- 919 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İMZA'ya SAHİP ÇIKMAK
Günlerimizi işgal eden ‘’ıslak imza’’ yada Meclis Başkanına ait olduğu söylenen, ama kendince kabul edilmeyen imzalara değil, eski imzalara gitmek istiyorum..
10 yıl kadar eskilere gitmek istiyorum..Hepiniz hatırlarsınız; Jet-pa isimli bir şirket % 100 yerli malı olduğunu iddia ederek bir otomobil tanıtmıştı..Prototip olarak birkaç adet üretilmiş, sempatik ve renkli bir cihazdı..
Milli bir marka olacağı için ciddi karşılık görmüştü halk nezdinde..Gurur duyulacak bir olaydı bizler için..Başımız dik olacaktık otomotiv sektöründe..
Ama ne olduysa ondan sonra oldu..Aracı ekranlarda tanıtan Fadıl AKGÜNDÜZ birden bire günah keçisi ilan edildi..Daha önceden işlediği suçlar bir anda ortaya döküldü ve İMZA ertelendi.
Sonraları aracın yerli malı olmadığı, yabancılar tarafından yapıldığı gibi söylentiler çıktı ortaya..Bu filmi daha öncede görmüştük aslında..İlk sicil değil yani..Ve o güne kadar suçları görmezden gelinen Jet Fadıl, bir anda hedef adam haline geldi..
Türkiye’de yerli malı otomobil kurulmasını herkes istemez..Oturmuş bir sistemi değiştirmeye gücünüz hemen yetmez..
1960’ lı yıllarda Cemal GÜRSEL’ye DEVRİM yaptıran , ama DEVRİM’i yarı yolda bıraktıran güçlerden bahsediyorum..Hani ilk seferinde deposuna benzin koymayı unuttuğumuz DEVRİM’den..
Bilirsiniz sistemi değiştirmeye çalışanlardan Özdemir SABANCI çok sıkı korunan bir binada sistemin uşaklarınca bertaraf edildi..Dedik ya; sistem öyle istiyordu..
Daha sonra SABANCI HOLDİNG hangi ihalelerden vazgeçti hangi otomobil fabrikasını erteledi bakabiliriz.
Ayrıca SABANCI’nın katilini konuşma ihtimalinden dolayı cezaevinde öldüren sistemden bahsediyoruz..Basit bir sistem değil yani..
Hepsini bir yana bırakalım,biz şöyle bakalım mesela; Fadıl AKGÜNDÜZ dünyanın en sahtekar adamlarından biriyse, neden otomobil yapana kadar beklediniz..? Daha önce neden üstüne gitmediniz..?
Ve o otomobili neden geliştirmeyi düşünmüyoruz..?
Koca koca adamlar, yurt dışından gelen parçaları birleştirip satmayı marifet sayarken, Çin çok yakında çok daha ucuza arabayı hepimize satacak..Şu an sattığı fiytların çok çok altında üstelik.
İnternette gezinin bakın..Şu an günümüzde en çok tercih edilen araçların modeli örnek alınmış İMZA’da,,Çok kaliteli bir tasarımı var..
Renk ve ergonomik olarak muhteşem bir araç..Yakıt tüketimi az, verimli yani..Tipi çok karizma girin bakın internetten..
Cemal GÜRSEL’e devrim yaptırmayanlar, yoksa başarıya İMZA atmamızı istemiyorlar mı..?
Evet istemiyorlar..Ama biz İMZA’mızı atmalıyız..Herşeye rağmen atmalıyız..Milli bir arabamız olmalı..
Devlet bu işi örgütlemeli, teşvik etmeli..Dünyada namı yürümüş o kadar iş adamımız var..Hani vatanını sevenler, hani cesur tacirler..? Atın şu araba işine İMZA’nızı..
Tunar ÇALIŞKAN / Nevşehir
04-04-2010
YORUMLAR
Bazı şeylere devletlerin gücü yetiyor da hükümetlerin yetmiyor değerli arkadaşım.
DEVRİM'e maksatlı olarak benzin koydurmayan kafaların kurduğu ağ o kadar geniş ve girft ki, hükümet ne yapsın..
Fiat'ın (131) yurdumuzda paylaşılamayan o yılların düşünüyorum da..
Hani denir ya, "çırılçıplak' bir otomobil. Ve tuttuğun yeri elinde kalıyor. Oyna aynı FİAT'ın Avrupa yollarında koşturulan modelleri o kadar lükstü ki. Ve fiyatları aynıydı. 13.895 DM.
Yerli bir otomobil?..
İyi de yapılacak yatırımda çalışacak işçileri nasıl idare edeceksiniz?
Adamları öyle bir satın alırlar ki, senesine varmaz greve giderler, hatta fabrikayı işgal ederler.
Baştan aşağı bu kafalar değişmediği sürece daha biz çok bekleriz FATİH'i.
Paylaşım için teşekkürler.