de korkunun oldugu yerde sevgi olusmasi imkansiz tabii saygi bile olamaz ürkekligin verdigi bir sessizlik olusur sadece.
Ve eger ki bu bir iliskideyse o iliski de ne tad olabilir ne de heyecan.Emir altinda gibi bir yasam bicimi gibi.
Ama sevdigin birinin üzerine titriyorsun zaten kalpten bir saygida var orda.
Bu da sadece karsilikli olan sevgiler icin.
Karsiligi gelmeyen bir seyin sonucu her zaman icin hüsrandir.
Hic anlamiyorum da karsilik görülmedigi zaman nasil sevdim seviyorum asigim denilir.
Her sey karsili varsa anlam tasir.
Saygisiza saygi duyulamayacagi gibi sevgi vermeyene de sevgi duyulamaz cünkü.
Bunlar tabi benim bakis acim.Her insanin düsüncesi ayri.
Güzel bir yaziydi yüreginize saglik
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 4/17/2010 3:07:17 PM zamanında düzenlenmiştir.