AÇIK BÜFE KAHVALTI
Bügün pazar ve bizde erken kalktık,dedikki;hadi kahvaltıya gidelim.Çamlıcaya karar verdik ve yola çıktık tam çamlıca tepesine gitmek üzereydik ki güzel bir yer gördük.Hadi dedik girelim yeni yer keşfedelim.
İçerisi doluydu üç katlı yerde yer yoktu oturmaya.Neyse bulduk güzel bir masa ve kahvaltımızı almak için sıraya girdik.
Ben tabağıma bir şeyler alıyorum bir taraftanda içimden(aman ALLAH’ım diyorum bu ne çeşit hangisini yersin peynirin binbir çeşidi böreklerse, her türlü aklınıza ne gelirse kahvaltıya dair en fazlası.Tamam anladıkta iyi güzelde miden alıncaya kadar yersin fazlası ne olacak?Gözün kalıyor?
Ben tabağıma bir kaç çeşit peynir ve salatalık,domates aldım ama gözüm masalarda ve tabakların içinde ki kahvaltı kümelerinde.Diyorum ki içimden(o kadın o tabağı neresine yiyecek?)Oturduk çayımızı yudumluyoruz,insanlar karınca gibi tabak tabak masaya taşıyor açık büfeden aldıkları ne varsa.
Aradan bir saat geçti kahvaltımı bitirmeye çabalıyorum aldığım bir dilim beyaz peynir ve iki dilim kaşar çeşidi,zeytin üç tane,domates,salatalık,çok az kaymak bal,2 dilim ekmek uğraştım bitmedi.Ah!dedim;dökülecek.
Masadan kalktık ve ben masada ki tabaklara baktım onca kahvaltı çeşidi onca yiyecek meyva,börekler,yumurtalar,tatlılar,hepsi hepsi duruyordu ve yenemiyecekti.Neden mi?Çünkü insan ne yerse yesin midesi aldığı kadar yerdi,tamam buda güzelde be kardeşim,neden yiyeceğiniz kadar tabağınıza almıyorsunuz?Neden okadar çok doldurupta ziyan ediyorsunuz?
Ya biz bu kadar zengin bir ülkemiyiz?O bir dilim peynire ihtiyaç duyan kaç insan ,kaç aç var bu ülkede.Bir liralık ekmeyi dokuzyüz kuruşa almak için kaç kişi fırın önlerinde sıra bekliyor,kaç kişi o kahvaltının binde birini almak için kaç gün çalışıyor?
Biz bu kadar mı düşüncesiz bir toplumuz?Biz bu kadar mı vurdum duymaz olduk?O yiyecekleri alırken ve dökerken hiç mi içiniz sızlamıyor?Bu yiyeceklerle kaç aç doyar diye?(nasılsa para verdik dökülsün ne yapayım )derken ülke ekonomisine de zarar verdiğini biliyormusun?Bir gün o attığın yiyeceklerin bir lokmasına muhtaç kalabileceğini biliyormusun?
Olmaz mı diyorsun?ALLAH tüm nimetleri verir insana bolca,ama müsriflik ve nankörlük yapana öyle bir vurur ki nerden geldiğini bilmezsin?
Bir de ALLAH korkusu olan insanlarız değil mi?
Bir de biz dinimizin ne olduğunu biliyoruz değil mi?
Komşunun karnı açken senin karnın toksa ,sen kabul müslüman değilsin der değil mi bir ayette?
Bumudur müslümanlık?Bumudur Türk’lük,Milliyetçilik?
Ama sorsanız o insanlara,yardım melekleridir hepsi,dindarlardır,hayırseverlerdir,ülkeleri için ölürler.
Belki bin kişilik bir yer de,yüzlerce masa içinde tek masa bizciydik?Salak olan,açık büfe kahvaltı sebiline bakarken ve maslarda ki artan o yiyecek yığınlarına bakarken içi kan ağlayan tek ikili bizmiydik?Ve yinede arabamıza binerken ALLAH’IM sana binlerce şükür ne olur aratma YA!RABBİ diye dualar ederek yola koyulan bizmiydik?
Vardı elbet ,nice insanlar vardı.Ama bize denk gelmedi?
YORUMLAR
Bilirim orayı bir kere gitmiştim.Yedim ve şükürle kalktım..
Bazen Rahman suresine takılırım...Rabbinin nimetlerinden hangisini inkar edersiniz, ayeti beni hep etkilemiştir...
Nice canlar görmese de gördüğünü resimlemek sizin gibi ne güzeldir...Anlamlı ve gerçek yazı için teşekkürler saliha arkadaşım...
Gönlün hep zenginliğiyle kalsın her daim...
Malesef, insanların karnı doysa gözü doymuyor. Ben bir kamu personeliyim. 3 çocuk babasıyım, biri üniversitede Ankara dışında, borçtan kurtulamıyorum. Lojmana karar verdim. Lojman için başvurduğu yöneticilerden bir şey çıkmadı. Aynı yöneticiler 400-500 TL'ye aldıkları dairelerini 1500 Tl civarında kiraya vermiş, kendileri lojmanda oturuyorlar. Felsefe şu; Ne koparırsam, başka insanların ihtiyacının olması hiç önemli değil. İnanının maaşı yüksek bir yöneticinin kliniğe kiraya verdiği binası varken mücadele edip lojman aldı. Ha bunlar yazınızda belirttiğiniz ayet ve hadisleri çok iyi biliyorlar. Ne diyelim. Gözleri doymuyor. Saygılar