- 823 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SON SENARYO
Senaryo sözcüğünü özellikle son zamanlarda sıkça duyar olduk. ’’ Bıktırdı artık ’’ desek haksız sayılmayız hani.
Fakat birileri yeni senaryolar üretmekten ve bunları sahneye koymaktan hiç de bıkmışa benzemiyorlar. Özellikle uluslararası arenada akla hayale sığmayacak senaryolar hızla uygulamaya konuluyor.
Bu arenada en tanınmış isim ABD. Genellikle tüm dünyayı ilgilendiren ve etkileyen en büyük senaryoları o üretip sahneye de kendisi koyuyor. Diğer ülkeler ve bu arada bizler de bu senaryoların birer piyonu ve kurbanları oluyoruz.
Dünyamız bu günkü gibi tek kutuplu değilken Sovyetler Birliği de terazinin diğer kefesindeki yerini alıyormuş. Son günlerde yeniden aynı kefeye oturmaya çalışsa da gücü pek yetmiyor ABD ile uğraşmaya.
Hiç düşündünüz mü ; zamanında Almanya’yı, Kore’yi kimler bölmüş ? Ve Almanya eski bütünlüğünü yeniden nasıl kazanmış ?
ABD, Afganistan’a neden girmiş ? Irak’ ta ne arıyor ? İran’a vurmak için neden manevra yapmaya başladı ? Ve sırada acaba kim var ?
Tilkinin kafasındaki son senaryo nedir ?
En iyisi fazla kafa karıştırmadan bize en yakın olandan başlayalım ve bizi en çok ilgilendiren kısmını kurcalayalım : Irak neden işgal edildi ?
Zamanında bizzat ABD’ nin besleyip büyüttüğü Saddam diktatörünün özellikle Kürtlere baskı, zulüm ve hatta katliam uyguladığı, uluslararası arenada nükleer silahların olmadığı bilindiği halde, var iddiasına göz yumulmasına ortam sağlayınca işgal gerçekleşti.
Bu işgalde daha önce kendilerine verilen ’’Kuzey’de bir devlet’’ sözü karşılığında Kürtler, ABD’ nin kendileriyle iş birliğine yanaşmayan Türkler’in yerine müttefik oldular. Kürtler iş birliklerine karşılık devletlerini bal gibi kurarken, bizler de yaptığımıza karşılık PKK’ya ve Kuzey Irak’taki- sadece resmen ilân edilmediği kalan - sözde Kürdistan’a sınırsız destek veren bir ABD bulduk karşımızda.
Sizce Irak’ın işgaline ve Kuzey’de bir Kürt devleti kurulmasına sebep olan bu olaylar bir senaryonun sonucu değil miydi ?
Peki sonuç ne olacak ? ABD , Irak’tan çekildiğinde her şey güllük gülistanlık mı olacak ? Kuzey’de kurulan Kürt devleti huzur içinde sonsuza kadar varlığını sürdürebilecek mi ? İşte onu zaman gösterir.
Gelelim işin can alıcı kısmına. Sizin de ’’ Hadi oradan ’’ diye tepki gösterme ihtimalinizin yüksek olduğu bir senaryo daha var. Çoktan yazılmış ve sahneye de çoktan konulmaya başlamış bir senaryo bu. Oyuncularıyız bizler de. Tam ortasındayız oyunun. Fakat sonunun ne olacağını, nereye varacağını kestiremiyor çoğumuz. Hatta belki de oyun olduğuna bile inanmıyoruz.
Bu tehlikeli oyunun amacı ; Türkiye’de bir iç savaştır !
Özellikle Türkler ile Kürtler arasında çıkarılmak istenen ve Lâikler ile Dincileri de bu savaşın içine çekmek isteyen müthiş bir senaryo bu !
Bu savaş ortamında halkın birbirine girmesi sonucunda çok kan dökülmesini bahane edip ABD’ nin ve BM’in müdahalesini sağlamak oyunun en önemli sahnesi olacaktır.
Böyle bir müdahale gerçekleştiğinde ilk fırsat Kürtlerin olacaktır. Can güvenliklerini bahane ederek Güneydoğu’da özerklik isteyecekler ve bu da Uluslarararası gücün kendilerine sunacağı ilk armağan olacaktır. Sonrasında da Kuzey Irak’la birleşme ve ’’Büyük Kürdistan’’ ın ilânı gerçekleştirilmiş olacaktır.
Diğer taraftan Lâiklerle Dinciler de birbirlerini yiyip dursunlar !
Çok saçma görülen bu senaryo basbayağı üretilmiş ve uygulamaya koyma çabaları bal gibi devam etmektedir. Ülkemizde bir süre önce aniden devlet politikası olarak gündeme gelen ’’Kürt açılımı’’ , bu senaryo ile ilgili istihbarat bilgilerinden çıkmıştır. Başlatılmak istenen, olası bir Kürt isyanı ve bunun sonucunda devletin müdahalesi ve provekatörlerin de devreye girmesiyle kan dökülmesi, Kürtlerin can güvenliği bahanesiyle ABD ve BM’ den yardım istemesi, böyle bir sonuca bal gibi sebep olabilir.
Dileyen kızar, dileyen saçma bulur. Gerçekleşmesini her Türk gibi ben de istemem. Fakat böyle bir oyunun varlığından şüphem yok benim.
Sonuç ne mi olur ? Türkler, ne Almanlara, ne Korelilere ve ne de Araplara benzemez. Karşımızda değil ABD, BM ; tüm Dünya birlikte olsa, söz konusu vatanın bölünmesi olduğunda, öyle bir uyanırız ki ; ülkeyi bölmeye çalışanları da, işgale kalkışanları da, doğduklarına pişman ederiz.
Birileri de bu güne kadar gerçekte ayrım falan yapmadığımız, halk olarak kardeş elimizi uzattığımız, fakat bölünmeyi asla kafalarından silemeyenler, geçmişteki huzurlarını mumla arar duruma gelirler. Fakat bir daha ne birliğimiz, ne kardeşliğimizi ve ne de o eski huzurlarını geri getiremezler.
Bu ülkede yaşayan herkesin eşit ve özgürce,insanca yaşama hakkı olduğuna bu halkın hiç bir itirazı söz konusu değil. Şiddetten vaz geçildiğinde, tüm demokratik hakların adilce dağıtılacağına, demokrasinin herkes için gelişeceğine inanıyoruz.
Birlikte bırakalım şu silâhları. Emperyalistlerin üzerimizdeki oyunlarını birlikte bozalım. Sorunlarımızı konuşarak halledelim. Haksızlıklara karşı birlikte direnelim.
Emperyalistler, kanlarını emmedikleri hiç bir tıopluluğa, babalarının hayrına yardım falan etmezler. Bize bizden başkasından dost olmaz.
Atalım silâhları, kuşanalım kalemleri ve konuşturalım dilleri. Barışı üretlim, kardeşliği üretelim, demokrasiyi ve medeniyeti güçlendirelim.
Gelecek kuşaklar ’’ Barbarlar ’’ deyip tükürmesinler mezarlarımıza. İyilikle ansınlar, huzurlu bir Dünya bıraktığımız için...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
bu coğrafya...zayıflayan son sahibin..yağmalanması şeklinde yönetimden uzaklaştırıldığı bir İNSANLIK MEZARLIĞIDIR acımasız tarihin akışıyla bakarsak..!
bu coğrafya...kuvvetli olduğu sürece sürekli iç kavgalarla yorulan İNSANLAR ÜLKESİDİR..!
BU COĞRAFYA ANCAK KENDİNİ HAKEDENLE mutluluk yaşatır..sevinç verir haklı haksız ayırım yapmadan hem de.!
birbaşka açıdan farkındalında..!
teşekkürler
Bu tehlikeli oyunun amacı ; Türkiye’de bir iç savaştır !
Kı Türkiyede bu oyunun bır parçasıdır!
Türkiyeyi kim yada kimler yönetiyor baksanıza devletin içinden devlet çıktı!
Ki Türkiyedeki yöneticiler ABD nin izni olmadıkça nefes bile alamıyorlar...
Siz bakmayın Recep beyin one minite demesine hepsi önceden hazırlanmış senoryolar yoksa şimdiye kadar onu çoktan indirmiştiler!
Türkiye tam bagımsız bir ülkemidir sorarım size...
Deniz Gezmişin dedigi gibi tam bagımsız Türkiye...Halkların bagımsızlıgı...
DEDİ VE ASILDI...
ÇÜNKÜ O ZAMAN Kİ LİDERLERDE ABD NİN UŞAKLARIYDI...
İLK ÖNCE İÇ TEMİZLİK YAPILMASI LAZIM TÜRKİYEDE...
GEREKİRSE...
BİR ZAMANLAR DENİZLERİ ASAN EMPERYALİZMİN FAŞİST UŞAKLARINI ....
leylasız tarafından 4/18/2010 8:01:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
leylasız tarafından 4/18/2010 8:45:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Zor anlaşılmaktan, yadırganmaktan, olumsuz eleştirilerden çekinerek yazdığım halde, cesaretle astığım bu yazıya yapılan tüm yorumlar çok mutlu etti beni. İnsanın iyi niyetinin, doğru tesbitlerinin, söylemek istediklerinin anlaşılabilmesi çok güzel.
Herkese yürekten teşekkürler.
Yazınız aydınlatıcı ve gerçek. Bunu hepimiz biliyoruz. Sokakta hangi insana sorsanız size bunlara benzer şeyler söyler. Hiç kimse bu durumdan memnun değil aslında. Ancak önemli olan bunun nasıl çürütüleceği yani durdurulacağı. Aslında bu sorunun cevabı da belli: Özümüze dönmek. Peki bizim özümüz ne? Bizim özümüz; aynı toprakları, sen kürtsün , sen alevisin , sen ermenisin, sen bilmem nesin demeden adam gibi yaşamımız için kullanmak. Bu nasıl olur peki? Bu çok kolay olur. Halkına sahip çıkarsın , onu ezmezsin , herkese eşit mesafede olur herkesin rahat yaşamasını sağlarsın , O zaman bu ülkede her şey düzelir bizi de kimse hiç bir oyunun içine çekemez.Kürtler kürtlüğünü bilir Türkler türklüğünü bilir. Herkes haddini bilir. Haddimiz (hem Türkler hem de diğer topluluklar için geçerli) Bu dünyada bizden başka yaşayanlar da var...
Eğitici bir yazıydı elinize sağlık.
Fikret TEZEL
Dünya birlikte olsa, söz konusu vatanın bölünmesi olduğunda, öyle bir uyanırız ki ; ülkeyi bölmeye çalışanları da, işgale kalkışanları da, doğduklarına pişman ederiz.
Birileri de bu güne kadar gerçekte ayrım falan yapmadığımız, halk olarak kardeş elimizi uzattığımız, fakat bölünmeyi asla kafalarından silemeyenler, geçmişteki huzurlarını mumla arar duruma gelirler. Fakat bir daha ne birliğimiz, ne kardeşliğimizi ve ne de o eski huzurlarını geri getiremezler.
Evet bencede.Önemli olan bunlari anlamayanlara anlatabilmek.Bu da cok zor.
Yüreginize saglik.
Saygilar.
Bu tehlikeli oyunun amacı ; Türkiye’de bir iç savaştır !
Özellikle Türkler ile Kürtler arasında çıkarılmak istenen ve Lâikler ile Dincileri de bu savaşın içine çekmek isteyen müthiş bir senaryo bu !
FİKRET KARDEŞİM,BÖYLE AYDINLATICI YAZILARA İHTİYACIMIZ VAR.sEN,YÜREKLİ BİR İNSANA BENZİYORSUN...
KUTLARIM...SELAMLAR.
Çok saçma görülen bu senaryo basbayağı üretilmiş ve uygulamaya koyma çabaları bal gibi devam etmektedir. Ülkemizde bir süre önce aniden devlet politikası olarak gündeme gelen ’’Kürt açılımı’’ , bu senaryo ile ilgili istihbarat bilgilerinden çıkmıştır. Başlatılmak istenen, olası bir Kürt isyanı ve bunun sonucunda devletin müdahalesi ve provekatörlerin de devreye girmesiyle kan dökülmesi, Kürtlerin can güvenliği bahanesiyle ABD ve BM’ den yardım istemesi, böyle bir sonuca bal gibi sebep olabilir.
......................
Yukarıdaki tesbitlerin aynen öyledir... Bundan adım gibi eminim... önemli bie gazeteci arkadaşla bu konuyu 4 yıl önce oturum olacak ve gelecek olayların değerlendirmesini yaparken, sonu olarak yukarıdaki tesbitleri bir köşeye not düştük! Ve Arkadaşım YeniÇağ gazetesindeki köşesinde yazdı bunu...
Samsunda Ahmet Türk'e atılan yumruğuda bu panlarını gereği yaptırtıldı... Önce karşı taraflardan birileri gizlice eğitiliyor, sonrada saldırılar gerçekleitiriliyor.. Hirant cçnayeti ve bir çok cinayetlerde bu tür çalışmaların sonucudur. Bu milleti ve devleti düşünen vatanseverlerin ve halkımızın böyle bir hareketşer içine girmesi mümkün değildir. Bakınız; Ahmet Türk'e yapılan saldırının akabinde olanlara... İSAYN ÇIKARTMAK... Emperyalistler her kesime veya gurupa, partiye adamalrını yerleştirmişler durumda..
Aklı selim davranmak zorundayız.
Kürt devletş diye bir devlet asla kurulmayacak... Vaad edilmiş topraklar için topraklar veya devletler işgal altına alınıyor... ne adına? Bazen ideoloji adına, bazende devlet içinde ırkçılık körüklenerek ayrı bir devlet kurma hayalleri körüklenerek...
Yazınızın final kısmında da değindiğiniz gibi, bu millet hiç bir kavme benzemediğini gördüler ama yine aynı edepsizliklerini yapmaya devam ediyorlar! Onlar için önemli mi kardeşi kardeşin öldürmesi? Zaten istenilende bu değil mi?
Ve çoookkk yazılacaklar var Fşkret gardaş...
Allah yar ve yardımcımız olsun... Sağolasın yiğit yürek! Yazıların çok faydalar veriyor bizlere...
Allaha emanetimsin sen...