- 4339 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLULUĞUN TANIMI...
...DALMIŞIM...GÖRÜYORDUM Kİ BİR SARAYIN İÇİNDEKİ BİR ODADA YÜZLERİ PEÇELİ YÜCE VE KENDİNDEN EMİN KİŞİLER OTURMAKTAYDI.İÇLERİNE BİR İNSAN OĞLU GELDİ VE BİR SORUNU OLDUĞUNU VE BU YÜCE KİŞİLERDEN BU SORUNUNUN YADA SORUSUNUN CEVABINI ÖĞRENMEK İSTEDİĞİNİ DİLE GETİRDİ.
İNSANOĞLU SORDU: BANA MUTLULUĞUN TANIMINI YAPAR MISINIZ? DEDİ..
YÜCE BİLGİLİ KİŞİLER CEVAPLAMAYA BAŞLADI;
CENAB-I HALİL(HZ. İBRAHİM): MUTLLULUK; çalışmak,kazanmak ve kazandığını kendi gibi olanlarla paylaşmaktır.
CENAB-I KELİM(HZ. MUSA):MUTLULUK; benliğini Firavunun tutkularından ve hırsından kurtarmaktır.
CENAB-I ADEM(HZ. ADEM):MUTLULUK; şeytana uymamak ve Havva’ya kanmamaktır.
KONFÜÇYÜS:MUTLULUK; bir tencere pirinç pilavına bütün lezzetleri sığdırmaktır.
EFLATUN:MUTLULUK; her zaman yücelikleri düşünmektir.
ARİSTO: MUTLULUK; mantık, işte mutluluk bu...
ZERDÜŞT:MUTLULUK; karanlıkta kalmamak, daima aydınlıkta olmaktır.
BRAHMA: MUTLULUK; herkesin fikri ne ise onun tersidir.
CENAB-I MESİH(HZ. İSA):MUTLULUK; geçmişi unutmak, bulunulan durumu hoş görmek, geleceği düşünmemekle mümkündür.
LOKMAN: MUTLULUK;insanlar bu kelimeyi bütün üzüntülerini bir sözle ifade etmek için ortaya çıkarmışlardır.
HIZIR: MUTLULUK; tutkuların ve hırsların giremediği gönüllerde bazen şimşek gibi çakan bir hayalettir.
BUDA: ey beşeriyet, MUTLULUK; yokluğun güzellik ismlerindendir, Nirvana eyy beşeriyet Nirvana...
FAHR-İ ALEM( HZ. MUHAMMED(S.A.V.)): MUTLULUK;HAYATI OLDUĞU GİBİ KABUL ETMEK, AĞIR İŞLERİNE RAZI OLMAK VE BUNLARIN İYİLEŞTİRİLMESİNE ÇALIŞMAKTIR...
AMAK-HAYAL-(Filibeli Ahmet HİLMİ)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.