- 809 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Sanki teolojik yönetimin ayak sesleri!
Modern bir ülke olma yolunda harcanan çabalar bir yanda.Avrupulı olmak yolunda ülke olarak harcanan çabalar diğer yanda.Gündemi belirleyen olaylar diğer yanda.Baktığımızda belkide her şey normalmiş gibi görünüyor.Ama nedense bunlar hiç normal gelmiyor bana.Talihsiz bir saldırı ülkem gündemini sanki tamamen değiştiriveriyor.Müdürler görevden alınıyor.Cumhur başkanı ziyaret tarihi veriyor.İşsizlik ekonomik dengeler hiç konu edilmez ken,anayasa meclis alt komisyonundan ummalı bir çalışma ile geçiriliyor.Ünüversiteli bir kızımız ergenokonun bir numarası benim diye haykırıyor.Ağrıda,İstanbulda bazılarının sözleriyle ortam karıştırılmak isteniyor,otobüslere molotoflarla saldırılıyor.Ordu yıpratılsın diye her gün ayrı bir senaryo konuluyor sahneye.
Sınav olayına gelelim.Geçen hafta sınav yapılıyor.Ondan sonra sınavsız ünüversite nidaları yükseliyor.Basında hergün ayrı bir sorunun yanlışlığı işlenmeye çalışıyor.Her gün bir kenarından bir köşesinden değiştirilmeye çalışılan bir eğitim sisteminin ne getireceği ise muallakta.İnsanlık değerleri her gün biraz daha istismar ediliyor.Artık Türk toplumunun dayanışma yardımlaşma özelliği her geçen gün biraz daha deforme oluyor.
Atatür Türkiyesinin idialleri ve devrimleri hiç gündeme alınmas iken,safsata,gericilik,düzenbazlık,mafyacılık ön plana çıkarılmaya çalışılıyor.Emek tacirlerince anayasal haklar her geçen gün yasal boşluklar nedeniyle tahribata uğruyor.Ve en önemlisi ne melazımcılık kültürü denilen şey toplumumuzu esiralmaya başlıyor.
Modern.laik,.demokrat,ilerici düşünenler korku ve endişe içerisine ilitiliyor.Bu millet her zaman olduğu gibi yine kaosa sürüklenmeye çalışılıyor.İsmi burada açıklamayacağım bir tv dizisi bir kaç hafta önden Türkiye gündemini yansıtıyor nidaları yükseliyor.Toplumsal değerlerin hiçe sayıldığı tv programları ile halkın gençliğin kafası allakbullak ediliyor.Kurumlar arasında sokulan nifak tohumları ile oyun her defasında sahneleniyor.Asla bıkmadan tekrarlanıyor.
Bunlar tarih sahnesinde her zaman olduğu gibi tekrar tekrar gündeme alınıyor.Bunun devam edeceğide açıkça görülüyor.Artık sarsılıp kendimize gelme zamanı geldide geçiyor.Yani alçak ve namussuzların cesur oluğukadar,namuslu dürüst insanların da cesur olması gerikiyor.Artık iş kaldıysa "İnsan" lara düşüyor......
S a y g ı l a r ı m l a /Ayvalıklı
YORUMLAR
Yazının içeriği güzel ve güncel olmakla beraber,yüksek öğrenim görmüş birinin bazı yazım ve anlatım hatalarına düşmesi beni şaşırttı.Örneğin;Avrupa'lı yazılmalıydı.Cumhurbaşkanı bitişik yazılır.Ummalı değil aslı "hummalı" olmalıydı.Ünüversite değil "üniversite" vb. bir çok hata var.Özellikle cümlelerde özne yüklem uyumsuzluğu fazlaca bulunuyor.Anlatım bozukluğu böyle edebi bir sitede yazı yazan yazarın çalakalem bir yazı yazdığını düşündürüyor.
Düşüncelerinizi paylaşıyorum.Özgün bir çalışma olmuş. Sizi kutluyorum. Yazınızda belirttiğiniz gibi, egemenlerin toplum mühendislerince, gündem önceden yazılıyor ve oyuncular da oynuyor. Milletimizin sağ duyu ile bu güçlükleri aşacağına inanmak istiyorum.
Mustafa Göl tarafından 4/15/2010 12:06:35 PM zamanında düzenlenmiştir.