- 3004 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SABIR!!!
Sabır herşeyin başıdır bence.Çünkü sabreden herşeye ulaşır.Tabi inanmakta gerekir, yani sabrettiğinde ödülünü alacağına inanmak.
Bir gün İbni Sina ve beraberinde birkaç ilim irfan sahibi arkadaşı Hasan Harakani Hazretlerini ziyarete giderler.Uzun bir yolculuktan sonra hazretin evine varırlar ve kapıyı çalarlar.Kapıyı açan şeyhin hanımıdır.İbni Sina ve beraberindekiler şeyhin evde olup olmadığını sorarlar kadın da onlara bunca yolu o deli için tepdiyseniz boşa geldiniz gibi itici laflar konuşur tabi herkes şaşırır.Geri dönmek isterler ama İbni Sİna onları ikna ederek ormana doğru yol alırlar.Bir süre sonra bir adamın bir hayvanın üzerinde geldiğini görürler.Adam yaklaşınca hayvanın aslan üzerindekinin de Hasan Harakani Hazretleri olduğunu görürler ve şaşırıp kalırlar.İbni Sina ve beraberindekiler evde yaşanan konuşmayı anlatınca hazret şöyle der"evdeki kurda sabredince Allah(c.c) aslanı binek hayvanı yapar."
İşte yukardaki kıssada da anlaşıldığı gibi sabır anahtardır.Her kapıyı açar.Mesela bir insan birini sevse ve karşılık alamazsa sabretsin Allah(c.c) muhakkakki bir yol gösterir.Bu herşey için böyledir.Çünkü Allah(c.c) buyuruyor ki:Sabret! Şüphesiz Allah, iyilik edenlerin ecrini zayi etmez.(Hud 115)
Allah(c.c) herkese sabır ihsan eylesin amin...
YORUMLAR
Güzel bir konu işlemişsiniz. Sabır. Tecrübe ve olgunlukla elde edilen bir özellik.
Saygılar
ALEMDAR MİRZA
ALEMDAR MİRZA
Sabır, zaferin anahtarıdır.
Sabreden derviş muradına ermiş.
Üstadın dedği gibi:
FELAH MI ONDA FELAH,
SİLAH MI ONDA SİLAH,
SEN DE KİM OLUYURSUN;
ASIL SABREDEN ALLAH.
Sabır iel ile ilgili yazınız çok güzel, çok faydalı bir yazıydı.
Emeğinize sağlık.
Teşekkürler.
ALEMDAR MİRZA
Allah razı olsun bunu bende okumuştum sabır denince ehli küffarın zulmü gelir aklıma efendimiz sabır eder beddu edin denince onlar bilmiyorlar der..Hz Ebu Bekir de sabırda örnek olanlardan sabretmek için dili üzerinde taş tutuğu beyan edilmiştir ..Allah sabır edenlerle birliktedir..ACELE VE SABIR ETMEMEK BENCE ŞEYTANDANDIR vesvese çokluğundandır..İmanın zayıflığındandır yada kendisine dahi saygısı olmayan başkasına asla sabretmez derim çok defa konusu güzeldi..Rabbim mükafatını verendi..Hayırlı cumalar..selam ve dua ile..Rabbimize emanet olunuz..