İNSAN ÖMRÜ
İnsan ömrü ortalama 950 yıl olsaydı günümüzde ne olurdu?
“Ben almayayım Tanrım” diyebilir misiniz? Yoksa “Ver Allah’ım ver…10 değil, 100 değil, 1000 ömür ver” şeklinde şarkı mı söylersiniz?
Bu ömrün ne kadarını kitap okuyarak geçirirdiniz? Ne kadarını kahveye giderek, ne kadarını gezerek, ne kadarını heba ederek yaşardınız? Ne kadarını kalp kırarak, ne kadarını gönül yaparak geçirirdiniz?
SBS, YGS, LYS, KPSS, ALES vesaire bilumum sınava bu ömrün kaçta kaçında devam edeceksiniz. Yaş olmuş 400, siz hala sınava giriyorsunuz. Ama burası Türkiye derseniz bir mim koyarız buraya. Bin yıl geçse de değişmeyiz.
Ne olacak bu İmam Hatiplilerin hali, bu katsayı sorunu, bu meslek lisesi davası… Meslek Lisesi memleket meselesi sloganı 500 sene sonra dahi söylenecek yine… Bir türlü hallolmayacak. Sınav sistemi her sene değişecek ve 900 senede 900 değişik sınav sistemi denenecek… En son Edison gibi 1000. denemeden sonra değişmeyecek olan sistem bulunacak. Ölme eşeğim ölme yaz gelecek… Memleket bu türküyü söyleyecek.
İnsan ömrü ortalama 950 yıl olsaydı günümüzde ne olurdu?
Ki 100 yaşını bulmak dahi imkânsızken günümüzde; hormondan, gdo’dan, stresten, psikolojiden, buhrandan, kahırdan vesaire…950’de nereden çıktı demeyin sakın! Öylesine aklıma geldi ve kaleme aldım bu yazıyı…
Sabrımız var mıdır bu yaşı tamama erdirmek için?
Takatiniz var mıdır bu ömrü yaşayabilmek için?
Havsalanız alır mı yahut bunca yılı?
Hz Nuh 950 yıl yaşadı; dolu dolu hem de… Ondan alacağımız çok ders var. Birazdan bahsedeceğim de biraz konuyu dallandırıp budaklandıralım isterseniz.
Düşündünüz mü hiç 950 yıllık ortalama ömre sahip bir siyasetçiyi? Allah aşkına tahammülünüz olabilir mi yüzyıllarca buna? 100 yıllığına vekillik ve başkanlık için seçilenler olsa mesela… Hem de sınırsız kere seçime girme hakları olsa… Aklınızı koruyabilir misiniz bunca yüzyıl? Düşünebiliyor musunuz siyasilerimiz yapıştıkları koltuğa 950 yıllık ömrün 900’ ünde oturacaklar. Sabrınız var mıdır buna, takatiniz ya da?
Düşündünüz mü hiç 950 yıllık ortalama ömre sahip bir komutanı? Türkiye de ortalama 950 yıl asker-sivil güç hegemonyasının münakaşasını taşıyabilir misiniz? Yıllar uzasa da münakaşalarımız, kavgalarımız hep aynı kalacak. Bir insana 900 yıl boyunca komutanım diyebilir misiniz? Ve hep sivil bir anayasanın hayali ile ömrünüzü ahire erdireceksiniz. Gözünüz 950 sene sonra dahi açık gidecek.
950 yıl Avrupa Birliği’ne girememenin içler acısı halini yaşayacaksınız. Elin kapısında bekleyeceksiniz ki sizi içeri alsınlar. Ama yüzyıllar geçse de siz o kapıdan içeri giremeyeceksiniz ve bunun yaratmış olduğu ruh hali ile bunalıma gireceksiniz. Allah aşkına buna nasıl tahammül edeceksiniz?
Yok, Ermeni meselesiymiş, Kürt sorunuymuş, Kıbrıs davasıymış, İsrail’miş… mış mişlerle daha kaç yüzyıl yaşamayı göze alacağız. Bunun bir sonu, bir finali, bir finişi yok mudur? 950 yıllık ömrünüzün 949’unda dahi bunlarla yatıp kalkacaksanız vay halinize!
950 yıl şampiyon olamayan bir takımın fanatik taraftarı olursanız ne olur? Ömrünüzde tek bir yüzyıl dahi şampiyonluk yaşayamadıysanız ve bir kupa kaldıramadıysanız sinirlerinize kim hâkim olacak acaba? 1 sene değil 10 sene değil! Dile kolay 900 sene… “Bizim hiç kupamız olmadı anne” şeklinde triplere mi gireceksiniz?
Ve aşkınız… Yüzyıllar paslatmayacak mı duygularınızı? Hep ilk günkü gibi mi kalacaksınız aşkınızla? Sevgilinin kahrını, nazını onca yüzyıl çekmeye müsait misiniz? Ne gelirse gelsin yeter ki sevgilinin elinden gelsin; ister yüz yıl, ister bin yıl… Her türlü cefa başım gözüm üstünedir mi diyeceksiniz?
Evliliğinizin bilmem kaçıncı yüzyılının kaçıncı onuncu yılının kaçıncı birini unuttunuz diyelim, haliniz nice olur? Eşinizle mutluysanız problem yok, ya mutlu değilseniz? Her gün hırgür çıkıyorsa 900 sene buna nasıl dayanacaksınız?
Ve Ajdar ÇİKİTA MUZ şarkısını 900 sene dinletecek size. 500 seneden önce ölünmez şeklinde fabrika garantiniz de var. Vay halinize! Yani intihar da edemiyorsunuz belli bir yaşa kadar.
Ve herkes 3 çocuk yapsın denmeyecek bir zaman… Bir çocuk yapın ama o da az yaşasın denecek. Ya da yapmayın siz yaşayın onu yerine… Bir can daha bu dünyaya bir yük olacak.
Su sorunu çıkacak, yemek sorunu, yemekten sonra tuvalet sorunu… Ve işin boku çıkacak anlayacağınız. İş zıvanadan çıkacak.
Ve bu yaşlı koca dünya ne kadar daha taşıyacak bunca trilyon insanı…
İnsan ömrü ortalama 950 yıl olsaydı günümüzde ne olurdu?
Allah etmeye!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.