- 748 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BÖLÜNMEYE HAYIR !
’’ İŞGALCİ T.C KÜRDİSTAN’DAN DEFOL !’’
Ne diyorsunuz siz yahu ? Kimin ülkesinden kimi kovuyor sunuz ? O bölgede, Kürdistan diye bir devlet ne zaman vardı ? Ne zaman işgal ettik biz sizin ülkenizi ?
Bu ülkede Demirel hükümetlerinden itibaren Emperyalizmin maskesi düşmüş, soygun, sömürü düzeni suç üstü yakalanmıştı. Bütün kredileri hükümet yanlılarının kullandığı, hatta sanal ihracatın da onlar tarafından yapıldığı bizzat ortaya çıkmıştı.
Öncelikle üniversitelerde başlayan zulme ve sömürüye baş kaldırı hareketi, kısa sürede tüm yurda yayılmaya başlamış, tüm ezilenler, emekçiler, işçi ve köylüler örgütlenmeye başlamıştı.
İster Devrimci Sol hareket deyin, ister Emperyalizme karşı halkın birliği deyin, en azından bir birlik söz konusuydu. Tehlikenin farkına varan Emperyalizmin ABD’li babaları anında bir isim buldular bu harekete : Komunizm tehlikesi !
Emperyalizmin en büyük silâhı bölmektir. En kolay öyle baş edilir karşı güçlerle ve en kolay öyle yutulabilir insanlar. Ne de kolay bölebildiler bizi !
Önce halkın millî ve dinî duyguları kaşındı. Komunizm Türk’lük için de, İslâm için de en büyük tehlikeydi. Öyleyse ; ’’ Ey Milliyetçi Türkler, Ey müslümanlar ; saldırın Komunistlere !’’
Bu hareketin gerçekten bir Komunizm hareketi olduğuna inananlar gruplar halinde kopup, karşı cepheye katıldılar. Karşı cepheye katılmayanlar bile geri çekildiler. Çünkü, söylendiğine göre Komunizm çok kötüydü : Dinsizlik, ahlâksızlık ve Rus uşaklığı !
Yetmedi ; bir de Kürtler kışkırtıldı. Onların etnik asimilasyona uğratıldığı, halk olarak hor görüldüğü, bölge olarak dışlandıkları empoze edildi. Çıkarılan sanal olaylarla da bu durum pekiştirildi.
Sonunda bölündük işte ; var mı daha ötesi ? Yıllardır halk olarak bizler bir birimizi yerken Emperyalistler koltuklarında seyredip gülüyorlar bize. Halkların bir birine düşmanlığından kim ne kazanır ? Dökülen kanların hangi halka ne yararı var ?
Bölündük, parçalandık, yutulduk ve yutulmaya devam ediyoruz.
Şimdi kalkmış bölgenizin Türk devleti tarafından işgal edildiğini iddia edip kovmaya kalkıyorsunuz. Ne sanıyorsunuz kendinizi ? Böyle bir şeyi rüyanızda bile göremezsiniz !
Bakın ; Türk halkı sizinle kardeş olduğunun bilincinde. Bu topraklarda insanca yaşamaya hakkınız olduğuna kimsenin itirazı falan yok. Size yapılan her türlü haksızlığa, sizin kadar karşıdır bu halk. Devletin, emniyet güçlerinin ya da başkalarının size yaptığı her türlü yanlışlığın ve haksızlığın savunucusuyuz. Bunda kesinlikle samimiyiz.
Yanlışı yapan sizlersiniz. Hangi şehit olayında, hangi Türk , gidip de bir Kürt vatandaşa saldırdı ? Ne zaman halk size ait iş yeri ya da ev ve araçlara saldırdı ? Otobüslerinizi yakmaya çalıştık mı ?
Fakat sizler hepsini yaptınız ve yapmaya da devam ediyorsunuz. Tüm halkın kınadığı bir saldırı yüzünden, otobüsleri ve insanları yakmaya kalkışıyorsunuz. Araçları ateşe veriyorsunuz. Kime zarar verdiğinizin, kime saldırdığınızın farkında mısınız ?
Özellikle son yıllarda, eğer şiddete baş vurmadan haklarınızı aramaya çalışsanız, neredeyse bizden daha fazla haklar elde etmiş olacaktınız. Siz şiddette ve bölünme hevesinde ısrar ettikçe, bunun zararını hep birlikte gördük ve görmeye de devam edeceğiz. Bu işin sonunda kazanan taraf olmanızın en ufak bir ihtimali dahi olamaz.
Şiddetten ve bölünme hevesinden vaz geçtiğiniz ve Türk halkıyla birlikte olmaya karar verdiğiniz anda, kazanan taraflardan biri olacağınızdan şüpheniz olmasın.
Haksızlık, sömürü, dışlanma, baskı, zulüm ; ne varsa, birlikte mücadele ederek aşabiliriz hepsini ! Halkın uzattığı kardeş elini, geri çevirmeyin. Sonra çok arar ama bulamazsınız...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Yazınızı da yorumları da okudum.
Bu ırkçı hareketin dış kaynaklı olduğuna ınandığım için artık tartışmaya dahi girmiyorum. Size de tavsiyem budur.
Ya hayır söylemeli ya da susmalıyız.
İç hatalar ve sorunlar yaşamayan yok ki.
Azınlıklar devlet istemezken et ve tırnak olduğumuz Kürt kardeşlerimizi infiale sevk edip üzerimize kışkırtanların çok çok önceden planlanmış oldukları oyuna gelemeyiz.
Böl-parçala-yok et.
Başaramayacaklar elbette. Bu 26. Kışkırtma ve isyan hareketi.
İslam kardeşliği bu oyunu da bozacaktır.
Yazınız duyarlı. Doğru tespitler de var. Şovenist Kürtler gibi ırkçı bakış açısı ile bakmak çatışma getirir.
Bu ülkede aklıselim insanlar vardır ve sorunlar ne denli güç olsa da çözülmektedir.
Sihirli bir yöntem olsa dünyada da barış hakim olurdu.
Ameller bile niyetlere göredir.
Herkes kendine sorsun;" Ne kadar adil ve samimiyim" diye.
İyi niyet olmayan hiç bir girişimden hayır gelmez.
Selamlar.
Saygılar.
’’ İŞGALCİ T.C KÜRDİSTAN’DAN DEFOL !’’
Buna ne denir bilmiyorum.
Hem Türkiye de yasa hem benim de vatanim de sonra da isgalci T.C KÜRDISTAN´DAN DEFOL de bundan daha acik bir kaniti yok beyinsizligin düsüncesizligin cahilligin.Tahrik etmektir bu.Gel beni illaki vur demek bu acikcasi.
Ben kürtlerin kadar kendi insanini kendi eliyle bu denli cikmaza iten baska bir millet görmedim.
Kendi cahil ve asi milletiniz yüzünden bir cok kürt vatandasi köylerinden oldu yerinizden yurdunuzdan ettini kendinizi.
Kendi babalarinizi analarinizi perisan ettiniz.Insan kendi yasadigi yeri atese verir mi. Kendi halkinin oldugu yere zarar verici olur mu sizde görülmüs bu.Milletini kacirt kaz kuyuyu düsür milletini perisanlik dolu sersefil hallere.
Sonra da ezildik iskence gördük deyin olay yapin.
Siz zehirlenmis bir toplumsunuz dehset ve tehlike saciyorsunuz.Kücücük cocuklarinizi bile caniye cevirdiniz ellerinde taslarla.Hic mi acimiyorsunuz bu cocuklariniza siz.
Kendi kendinizi yakiyorsunuz.Bir sürü günahsiz ailenin evlatlari sehid oldu kan doldurdunuz etrafi.
Hala da bikmadiniz.Istedigimiz kadar bölünmeye hayir diyelim beyinleriniz bölünmüs bir defa onun icin anlamazsiniz.
Cahil insan kendi kendinin bile düşmanıdır; başkasına dost olması nasıl beklenir.
ne anlamli ve dogru bir söz bu tam siz gibi olan insanlara hitab ediyor.
Bir de diyorsunuz ki
Biz kardeşiz ama sen konuşma,biz kardeşiz ama sen düşünme,biz kardeşiz ama senin hayatına ben yön veririm
’’ İŞGALCİ T.C KÜRDİSTAN’DAN DEFOL !’’
Bu nedir peki bu düsünceyi aciklamakdan öte haykira haykira meydan okumaktir.
Kime nerde meydan okuyorsunuz ki vurmak isteseler vururlar sizi oracikta sizin gibi kallescede degil.
Nasil serbestlik hayal ediyorsunuz siz kürt vatandaslari anlamis degilim.
Cikip iki kelimede sunu sunu sunu istiyoruz bile diyemiyorsunuz.
Is isten gecmeden insanliga yönelik adimlar atmaya baslasaniz hicte fena olmaz kürtler olarak.
Güzeldi yaziniz yüreginize saglik
Saygilar.
12 Eylül öncesi sözde devrimci mücadelenin neden başarısız olduğunu gösteren bir yazı.Biz kardeşiz ama sen konuşma,biz kardeşiz ama sen düşünme,biz kardeşiz ama senin hayatına ben yön veririm.Birde iyilik yapıyorsunsuz ;bu topraklarada bize insanca yaşama hakkı tanıyorsunuz.Çok sağolun bu iyiliğnizi hiç unutmayacağız,aslında biz insan değil başka bi yaratığız! ama siz lutfedip bizi insan yerine sayıyorsunuz.Çok sağolun!
Bu ülke sizin olduğu kadar bizimde.Sizde olan haklar ne ise bizdede olması gerekir.Ne sizin,nede bizim size hak tanıma ayrıcalığımız yok.Esas olan hukuk devletinin gereğini yerine getirmektir.Daha sosyal ve modern bir anayasa hazırlamaktır.Yazılar ve yorumlarda sürekli siz ve biz diye yazılıyor,bende özellikle siz ve biz şeklinde yazdım.Aslında siz ve biz olmamalı.Bu ülke hepimizin. Dolayısı ile sorunlarda hepimizin olmalı.
leylasız
BU NE BUYUK BIR CELISKIDIR...
ANLAYAMADIM ANLATAMADIK...ANLAMIYORLAR SANIRIM ANLAMAYACAKLAR...
Fikret TEZEL
leylasız
Halka kim mal ediyor ki...
ki bu yazdiklarinizi sanalda degil gercekte dile getirin...Burada konusmak kolay diyorum ve konuyu kapatiyorum ne kadar konussak fayda etmez genc nesil bu dusmanligi kaldiracaktir insallah...
memosta 73. diyosun ki "kürtlerin hakkını araması suç. kürtleri düşman olarak goruyosunuz". ya hu lafları nerden buluyosunuz bilmiyorum. kürtlerin hakkını araması suç değil. kürtler hakkını bombalayarak arıyo. siddetle arıyo. buna hak aramak mı diyosunuz siz? dağlara çıkıp asker vurmak hak aramak mı. bu devleti bölmeye çalışmak hak aramak mı? yollara mayın doşemek hak aramak mı? dükkanları otobusleri yakak hak aramak mı çocukları kandırmak hak aramakmı. ne hakkı ne. bunlar jak aramakmı? yani siz tüm şiddet olaylarını, bu rezillikleri hak aramak olarak mı görüyosunuz? size göre adam öldürmek hak aramak ha. bu mu sizin zihniyetiniz. biz kurtleri görmezden falan da gelmiyoruz. sen devletinin bolunmesine ve içinde başka bir devlet kurulmasına, askerlerinin şehit edilmesine goz yumarmısın. delikanlı gibi soyle bana, mertçe.apo ya gelince. yahu apo dediğin adam bütün bu katliamların ebesi değil mi. binlerce insanı katletmedi mi? ya daha ne diyim ben. kaç yaşında adamsın. sen doğruyu goremiyosan ben ne diyim. gelmiş burda azılı bir katili savunuyosun. kelimelerin nefret kokuyor. bu arada mesleğin ne senin. maaşını kim veriyo. kimin okulunda okudun. kimin hastanesinde tedavi oluyosun. siz hakkınızı aramıyosuz. siz oldürmekten, olay çıkarmaktan başka bişey yapmıyosunuz. eğer bana ülkede yaptığınız olayların hak aramak oldunu soylerseniz, bu sizin nasıl bir anlayışa sahip oldunuzun gostergesidir.
nuh tarafından 4/16/2010 11:40:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
memosta_73
ben yaşıyorum bütün bunları kendi askerini öldürmeyi bile kürtlerin üstüne yıkmak için sırf bunun kaç asker öldürüldü komutanları tarafında kaç mayın asker yoluna döşendi tabi bunlar medyada kürtler yaptı lanse o
Malesef ben bunların hiçbirinin olmasını takdir etmiyorum hiç bir canlının acı çekmesine gönlüm el vermiyor
Sayın başbakanın dünyanın ezilen hakların savunucusu ve eşitlikler üzerine çok iyi haklarını arıyor malesef diyorum Çünkü kendi vatandaşları olan kürtler için kadında olsa çocukta olsa güvenlik birimleri gerekeni yapacaktır demesi ve ardında gerekenler olarak kameralar önünde küçücük çocukların kulları kırılması düşündürücü değil mi veya daha nice olay
leylasız
Konuyu hep maddiyata cekiyorsunuz neden yok okul is maas yol ...
Bu mevzu derin konusrak bitmez...Ki acikca konusamiyor arkadaslar yoldaslar...
SELAMLAR DAGLARIN ARDINDAN OKYANUSLARIN OTESINDEN...
bakın sayın leylasız. kurtlere ne yapılmış bu ülkede. soyle hadi.kafanızın boş kalan kısımlarını ppk zihniyetiyle doldurup karsımıza geciyorsunuz. "kaç kişi yürümüş" ne yürümesi kardeşim. sen türklerin evlatlarını vur. otobusleri yak. iş yerlerini ateşe ver. ondan sonra çıkıp kaç kişi kürtler için yürüdü de. sen yürürmüsün bana bunu soyle. sen kardeşini vuran adam için, otobusleri yakan, iş yerlerini yakıp i,nsanların ekmeğiyle oynayan biri yada bi örgüt için yürür müsün. bir de yürüyüş yapılacak bir durum yok. kurtlere hiç bir şey yapılmadı bu ulkede. kafandaki o düşünce tamamen pkk zihniyetinin eseridir. bak sana su konuda yemin bile edenilirimki, kürtle ekonomik anlamda türklerden daha rahat bu ülkede. fatura derdi yopk. doğuya bi git, batıda 200 bin liraya aldın evi 70 bin liraya alıyosun. batıda bir tabak yemeğe beş lira veriyosun, doğuda bir masa dolusu yemeğe beş lira veriyosun.bunları tmıyrum. bizzat diyarbakırlı arkadaslarım var onlar soyluyor. sakın deme yok kurtler eziliyor falan filan. kurt kardeşlerimizle bir derdi de yoktur bu milletin. pkk lı larla, boluculerle vardır. doğu bölgesinin elektrik vs fatursası bizim cebimizden çıkıyo. ben bu devleti bolmeye çalışan, kurdistan denen o ameriknın uydurması kelimenin savunuculuğunu yapan her Allah ın kuluna hakkımı haram ediyorum.
ben bir türk olarak şunu söylerim: bnim bayrağımı yakan, bana "T.C.p.ç.l.r." diye hitap eden, türkiyenin hemen her ilinde olay çıkarım insanlara zarar veren, küçücük çocukları, o sabıları kandırarıp aklını çelen,devletin onca hizmetin e rağmen hala ve hala yetinmeyip nankorluk yapan, mide bulandırıcı emelleri yüzünden, onca katliamı yapan biri yada birileri için, bırak yürümeyi, koltuğumdan bile kalkmam.
sayın fikret tezalı canı gonulden kutluyorum. tebrikler.
nuh tarafından 4/16/2010 9:47:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
leylasız
PKKzihniyetiyle demek karsiniza cikiyorum...Kurtlere hicbirsey yapilmamis bu ulkede yaa siz korsunuz yada sagirsiniz...
Ben bu yuruyusu yada tepkiyi simdi ki zaman icin soylemiyorum bundan 30 yil oncesi icin darbe zamani Deniz GEZMIS gibi serefli Turkler TEK ANLADI KURT HALKINI ...
Kafamda ki dusunce ne olursa olsun sizi ilgilendirmez/
Konu batida 5 kurus doguda 1 kurus degil...Dogu ve guney dogu olmak uzere bu bolgelerde kac tane fabrika var millet neden gocuyor pkk mi birakmiyor yaa kimse sana gel gabarda fabrika kur demiyor/
Bende diyarbakirliyim bu arada...
Devlet yanlisi tekelci medyayi izleyerek gercekleri gormuyorsunuz gidin biraz arastirin yakilan koyleri gezin /faili mecul sahibi ailelerle gorusun /
Gelip burada bu bukadar orada o kadar demeyin.
Batida okuyan arkadaslarim vardi Fasistler tarafindan baski gorduler ve okullarini biraktilar ki bilirsiniz belki batida ozellikle yurtlarda bu baskilar daha cok var...
Peki onbinlerce faili mechul nerede!
Oyle batidan tv izlemekle olmuyor bu isler elinizi tasin altina sokun biraz...
Hakkinizi helal etmemissiniz ne hakki hangi hakki helal etmiyorsun sen
neden bahsediyorsunuz ...
Zaten sizin gibi yerinde oturanlar yuzunden bu ulke bu durumda...
KAHROLSUN FASIZIM...
Yasasin halklarin kardesligi ve tam bagimsizligi...
leylasız
PKKzihniyetiyle demek karsiniza cikiyorum...Kurtlere hicbirsey yapilmamis bu ulkede yaa siz korsunuz yada sagirsiniz...
Ben bu yuruyusu yada tepkiyi simdi ki zaman icin soylemiyorum bundan 30 yil oncesi icin darbe zamani Deniz GEZMIS gibi serefli Turkler TEK ANLADI KURT HALKINI ...
Kafamda ki dusunce ne olursa olsun sizi ilgilendirmez/
Konu batida 5 kurus doguda 1 kurus degil...Dogu ve guney dogu olmak uzere bu bolgelerde kac tane fabrika var millet neden gocuyor pkk mi birakmiyor yaa kimse sana gel gabarda fabrika kur demiyor/
Bende diyarbakirliyim bu arada...
Devlet yanlisi tekelci medyayi izleyerek gercekleri gormuyorsunuz gidin biraz arastirin yakilan koyleri gezin /faili mecul sahibi ailelerle gorusun /
Gelip burada bu bukadar orada o kadar demeyin.
Batida okuyan arkadaslarim vardi Fasistler tarafindan baski gorduler ve okullarini biraktilar ki bilirsiniz belki batida ozellikle yurtlarda bu baskilar daha cok var...
Peki onbinlerce faili mechul nerede!
Oyle batidan tv izlemekle olmuyor bu isler elinizi tasin altina sokun biraz...
Hakkinizi helal etmemissiniz ne hakki hangi hakki helal etmiyorsun sen
neden bahsediyorsunuz ...
Zaten sizin gibi yerinde oturanlar yuzunden bu ulke bu durumda...
KAHROLSUN FASIZIM...
Yasasin halklarin kardesligi ve tam bagimsizligi...
memosta_73
sonsuz saygılarımla evet herkes gerektiğinde ellerini taşın altına kuymasını bilmeli olayları sadece medya aracılığı ile takip etmemeli bende cizreliğim bilirsiniz faali meçhul ölümleri ile menşur asit kuyuları şiirimde ona istinaden yazmıştım
saygılarımla...
memosta_73
SAYGILARIMLA...
ÇOK ÖZÜR
Bakın ; Türk halkı sizinle kardeş olduğunun bilincinde. Bu topraklarda insanca yaşamaya hakkınız olduğuna kimsenin itirazı falan yok. Size yapılan her türlü haksızlığa, sizin kadar karşıdır bu halk. Devletin, emniyet güçlerinin ya da başkalarının size yaptığı her türlü yanlışlığın ve haksızlığın savunucusuyuz. Bunda kesinlikle samimiyiz.
DIYORSUNUZ....
PEKI KAC TANE !YUCE TURK HALKI KURTLERE YAPILANLAR ICIN YURUDU!!!!!
leylasız tarafından 4/16/2010 9:13:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
memosta_73
Sizinde belirtmiş olduklarınız gibi bu ülkede düşünce özgürlüğüne yapılanlar kürtlerin kendi dertlerini kendi benliği üzerine anlatması suç onsuru olduğundan anlaşılamamakta ve böylesi durumlarla karşı karşıya gelmekteyiz öncelikle hangi kürt devleti derken otomatikmen kürtleri yoksayan bir zihniyetle yazılmış bir yazı olduğu anlaşılmaktadır
Askerin ve Polisin kralcı zihniyetle ordan yaptıkları baskı ve VATAN MİLLET SAKARYA Adına herşeyi yaptıklarını anlatmaları KÜRTLERİ düşman mantığıyla görmeleri BOMBALAMA olayı üzerinde halk tarafında yakalanan bir astsubayın mahkemeye sevkinde bile bir genelkormay başkanı çıkıp ben tanırım ve kefilim ali iyi çocuk mahkeme üzerine baskı kurması suç ve suçluyu övmeye yönelikl suç işliyorsa bu gibi durumlar suç değilse bir kürdün çıkıp sayın ÖCALAN DEMESİ Yıllarca ceza evinde yatması işte eşitlik dediğiniz kürtler söz konusu olunca bu
SAYGILARIMLA...
nuh
ben bir türk olarak şunu söylerim: bnim bayrağımı yakan, bana "T.C.p.ç.l.r." diye hitap eden, türkiyenin hemen her ilinde olay çıkarım insanlara zarar veren, küçücük çocukları, o sabıları kandırarıp aklını çelen,devletin onca hizmetin e rağmen hala ve hala yetinmeyip nankorluk yapan, mide bulandırıcı emelleri yüzünden, onca katliamı yapan biri yada birileri için, bırak yürümeyi, koltuğumdan bile kalkmam.
nuh
memosta_73
düşünemezsiniz sanırım
Kürtler ne gördü bu düşünmek gerkmezmiydi sanırım hayır çünkü kürtler bu sefer başkaları için mücadele edeceklerine kendileri için mücadele ettikleri için sizler onlara sırt verdiniz ve onlara bülücü dediniz sanırım daha çok şey anlatılabilir ama sen söyleyince düşünce ben söyleyince suç ve dilime kilit vurmam lazım
saygılar