- 4331 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOK BİLMİŞLİK
Bizim toplumumuza özgü bir şeydir bu. Bilgelik taslamak, biliyormuş gibi davranmak. En vahimi de bildiğini başkalarından saklamak, paylaşmamak.
Herhangi bir konuda uzman olmanız, onun bilimini almış olmanız da yetmiyor bazen bu çok şey bilenlerin karşısında. Size konuşma fırsatı vermeden, hasbelkader edindiği bir kaç yarım yamalak bilgiyle ahkam keser. Haddini ve çizgisini de bilmiyor. İşi de öyle güzel organize etmiş ki, o tür yerlere, o tür platformlara etrafına topladığı şakşakçılarıyla gider. Onlar habire, “yaşaa!” “varol!” “bravo!” sesleriyle etrafı rahatsız ederken, o da yarattığı bu sanal aleme kendisi de inanıp, kendini aştığını zannedip, bulunduğu çevreye dar gelen engin bilgileriyle her konuda ahkam kesmeye başlıyor.
Henüz etrafını, oturduğu yeri bile temizlemekten aciz bu çok bilmişler, toplumun, ülkenin nasıl temizlenmesi konusunda konuşur.
Her şeyi ben bilirim, demek ne korkunç bir yanılgı! Haddimizi bilmeliyiz.
Ama işte adam kopmuş gidiyor. Edebiyatı ben bilirim. Müziği de, resim benim işim, opera, fizik mi, kimya, uzay, buzullar mı hepsini ben bilirim.
Çarşıda, belli ki önemli bir işinden dolayı kan ter içinde koşturmakta olan Bektaşi’ye herkes her zamanki gibi takılıp dalga geçiyor. “bektaşi, bektaşi! Haydi meyhaneye, haydi şarap içmeye!”
Başka zaman olsa bektaşi sineye çeker de, ama o an işi vardır işte. Çok kızan Bektaşi bir hinlik düşünür ve bir pasajın ikinci katındaki balkona çıkıp aşağıya caddeye doğru; “Pe.....k!” diye bağırınca, bir sürü insan dönüp sesin geldiği yere, balkona bakınca, bektaşi: “amma çok pe.....k varmış” der.
Ne kadar çok bilmişler var etrafımızda....!
YORUMLAR
Evet gercekten de bu sadece bizim toplumumuza has birsey.Bilgelik taslamak.
O yüzden de tartismalarda konunun disina cikip sahislarin hakaretlerini okuruz karsilikli olarak birbirlerine.
Herkes daha üstünüm havasinda sözlerine devam eder.
Kesinlikle herseyi ben bilirim demek ne korkunc bir yanilgi.
Fikir ve görüs belirtebiliriz her insanin dünya görüsü var bilgisince ama illaki dogruyu ben bilirim
diyerek diretmek cok bilmislikten öte bir cahilliktir.Karsi bir görüse tahammül gösteremeyecek kadar.
Bir iki yazi ile usta yazarim havasina bürünmek de sanal alemin maalesef bir gercegi.
yüreginize saglik.
saygilarimla
Çok anlamlı bir yazıydı. Hiç kimse kusursuz değildir. Hayat o kadar öğrenilecek bilgilerle dolu ki, ben her şeyi biliyorum deyip beyni bir kavanoz içine koyup kapağını da sıkı sıkı kapatmak olmaz. O kapak hep açık olacak ki yeni yeni şeyler de alsın, daha öğreneceğimiz çok çok şeyler var. Ben bilgiye aç bir insanım halen hayatımda hiç duymadığım bir şeyi yeni duymuşsam hemen bu nedir diye açar kitaba bakarım. Zaten yeniliklerine kapalı insanlar neden gelişemez yerinde sayar çünkü: ben zaten dört dörtlüğüm ve herkesten çok bilirim der.
Ne kadar güzel bir konuydu kutluyorum canı yürekten ve anlatımınız kusursuzdu. Tebrik ediyorum. Saygılarımla...