- 659 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİM DEMİŞ BİZİ FAKİR DİYE!..
Türkiye gerçekten bir tezatlar ülkesi konumunda.
Sık sık Türkiye’nin fakir bir ülke olduğu dile getirliyor. Aslında Türkiye hiçte fakir bir ülke değil.
Türkiye zengin hemde çok zengin bir ülke…
Her siyasi dönemde işbaşına gelenler veya yandaşları yiyorlar, yiyorlar hala bitiremiyorlar.
Bitecek gibi de değil ki birader.
Hani bir deyim var; „devlet malı deniz, yemeyen keriz“
Bizdeki deniz değil sanki bir okyanus…
Bizim yerimizde bir başka ülke olsaydı çoktan batmışı.
Biz nasıl hala ayaktayız şaşırmamak mümkün değil...
Gerçi bizde batıyoruz ama gören gözler azınlıkta. Maalesef halkımız sadece bugün yediğini-içtiğini veya cüzdanına gireni görüyor.
Geleceği göremiyor yada görmek istemiyor.
Çünkü işine öyle geliyor…
* * * *
Ama ne olursa olsun Türkiye gerçekten zengin hem de çok zengin bir ülke.
Nereden veya nasıl bu kanıya vardım?..
İzin verirseniz size Türkiye’nin çok zengin bir ülke olduğunu 2 örnekle tekrar hatırlatacağım.
Bizim dilencilerimiz bile milyarder olduktan sonra gerisini siz düşünün.
Geçen gün gazetede okuduğum bir haber çok ilgimi çekti.
Haberde, Konya’da yakalanan bir dilencinin üzerinden 5 bin 90 Euro, 1700 dolar, 5 bin 684 YTL, toplam 12 bin YTL’lik iki banka hesap cüzdanı ve iki cep telefonu bulunduğu yazıyor.
Zabıta tarafından Karakola götürülen dilenci, paraları çalmadığını ve çiftçilik yaptığını belirterek, kendisini görüntüleyen basın mensuplarına tepki gösterdi. Dilencilik yapan kişi;
"Bu kadar parayı nereden buldunuz?" sorusu üzerine,
"Ne varmış bu paralarda? 30 milyar liraya para mı diyorsunuz?" diye cevap verdi.
Düşüne biliyormusunuz asgari ücretin brüt 585 YTL, net olarak 420 YTL olduğu ülkemizde dilencilikle geçinen kişi 30 milyara para demiyor!..
Bu sizce bir tezat değil midir?
Gözünü sevdiğimin memleketinde dilenciler bile milyarder olduktan sonra kim ülke olarak Fakir olduğumuzu iddia edebilir?
* * * *
Basın mensubu olarak yine gazetelerden okuduğum bir habere kafam takıldı ve oradan esinlenerek Türkiye’nin tezatlar ülkesi olduğuna bir kez daha inandım.
Habere göre dünyanın otomobil devleri olan „Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Ferrari ve Maserati“ Türkiye’ye LÜKS otomobil yetiştiremiyorlar mış!...
Türkiye’deki zenginlerimiz sınırlı sayıda üretilen bu otomobillerden alabilmek için 1 veya 2 yıl sırada bekliyorlarmış. Ve bu lüks otomobillerin fiyatları da 200 bin ile 600 bin Euro arasında değişiyor.
İşte Türkiye böyle zengin bir ülke.
İnanırmısnız Türkiye’de trafiğe çıktığımızda lüks otomobil sayısının Avrupa’dan daha fazla olduğunu farkediyorum ben.
Hayır hayır farketmiyorum…
İddia ediyorum…
Türkiye’deki lüks otomobil sayısı Avrupa’dan fazla…
Acaba bu otomobillerin vergileri de doğru bir şekilde tahsil ediliyor mu?
Bunu çok merak ediyorum.
Adam gemi lüks mercedes kullanıyordur ama kartal veya şahin otomobilin vergisini ödemektedir. Acaba bu tip usülsüzlükler hala devam ediyor mu? Ediyorsa önlem alınıyor mu?
Bir tarafta çuvallar dolusu parayla otomobil satın alan zenginler diğer yanda ise asgari ücretle yaşam kavgası veren insanlarımız var.
Asgari ücretle yaşam kavgası veren insanlarımız bırakın ömürlerinde sıradan bir otomobil satın almayı, dolmuşa binecek parayı bulmakta akla karayı seçiyorlar.
Diğer tarafta ise bir dilenci bile 30 milyara „para“ demiyor.
İşte buradan yola çıkarak Türkiye „Tezatlar Ülkesidir“ diyorum.
Bence 2. Erdoğan Hükümetinin yapacağı işlerin başında; çalışanlar arasındaki gelir eşitsizliğini gidermek öncelikli görevler arasında sayılmalıdır.
YORUMLAR
bende bunu cok düşünmüşümdür..fakir ülke sözünü hiç kabul etmem .dilenciyi okurkende güldürdünüz beni .calıştığım maaş askari bile degil..ama dilencinin kazandığına bakınca..bence o da bir meslek ..hemde kazanclı bir meslek:) calışana işmi yok hemde cok yeterki insan istesin..güzeldi yazınız ..
yüreğinize sağlık..