TOPLUMUN TANSİYONU KAÇ ?
.........Yaşayıp gidiyoruz işte.
......... İyilik ve güzellikte etkin olamayınca yada umduklarımızı bulamadığımız zaman böyle deriz.Yaşamı hem beğenmeyiz hemde yaşarız.İşte böyle zamanlarda ben kendimi kalabalıkta sıkışmış gibi hissediyorum.Yaşam böyle devam ettikçe de ben mutlaka sonunda patlıyacağımı sanıyorum.Herkes benim gibi patlarsa toplum bir büyük bombadır.Bomba dediğim bu kitlenin(Toplumun)Tansiyonu ölçülüyor mu ? Sakın bana seçim öncesi yapılagelen anketleri hatırlatmayın.Onlar anketçilerin tansiyonu sadece.Kim ve ne kadar kandırmış bunu belirlemek istiyorlar.
...........Bence toplumun iki tansiyonu var.Biri değişken tansiyon.Hop çıkıyor hop iniyor.
Toplum alışmış bu tansiyona.Hiç zararı yok gibi.Sanki tansiyon isteğimize bağlı.İn bakalım iniyor,çık bakalım çıkıyor.Anayasa dedin mi fırlıyor.Maaşa % 4 zam var dedinmi fırlıyor.
Çeteler çökertildimi düşüyor.Ekonomi iyi desek uyuşuyor.Bazanda kaşınıyor Ahmet Türkün burnu gibi.Zaten adamın burnu kaşınıyor kalkıp kaşıyorsunuz.Ben de kınıyorum seni yumruğu oturtamayan adam.Yumruğun işe yaramıyor da niye sallıyorsun be.Bak yaptığını beğendin mi şimdi ? Adama yıldızları taktırdın omuzuna.
.............Kitle tansiyonunun çıktığını,taştığınıda biliyoruz.1789 da Fransa’da bir taşmış pir taşmış.Giyotinler tam kapasite çalışmış tansiyon zor düşürülmüş.Allah korusun böyle taşkın tansiyondan.Sonuçta giyotin bir sınıfı ortadan kaldırmaya çalışırken başka sınıflar doğuruyor egemen.Bunlar yeni.Bunlar Demokrasi imtiyaz sınıfları.İkiside çalışır biri diğerinin maaş x 10 katını tazminat olarak alır.Asgari ücretle çalışana maaşı geç ödenir.İşten atılma korkusu ile sesi çıkmaz.Birine çatalını kaşığını da verir.Öbürünün maaşından keyfi keser.Vergiler asgari ücreti yutar.Tansiyon hala uyuşuk.
..............Ya hiç düşmeyen tansiyon nerede? Almanyada etin kilosu 8 Tl.Türkiyede 24 tl.
Bu tansiyonu kimse düşüremez.Tansiyon 24’e çıkmış bakın.Almanyada çelik kapı 2000 Tl.
Türkiyede 350 Tl.Tansiyon çok düşmüş hırsız kapıyı 5 dakikada açıyor.Orada hırsız 5 yıl yatıyor,burada şikayetçiden önce gidiyor.Orada insanlar dürüst burada kardeş kardeşi kazıklıyor.Burada hastahane kapısında korna çalmayan yok orada korna çalan yok.Orada çal demiyorlar burada çalma demiyorlar.
...............Bana göre Avrupa ile bizim tansiyonumuz bir değil.Bizim yasalar rafta tozlanmış,onların yasaları yürekte parlıyor.Bizde yasa sahipleri yasaya sahip çıkmıyorlar.Orada toplum yasayı uyguluyor.Yasalar ne yapsın ?
...............Toplumda adalet yoksa orada demokrasi yok demektir.Askari ücreti en yüksek maaşın yarısına yükseltin.Yada fiatları on misli aşağıya çekin.Bu toplum beslenemezse sağlık sorunları ile,Okuyamazsa cahillik ile,Doyamazsa hırsızlık,ahlaksızlık,Torpil,Rüşvet,soygun,furyaları ile demokrasinize kurşun sıkar.
Toplumun tansiyonu 24.Tansiyonu ölçmemek düşmesine neden teşkil etmez.Suni gündem ve gülücüklerle tansiyon ölçülmez.
Orhan Semiz
(karacan)
YORUMLAR
Sayın Yüksel önaçan !
Yorumunuz için teşekkür ediyorum.Pagganini ile kapıştığımız doğru değil.Sözünü ettiğim arkadaş bu güne kadar bu sitede ne şiir yazmıştır ne de yazı.Her yazıya teksir hazırlamış gönderiyor.Basit kelimeleri tekrarlamaktan öteye gidemeyen biri.
Konu yalnızca kürt kardeşlerimiz ile ilgili değildir.Yazdıklarım Türk toplumunun tansiyonunun çok yükseldiğini anlatmaktır.
Siyasilere baktığınız zaman kördöğüşü görüyorsunuz.Birkısmı Ergenekon olduğunu,Yargının gerekeni yapmakta olduğunu söylerken bir kısmı da yok öyle bir şey dağ fare doğurdu diyebiliyor.Siyaset meydanındaki kirli güreşte belirli odaklar hep kazanıyor.Ülkenin iç ve dış sorunları karşısında siyasilerin üzerine düşeni yapamadıklarını görmekteyiz.Türkiye üzerinde oynanan oyunların başında gelirdağılımı yatmaktadır.Aç ve cahil bir toplumu yönlendirmek bölmek ve parçalamak en kolay
olan bir yoldur.Ülkenin geleceği konusunda endişe taşımak şerefli vatandaşın yapacağı bir iştir.Yalnız bir sitede değil Türkiyenin her yerinde sesimi yükseltmek istiyorum.Siz birbirimize düştüğümüzü söyleyerek susun diyorsunuz.Hayır susmak
bu ülke için kötü emeller besleyenlerin işine gelir.Gücümün yettiğince yanlışları düzeltmek için çaba göstermek benim yurttaşlık anlayışımın bir gereğidir.Yazımda fransa ihtilali toplumun tansiyonuna örnek olarak verilmiştir.Haklı olan insanlar sustukça,kenarda köşede kalıpta bana ne derse temiz yönetimler nasıl oluşacak.Dış güdümlerin idaremizdeki etkinliği daha çok artmayacakmı ?
Tekrar teşekkürlerimi arz ediyorum efendim.
Aynı işyerini paylaşan, hayatlarını o iş yeri üzerine kurmuş iki kardeşin arasına nifak girdi mi birbirinin canını alıyor.
Toplumumuza yüzyıllardır nifak tohumları ekldi, ekilmekte. Anadolu ve Kıbrıs'ın Dünya'da (Yerküre değil sadece, Dünya) bulunduğu konum farklıcalıklılık gösteriyor.
Petrol malum. Üzerinde oynanan oyunla Osmanlı, koca imparatorluk yok oldu. Şimdi de Kürt vatandaşlarımızın milliyetçilik duyguları sömürülerek aynı oyun sürdürülmek isteniyor.Buna siyasîler de, dünkü askerler de figüran olarak katıldılar, katılmaktalar.
Asıl değer petrol değil, çok yakın zamanda onun yerini alacak olan BORAX. Ve söz konusu madenin Yerküre'deki rezerv oranı 80%..
"-Kıbrıs ne alaka?" diyeceksiniz.
Milyonlarca dolar harcanarak uzaya gönderilen uydular çocukların uçurtma hevesine eş bir hevesle gönderilmedi.
Uyduların gönderileri en mükemmel Yerküre'nin tek 4 yerinden değerlendirilebiliyor. Bunlardan birisi de KIBRIS.
Kıbrıs'ta sorunlar asla çözülmez. Dünya devlerinin yüzlerce casusu cirit atıyor orada. Uç güçler, orada huzurlu bir devletin başka bir devletle işbirliği yapabileceği endişesiyle kendi arzu ettiği bir düzenin, devletin ve hükümet/ler/in kurulmasını istiyor. İt dalaşı da bu sebepten sürüp gidiyor.
Bir iç çatışma...
Yunanistan'da, Yugoslavya'da, Kıbrıs'ta yaşandı bu. İnsanlık için utanç. Çünkü o topraklarda yaşayanlar komşuydu, akraba değilse bile hısımdı. Ve geçinemeyen onlar değil, emperyalist uç devletlerin çıkarlarıydı.
Ergenekon Davası'na uydurmaca diyenler, avukatlığını yapan siyasi liderler neden sustular?
Bu silah gömüleri de ne demek oluyor? Bir iç savaşın hazırları olmasın?
Dalan, neden yurt dışına kaçtı da dönmüyor? Neden gıyabında müebbet hapse mahkum oldu?
Türkler'le Kürtler, tarihte kader ortaklığı yapmış, devlet kurmuşlar, komşu, iş ortaklığı, okul, hastane, asker arkadaşlığı, hısım olmuşlardır.
Zamanında Ermeni, Yahudi, Arap ve Batılı lejyonların biraraya geldiği PKK örgütü çıkarcılar yüzünden yok edilmeyince yabancı güçler örgüte yandaş toplamak için Kürt Milliyetçiliği'ni işlemiş, ateşlemişlerdir.
Bakınız, bir edebiyat sitesinde bile ilgi alanları yazmak olan sizler bile birbirinize düşecek duruma getirildiniz.
Yapmayınız.
Siyasî liderlerin fikir-düşünce ve çıkarları hamallığını yapmayınız.
İnsan, önce insanca düşününüz.
80 öncesi kardeşin kardeşi öldürdüğü günleri hatırlayınız, bilmiyorsanız araştırınız, okuyunuz ya da bilenlerden dinleyiniz.
Siz aydın, düşünür, yazar takımı böyle kutuplaşmaya girer duruma sokulduysa sokakta zafer işareti yaparak yakıp-yıkan, ya da yumruk atanları çok görmemek lazım.
Yanlışa kapı açmayalım lütfen.
Bir iç çatışma, Anadolu insanı için kıyamet günüdür.
Akıllı olun.
Akıllı olun.
Akıllı olun.
Uzatın ellerinizi birbirinize sevgiyle; kucaklaşın...
Yüksel ÖNAÇAN
Yükselenyıldız tarafından 4/14/2010 10:48:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili dostum,yazınızı zevkle okudum, biline,duyarlı yüreğine dua ediyorum...
Ha,birde (pagganini)'nin yorumuna takılma,bir şablon oluşturmuş,öylesine kopyalayıp gönderiyor herhalde,aynı cümleleri benim yazıma da göndermiş sağolsun...
kadircelik tarafından 4/14/2010 6:18:57 PM zamanında düzenlenmiştir.