EHLİYETSİZ TOPLUM YIKICILARI
Bir heykeltraşın mesleki hatası ne olabilir, en fazla yanlış yontar, heykel yeniden yapılabilir. Bir ressam yanlış çizdiği bir resmi yeniden çizebilir, bir müzisyen yanlış çaldığı bir parçayı yeniden çalabilir ve hiçbirinin mesleki hatası topluma zarar verir nitelikte olamaz.
Buna rağmen yukarıda saydığımız, sayamadığımız o kadar çok meslek vardır ki dört yıllık fakülte eğitimini tamamlayıp, diplomanızı almadan icra edemezsiniz.
Yine özellikle sanatsal uğraşılarda diploma şart olmasa da uzun yıllar usta çırak ilişkisi ile belli nitelikleri edinmeniz gerekir ki mesleki üretimde bulunabilesiniz.
Diyelimki okuyamadınız mesleksiz mi kalacaksınız?
Elbette hayır... Meslek edindirme kurslarına, mesleki eğitim merkezlerine başvurursunuz, eğitiminizi alırsınız ve meslek erbabı olarak yolunuza devam edersiniz.
İsterseniz durumu biraz daha somutlayarak asıl konuya getirelim. Bir berberin mesleki hatası ne olabilir? En kötü ihtimalle saçınızı yanlış keser. Bu durumda ya yeniden gider düzelttirirsiniz ya da yeniden uzatırsınız. Fakat berberin sizin saçınıza müdahale edebilmesi için ustalık belgesi olması şarttır. Ustalık belgesi olmadan berber dükkanı açamaz zaten.
Yani herhangi bir mesleği icra edebilmek için, türü ne olursa olsun yıllar süren eğitim almadan meslek erbabı olamıyorsunuz.
Bu durumun sadece ve sadece bir tek istisnası var.
Bilebilecek misiniz?.. Biraz düşünün...
Neyse ben söyleyeyim. Bu ülkede, sadece ve sadece anne - baba adaylarına eğitimin var mı sorusu sorulmaz ve insanlar sadece anne - baba olmak için eğitim almak gereği duymazlar.
Ne yazıkki ebeveynlik konusunda pürcahil bir toplum olarak habire üremeye devam ediyoruz.
Sonuç mu?..
Pürcahil ebeveynlerin ürettiği pürkaranlık, pürsuçluluk, pürmahkumiyet...
Dünyada birçok ülkede nikah başvurusu yaparken yetkili bir kurumdan alınmış, geçerli bir ana - baba kursunu bitirdiğinize dair sertifikanızı göstermek zorundasınız.
Bu ülkede bunu yapmak imkansız mı?..
Bilge SEL
YORUMLAR
Çok güzel bir konuya değinilmiş yazıda. Çok da önemli aslında. Fakat bu ülkeyi yönetenler, gerçekte toplum yararına olacak hiç bir fikrin ya da eylemin içinde olmadılar bu güne kadar. Söyleseniz, gülüp geçerler böylesine önemli bir konuya bile...
Bilge SEL
İşin ilginç yanı anne babalar da acınacak durumda. Evinin duvarını boyatmak için ustaya koşturan vatandaş, çocuğunu yetiştirirken hiç kimseden hiçbir yardım isteme gereği duymuyor...