- 1244 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Küçük Berfin
Şimdi bir yaz günü hayal edelim .mevsimlerden yaz, aylardan da temmuz ayının sıcak bir perşembe günüdür .Temmuz ayında artık tabiatın güzel ahengi olan yeşil rengi, yerini bozkıra , serin havalarda yerini kuru ve sıcak günlere, leylekler meydanları kargalara, tırtıllar yerlerini kelebeklere bırakıyorlardı.Bu güzel olay doğada adete bir bayrak yarışı gibi sürekli ayni duygular ve düzenli bir döngü halinde sırayla gerçekleşiyordu.Güneş öğlenyeyin adeta sokağa çıkma yasağı ilan eder gibi insanları dört duvar arasına haps ediyordu.İnsanoğlu bu duruma müdahale etmek için çok uğraştı halende uğraşıyor.Gölgelikler mi kurulmadı, soğuk limonata ve ayranlar mı yapılmadı, şapka ve fötör mü takılmadı , yapay havuzlar mı yapılmadı, klimamı icat edilmedi.Bunları çoğaltmak mümkün ama gel gelelim ki kural koyucu oyunu öyle bir düzen ve nizam içinde kurmuş ki sen istesende hiçbişeyi değiştiremiyon.Kendi çabanla , adeta santranç taşlarını andıran kuralların hiçbirini değiştiremez sadece kuralların uygulanmasını geciktirebilirsin.Yazın bitmesini dört gözle bekleyenler gibi , zamanın geçmemesini isteyenlerin sayısı da küçümsenmiyecek kadar fazladır. Bir berfin edasıyla güneşe hasret olanlar da yağmur bulutu misali güneşten kaçan da var.Şöyle bir düşündüm senenin bir günü berfin gibi güneşe kavuşmak için can atan bir bireymi olmalıyım; yoksa toprağın, insanların beklentisi olan güneşten anbean kaçan bir yağmur bulutu mu? Gerçekten çok zor bir tercih.Kardelen de olsan herkesi herşeyi memnun edemezsin yağmur bulutuda olsan.Kardelene hayat veren toprak,zaman sonra kardelenden beklenti içinde girer.Hangimiz yaşadığımız hayatın meyvasını almak istemeyiz ki.Güzel koku salmasını,doğaya renk katmasını,gelecek berfinler için yaprak bırakmasını.Ama bu kadar güzellik berfinle güneşin bir günlük aşkının kavuşmasıyla son bulur.Yağmur bulutu içinde aynı şeyler geçerlidir.Gökten hergün yağış bekleyen çiftçi gibi , hiç yağmur yağmasını istemeyen çanak çömlek ustaları da vardır.Sonuş olarak hergün insanların yağıp yağmamasına dahi karar veremedikleri bir yağmur bulutu olmaktansa; hayatımın son gününü sevdiğime güneşime kavuşmayı yeğlerim.Aşk böyle birşeydir.Gerekirse sevdiğin için hayatından ve ümitlerinden vazgeçebilmektir.sevdiği için güneş olmak kolay ama Berfin olmak çok meşagatli ve zordur...
YORUMLAR
Ne mutlu uğruna at çalabileceği bir sevgili bulabilene.
O zaman yağmurlar yağsa da hooş, yağmasa da.
Güzel bir yazıydı. Bir de makaleyi yazıya konuk etseydiniz okuması daha akıcı olacaktı.
Paylaşım için teşekkürler.