- 1024 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hatice Opak Bilgin ve Şiir Sevdası / Hikmet Okuyar
İstanbul, Cankurtaran Öğretmenevi Şiir Dinletisi etkinliklerinde karşışatığım onlarca şiir dostu aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu, müzisyen, bestekar, saz ve ses sanatçısı şiirseven dost ile selamlaşıp hal hatır sorma sonrasında masalara birer adet Türkiye Sevdasını armağan olarak bırakarak masama oturacağım sırada birden Kırklarelili Şair, Şiir Yorumcusu, Ressam, Hikayeci, Yazar, Gazeteci Hatice Opak Bilgin ile karşılaşınca çok heyecanlandım.
Yıllar sonra şiirli ortamlarda bir bahar güzelliğinde ne güzel bir buluşma derken şiirle ifadeler Türkiye Sevdası coşkusuyla Şiir Sevdası ile bütünleşti adeta.
Hatice Opak Bilgin imzalı Sevgiye Pencere Açtım isimli yeni şiir kitabını imzalı olarak alırken de ayrıca heyecanlandım.
Bu heyecan ile Kırklareli güzelliğinde şiir etkinliklerini değerlendirirken ortaya çıkan Kırklareli seyahatini saygın bir tanıtım etkinliğine dönüştürdük.
Hatice Opak Bilgin İstanbul’dan Kırklareli’ne ailesini ziyarete gittiğinde; okuduğu okulları, üyesi olduğu dernekleri, yazı ve şiirlerini yayınlayan medya kuruluşlarını da ziyaret edecek ; Türkiye Sevdası armağanları ile şiirli şuurlu tanıtımlar da yapacaktı..
Şair Şiir Yorumcusu Ressam Yazar Gazeteci Hatice Opak Bilgin Kırklareli merkezinde bakalım ne etmiş? ne yapmış?
TÜRKİYE SEVDASI ile KIRKLARELİ
Kapsama alanında Özellikleri ve Güzellikleriyle İllerimiz ve İlçeleri de bulunan, Hikmet Okuyar imzalı Türkiye Sevdası isimli şaheserin yeni tanıtımı Kırklareli’nde yapılıyor..
Şüsiyad Başkanı Şair Yazar Gazeteci Hikmet Okuyar Tarafından 710 Sayfalık kaynak eser oluşturmak için Proje çalışması olarak hazırlanan Tanıtım Turizm Eseri Türkiye Sevdası’nın yeni bölümünün tanıtımı, 13-15 Nisan 2010 tarihleri arasında Kırklarelili Şair, Şiir Yorumcusu, Ressam, Gazeteci, Yazar Hatice Bilgin Opak tarafından Kırklareli merkezinde yapılacak.
Medya kuruluşlarını, kamu yönetcilerini, stk temsilcilerini, okulları ziyaret ederek Türkiye Sevdası tanıtımlarını başlatan Hatice Opak Bilgin; Türkiye Sevdası armağanları vererek proje hakıında bilgilendirme yapacak. okul ziyaretlerinde, dernek ziyaretlerinde şairlerle şiir yorumcuları ile türkçe edebiyat müzik öğretmenleri ile şiir sohbetleri de yapacak olan Hatice Opak Bilgin; çarşı, pazar ve esnaf ziyaretlerinde ise Türkiye Sevdası’nın içindeki sayfalardan güzellemeleri çoğaltarak sanatseverlere armağan olarak verecek.
Tanınıtım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası’nın yeni tanımı 15 Nisan 2010 Perşembe günü akşamı Otogar’da tamamlanacak.
Şair, Şiir Yorumcusu, Yazar Gazeteci Ressam Hatice Opak Bilgin tarafından Kırklareli merkezinde tanıtımı yapılan Türkiye Sevdası’nın yeni bölümünde Kırklarelili Şair Alaeddin İkican ile birkte
Türkiye S e v d a s ı projesinin yeni bölümünde yer alan ve eser ile birlikte tanıtımları yapılan aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu, hikayeci, karikatürist ve ses sanatçısı şiir dostlarının isimleri şunlardır:
Harika UFUK, Rabia BARIŞ, Hasan ÖZTÜRK, Hasan GENÇAY, Emine USTA, Sevim ASLANALP, Şükrü ÖKSÜZ, Şebingüllü ALYAZMALI, Zehra YILMAZ, Ozan ZARALICAN, Abdülkadir KALAY, Aşık VAHİDİ, Aşık NURŞAH, Afet KIRAT, İbrahim ŞAŞMA, Mustafa AYVALI, Sabiha SERİN, Nurhayat SAKARYA, Hasan ÖĞMEN, Nazmi Alper TANRIVERDİ, Bahri ÇAVUŞOĞLU, Alaeddin İKİCAN, Ahmet SARGIN, Salim GÜLBAHÇE, Ayşe PASLANMAZ, Fatma Çetin KABADAYI, Zübeyde GÖKBULUT, Nevin KILIÇ, Osman TEKERCİ, Mustafa YAMAN, İlknur MERSİN, Fatma Arık PAMPAL, İrem İŞLER, Osman YÜKSEL, Aşık OBALI, Murat DOLUDİZGİN, İhsan TEKOĞLU, Halil İbrahim ÖZDABAK, Ayaşlı HATİCE, Hikmet OKUYAR..
HATİCE OPAK BİLGİN KİMDİR?
Şair Şiir Yorumcusu Ressam Yazar Gazeteci Hatice Opak BİLGİN; İnece/Kırklareli doğumlu.
Kırklareli Ticaret Lisesi mezunu.
Büyük birNşirketin muhasebe servisinde çalıştı. Kırklareli Gazeteciler Cemiyeti
üyesi ve cemiyetin aylık gazetesinde makaleleri ve röportajları
yayınlanmaktadır. KIRKSADER (Kırklareli Kültür Sanat ve Edebiyatçılar
Derneği) kurucuları arasına girdi. HALKODER (Halk Kültürü ve Ozanları
Geliştirme, Dayanışma Derneği) İLESAM (İlim ve Edebiyat Eser Sahipleri
Meslek Birliği) TEMA (Toprak ve Erozyonla Mücadele Vakfı), Yazarlar
Birliği üyesi,
AÇEV (Anne Çocuk Eğitim Vakfı)nda gönüllü olarak eğitim
verdi. Beyazıt Devlet Kütüphanesinde dijital ortamda görme engellilere
kitap okuma faaliyetlerinde bulundu. Ezgi TV Radyo Şiir Seçkisi II.
Şiir Antolojisinde yer aldı. Kırklareli’nde ilk kadın gazete yazarı ve
Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde şiirleri tez olarak ele
alınan ilk kadın şair oldu. SANA SEVGİMİ YOLLADIM ve SEVGİYE PENCERE
AÇTIM adlı iki şiir kitabı mevcut. Bu kitaplardaki bazı şiirleri
bestelendi. HAYATIN İÇİNDEKİLER adını taşıyan öykü kitabı ona
Kırklareli’nin ilk kadın hikaye yazarı kimliğini verdi. Karakalem ve
yağlıboya resim çalışmaları var. Evli, İstanbul’da yaşıyor. Orta
derece İngilince, Farsça ve T.İ.D. (Türk İşaret Dili) biliyor. Fatih
Yaşam Gazetesi yayın yönetmedir.
Hatice Opak B İ L G İ N
www.haticeopakbilgin.com
e-mail: [email protected]
e-mail: [email protected],
Kitle İletişim : [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.