- 616 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Aklınıza gelen fikirleri hemen not etmeyi unutmayın
Hepimizin tonlarca çözülmeyi bekleyen sorunu vardır. Bunları çözümleri için düşündükçe içinden çıkılamaz bir durumda hissederiz kendimizi. Sorunlara odaklanmak yerine çözümlere odaklanmak yapılması gerekendir fakat bu da zamanla öğrenilecek bir tecrübedir. Sorunların üzerinizdeki baskısını hafifletmek için küçümsemeyi öğrenmek ve giderek bu soruna bir başkasının sorunuymuş gibi bakabilmek. Sevdiklerimizin başlarına gelen problemleri için yardımcı olmak isteriz hani, bu şekilde de önemsizleştirilen bir sorunu çözmemiz daha kolay olacaktır.
Sorunlardan yola çıkarak girişimizi yaptık şimdi de aslında sorunlar oluşmadan önce alınacak tedbirler yada yeni projeler için bizlerin her zaman yanında olan ilham perilerimizi ağırlayalım. En güzel fikirlerin genelde WC’de geldiği kaçınılmaz bir gerçek olsa da :) Araba kullanırken, bir seyahat esnasında yada bulunduğunuz ortamın dışına çıkar çıkmaz algılarınız size daha verimli bir şekilde hizmet etmeye başlar. Mevcut problemlerimizin üzerimizdeki baskısını az önce bulunduğumuz mekanda bırakmayı düşünelim. Bırakmayı deneyelim demiyorum çünkü bunun işe yarayacağına inanmanızı istiyorum. Artık daha özgürsünüz, farkındalığınızı şu an yeni gördüğünüz yerlere odaklamaya başladınız ve burada gördüğünüz, başkalarına göre önemsiz ama sizi çözüme ulaştıracak her nesneye karşı algılarınızı açık tutun.
Gözlem yapmaktan hoşlanan birisiyseniz, çevrenizdeki insan davranışları ve nesnelerle ilgili hatıralarınız ve deneyimleriniz canlanacaktır. Birkaç kişinin sohbetine kulak misafiri olmanız ve orada konuşulanların, konuşmada geçen fikirlerin, esprilerin kendi hayatınıza hiç de yabancı olmayan şeyler olduğunu farkedeceksiniz. Gezdiğiniz mekanlardaki yapılan dekorasyonları, ince nüanslarla estetik açıdan yakalanan başarıları, bu emeği ortaya çıkartan kişilerin daha sonraki hedeflerini tanımlamak için kullandığı fikirleri, çağrışım yapmak sureti ile sizde bundan sonra yapacaklarınız için kendinize örnek alabilirsiniz. Fikir kopyalamaktan ziyade esinlenme diyebiliriz buna. Tüm dünyanın çarkına uygun olan bir şekilde.
Hepimizin zihninde düşüncelerimize cevaplar aradığı içsel konuşmalar geçmektedir. Dış dünyanın karmaşası olağanca hızıyla akarken, bizler içselimizde hep bu sorgulamalarla işlerimizi, hayatımızı, gelecek endişemizi , sorumluluklarımızı düşünür ve zihinsel konuşmalarla bir takım kararlara varırız. Bu kararların altını çizmek ve not edebilmek çok önemlidir. Teknolojinin nimetlerini kullanarak ( cep telinize not yazmak, cep telin ses kaydını kullanmak, cep tel ile videonuzu çekmek, mini ses kayıt cihazı taşımak vb... ) bunu çok rahat başarabileceğimiz gibi , sadece bir not defteri de işinizi görecektir. Sorumluluklarınızın riskini azaltabilecek, teslim ettiğiniz işlerin bundan sonra daha kaliteli olmasını sağlayabilecek, geleceğe yönelik yeni fikir ve oluşumlarda önemli rol oynayabilecek her türlü fikir ve zihin görüntünüzü not etmenizi önemle belirtiyorum.
Her zaman önünden geçtiğiniz bir dükkanın vitrin dizaynını, sürekli yemek yediğiniz bir restoran’ın işleyiş yapısını yada rüya gördüğünüzde birdenbire uyanıp hayal mi gerçek mi olduğuna karar veremediğiniz o An’ı yaşarken, sizi farkındalığınıza daha çok yaklaştıracak olan düşüncelerinizi not edin, sesinizi kaydedin yada elektronik ortama aktarın. Ne kadar çok detay yazarsanız, sakin ve bilinçli bir şekilde iken, sizi hangi problemin meşgul ettiğini yada yapmak istediğiniz fakat çelişkiye düştüğünüz bir problemin çözümüne çok yaklaşmış olabilirsiniz. Farkedeceğiniz gibi düşüncelerimiz ve konuşmalarımız hep aynı şekilde iken, rüyalarımızda çok farklı hissederiz. Bilinçaltımızın bize iletmek istediği üstü kapalı mesajları, not etmek orada ki ince ayrıntıları yakalayarak aslında sizi neyin daralttığını ve kaçış noktanız olan problemin nedenine de not almak sureti ile ulaşabilirsiniz. Uyuduğunuz yerin yakınına bir not defteri yada kalemi hazır tutarak bile kendinizi bu konuda şartlandırmanız mümkündür. Kendinize bu kadar yardımı çok görmeyin bence.
Dikkatimizi dağıtan etmenler yüzünden de zaman zaman aldığımız kararların dayanak noktalarını yani o an gelen ilham kaynağını sonra hatırlarım diyerekten geçiştiririz. Beklenileceği gibi de daha sonra ya hatırlayamayız yada önemsizleşmiş olur çünkü hislerin o anki yoğunluğuna bir türlü varamayız. Başarıların ve kazançların sadece maddi anlamda ölçülebildiği günümüzde, farkındalığımıza sırt çevirdiğimiz her an aslında daha büyük bir gerilemeye yol açmaktadır. Düşüncelerimize yön veren duygularımızın kaynağını bu şekilde bilinçaltımızın bize ilettiği anlık düşüncelerden içsel anlamda edinebiliriz.
Bir örnek verecek olursak; önceleri arkadaşlarınızla sürekli gittiğiniz bir mekana uğramak istediğinizi düşündünüz. Çok uzak olmasına rağmen hiç sorun değil, oraya kadar gittiniz ve birşeyler atıştırdınız. Arkadaşlarınızla geçirdiğiniz hoş hatıralara dalıp gittiniz yada çıktığınız kişiyle buradaki konuşmalarınızı düşündünüz. Geriye getirmek istediğiniz o güzel anılar sizde bir nostalji havası estirdi. Bu düşüncelere kapılmanın ardında kimbilir, eskiden çıktığınız kişiden uzakta olmanın yada eski arkadaşlarınızla görüşmüyor olmanızın fakat buna duyulan özlem duygusunun bir içsel hesaplaşma olması mümkün olabilir mi? Kendinize olan hayıflanmanızı ,bu güzel anıların yaşandığı yere kadar gelerek azaltmaya çalışıyor olabilirsiniz. Zihninizde uçuşan birsürü düşünce yerine, o düşüncelerin kaynağı olan mekana gelerek kendinizi uyuşturmak gibi olabilir. İşte demek istediğim, anlamını bildiğiniz halde gene de size istemdışı bir şekilde yaptırılan davranışlarınızın gerçek nedenlerini farkedin ve bunu not edin.
Daha sonraları neyi, neden yaptığınızı eskiye nazaran farklı olarak algılayacaksınız. Bunun geçmiş bir deneyim olması ve artık sizin için şu AN’ın ve geleceğinizin önemli olduğunu anlayarak kendinizi bu tür zaman kayıplarından kurtarabileceksiniz. Buna benzer örneklerinizi bana iletebilirseniz ( isim vermeksizin ) memnuniyetle bu yazıma eklemek isterim. Hepimizin farkındalığının artması ve bunu öncelikle kendimize, beraberinde çevremizdekilere yansıtmamız dileklerimle...
Yazan : Turgay GEZİCİ | www.bilincalti.com
Facebook Sayfamız : /pages/Kisisel-Gelisim-ve-Empati-Sureci/180199977717?ref=ts
E-Bülten’e üye olun, yazıları ilk siz okuyun.
YORUMLAR
Zihninizde uçuşan birsürü düşünce yerine, o düşüncelerin kaynağı olan mekana gelerek kendinizi uyuşturmak gibi olabilir. İşte demek istediğim, anlamını bildiğiniz halde gene de size istemdışı bir şekilde yaptırılan davranışlarınızın gerçek nedenlerini farkedin ve bunu not edin.
sİZİN FİKİRLERİNİZE KATILIYORUM EFENDİM...ÇOK ANLAMLI İFADELER BELİRMİŞSİNİZ..
KUTLARIM...SAYGILARIMLA...SELAMLAR...
Turgay GEZİCİ
COK GUZEL BIR YAZI, BENIM YANIMDA KAGIT KALME DEVAMLI VARDIR AKLIMA GELEN SEYI NOT EDER SONRA OKUDUGUMDA O AN
BANA GUZEL GELEN BIRSEYIN AKLIMA GELEN FIKIR DUSUNCE BEYNIMDE O AN NEYSE YAZAR DAHA SONRA OKUDUGUMDA DUSUNURUM .BAZEN O DUSUNCE O AN AKLINIZA GELEN SEYIN SONRADAN SIZE SACMA BIR SEY OLDUGUNU BIR GOSTEREBILIR.AMA O AN YAZMISSINIZ ,BIRINE BIR NOT YAZARSINIZ VE YAZDIGINIZ NOTUN DUSUNCELERINIZ ANLATMAK ISTEDIGINIZ NEYSE ONCE
KAGIDA KALEME YAZAR DAHA SONRA KAFADA TOPLADIKLARINI DAHA DUZGUN SEKLIYLE NOTA DOKER NOTLARIN ARASINA ALIRSINIZ
IYI BIR FIKIR GUZEL BIR KESIF ICAT GIBI DE GELEBILIR BANA OLUR BAZEN AKLIMA ILGINC GELEN ICATLAR DA OLUYOR NOT EDIYORUM AMA NOTU NEREYE YAZDIGIMI DEFTELERIN TOMARI ARASINDA BULMAK MESELE OLUR TABIKI.BU ARADA ONU ASLINDA
AJANDAYA HARFLI BIR YERE YAZMAK VE NOT ETTIGINIZDE DE KOLAY BULACAGINIZ SEKILDE GETIRMEK ONEMLIDIR AMA BENDE
DE DUZENSIZLIK VARDIR.YANI O YAZILAN NOTLARI ,YAZILARI HABERLERE YAPILAN YAPTIGIM YORUMLARI NOT ETMISIM VE GUZEL
BIR SOZ BIRYEREDE GOZUME BIR YAZI ILISMISSE YAZARIM BEGENDIGIM YAZIYI ATATURKUN SOZLERINI NOTLATIM NOTLARIM
DOLU DEFTERLER DOLU HALA DA DEVAM EDIYORUM.SU AN ETRAFIMDA CIZGILI KAGIT NOT YAZILAN DEFTERLERIN SAYISI
ELLIDEN FAZLADIR DESEM YALAN OLMAZ SANIRIM .FHRISTLER NOT ETMEK BENIM EN BUYUK ZEVKIM.GOZUME CARPAN GUZEL
SEYLERI YAZARIM,FARKETTIGIM INCE AYRINTILARI GUZEL SOZLERI.O AN AKLIM MUCIT ICAT OLABILECEK FIKIRLER BILE GELIR
BAZEN YAZMASAM SONRADAN DUSUNURUM AKLIMA GELMEZ O NEYDI DIYE O AN YAZMADIKCA UCAR.SIZIN YAZDIKLARINIZ BENI
YAPTIGIM SEYLER ZATEN.SU ANA KADAR OKUDUGUM YAZILAR BENIM YAZDIGIM DUSUNDUGUM YAPTIGIM VE YAPMAYA CALISTIGIM SEYLER OLUYOR GENELDE DIGER YEZILARINIZA DA BAKTIM .CEVREMI ,ARKADASLARIMI ,MOTOVE ETME VE
FARKINDALIKLAR HAYATTA DOST CAZANMA VE KONUSMA SANATI GIBI KONULAR ILGIMI CEKTI OKUDUM BENIM YAPTIGIM SEYLER.TOPLUMDA KONUSMA UZERINE YAZINIZ.ALDIGIM NOTLARI BIR YAYIN EVINE VERSEM HERHALDE BIR IKI KITAP CIKAR.
SIIR YAZIYORUM NOTLAR DEFTERLERE KAYITLI ILK HAMUR HALIYLE SONRA DEGISIME DUZENLEMEYE GITTIGINDE SIIR ILK HALINDEN DEGISIME UGRUYOR AMA HAMUR HALI NOTLARDA DURUYOR.INTERNETTE OKUDUGUM HERSEYI GOZUME GUZEL GORULEN BEGENDIGIM HERSEYI NOT EDER RESIMLERI BILE DOSYALARIMA AKTARIRIM.KAGIT KALEM HASTALIGI VAR HERHALDE
BEBEKKEN ONUME BIRKAC SEY KOYMUSLAR KAGIT KALEME GITMISIM.TEK DERDIM YAZILAN NOTLARIN NASIL TOPARLANACAGI.
BELKIDE O AN YAZDIGIM SEY SONRADAN SACMA GELECEKTIR OKUYUNCA O AN YAZMISIM ISTE.NOTLARI DEFTERLERI BU SEKIKDE
DEFTERLERI DOLDURARAK YAZILAN NOTLAR DOLU.DISARIDA GORDUGUM INCE AYRINTILAR,DEDIGINIZ GIBI RESTORANDA YA DA
DISARIDA NE OLABILECEK SEY GOZUME CARPMISSA FARKINA VARMISSSAM INCELERIM .GOZLEMCI BIR INSANIM.ANLAYACAGINIZ
SIYASETLE DE ILGILIYIM AYRICA .TOPLUM ILE ILGILI HER KONU ILGIMI CEKER.TOPLUM BILIMI UZERINE YAZILAR MERAKIMDIR.
SOSYOLOJI,FELSEFE,MANTIK GIBI LISTEDEN MERAKLI OLDUGUM DERSLERDI EDEBIYATTA,TARIH BIYOLOJI VE MATEMATIGI
SEVMEDIM.HAYATIMDA YAPABILECEGIM SEYLERI YAPARIM.YAPAMADIKLARIMI DA YARDIM ALIRIM,NOT EDER OGRENMEYE CALISIRIM.YINE KAFASI KARSIK BIR YAZI OLDU.
( yasaklıyım sana ) tarafından 4/16/2010 3:12:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Turgay GEZİCİ
Şöyle bir durum sıklıkla başıma gelmiştir. Bir not almışım. Daha sonra bu notu okuduğumda ya çok saçma gelmiştir ya da önemini kaybetti gibi düşünürüm. Ama bu not ilk aklıma geldiğimde müthiş bir şeymiş gibi gelir bana. Demek ki, not alma işini de gelişigüzel yapmazsak daha çok verim alırız. Notumuzu aldık, eğer daha sonradan hatırlayamazsak diye bu notu almamıza neden olan mantığı da yazmak hiç fena olmaz. Nasılsa bu not bizim anlayacağımız şekilde yazıldığı için bir başkasına birşey ifade etmeyecektir. Notlarımızı yazarken özgürce yazmamız gerekli. Teşekkür ederim.