- 736 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BİLDİĞİNİZ GİBİ
Merhaba sevgili dostlar.
İşin açığı bu siteye gireli çok fazla bir zaman olmadı. Ama ömrüm boyunca yazdım. Hatta kitbımı bile bastırdım. Hiç bu işten birşeyler kazanabilir miyim? sorusu aklımdan geçmedi değil. Ancak bunun bir şans olduğunu ve ne kadar iyi yazarsan yaz mutlaka şansının yanında olması gerektiğini anladım. Ne olursa olsun yazmaya devam ettim.
İnsan duygularını paylaştıkça rahatlıyor. Hiç kimseye anlatamadığınızı tüm dünyaya anlatabiliyorsunuz bazen. İşte bu; yazının gücü.Sevdalarımızı bazen kendimizden bile saklayabiliyoruz ama tüm dünyaya bir çırpıda söyleyebiliyoruz. İfadesinde zorlandığımız bir duygumuzu sözcükler kendiliğinden anlatabiliyor. Bize sadece kalemi tutmak kalıyor. O, ne yazcağını biliyor. İşte o zaman en güzel şiirler ve yazılar çıkıyor ortaya.
Hayalimizde canlandırdığımız bir sürü şey harflerle can buluyor, satırlarla dilleniyor, dörtlüklerle gözyaşı döküyor veya gülümsüyor. Bizde bir rahatlama , bir mutluluk oluşuyor neden olduğunu anlayamadığımız.
Yalnız ne bencili yaratıklraız ki eleştirilmeye gelemiyoruz. istiyoruz ki herkes şiirlerimizi ya da yazılarımızı beğensin ve hep güzel şeyler yazsın.Mesela eksik yaptığımız bir şeye eline sağlık denmeli de şurası eksik denmemeli. Neden? Bu kadar tehammülsüzlük niye?
Şöyle sitedeki şiirlere, yazılara bakıyorum da ne güzel yazan dostlarımız var. Fakat gel gör ki şairin şiiri bir puan bile alamamış.Oysa döktürmüş tek kelimeyle. Öbür tarafta birileri ne yazarsa yazsın güzel ve dünya kadar yorum, puan, övgü...
Şimdi bu yazıyı okuyan arkadaşların bir kısmı da o haksız övgüleri alanlardan olacak ve doğal olarak bana kızacaklar. Peki sizlere soruyorum. Bu ülkenin insanlarının duyguları da mı yan çiziyor allah aşkına. Nedir bu tarafgirlik. Birilerinin daha fazla tanıdığı var diye ille en güzel şiirler ve yazılar onlara mı ait olmalı...
Ben kıskanç biri değilim. Hele bencil hiç değilim. Açık yüreklilikle duygularını söyleyen dürüst biriyim ve bu duruma çok kızıyorum. Kimseye benim şiirime veya yazıma puan versin veya övgü yağdırsın demiyorum. Hatta isterse okumasın bile. Bu zamana kadar onların okuması veya puan vermesi için yazmadım ben. Sorun ben değilim zaten. Adamın biri karalamış iki satır. Seni seviyorum, öldüm, ne olur beni terketme, gel bekliyorum, senin için hayatımı feda ettim... Aşk, aşk, aşk... Şakaşakçılar Türkiye’de her yerde...Şak...şak.. şak...5 puan.
Yok ya. Vicdanın nerde peki? Ha! Pardon ya! O senin tanıdığındı değil mi? Özür dilerim. Tabi o da senin şiirine yazacak nasılsa...
Sevgili dostlar,
Şimdi ne desem boş. Gelin herkesi objektif değerlendirelim, diyeceğim ama. O lur mu dersiniz? Bence olmaz. Çünkü bizim ruhumuza işlemiş bu... O zaman her şiire güzel diyelim. Her yazılanı beğenelim. Hiç mi tehammülümüz kalmadı bizim. Hiç mi dayanma gücümüz yok. Neden kendimizden hep övgüyle söz edilsin istiyoruz. Ve neden kendimizi kandırıyoruz.
Söyler misiniz, hepiniz her yazdığınızı dört dörtlük buluyor musunuz. Mümkün değil bu. En önemli şairler bile belli şiirleriyle ön plana çıkmışlardır.Ama bizim her yazdığımız 5 puanlık.
Başınızı ağrıttım kusura bakmayın. Kalemin freni yok biliyorsunuz. Siz yine bildiğiniz gibi devam edin.Dedim ya kalem ele geçti mi ne isterse onu yazıyor. Kusurumuz olduysa affola.
Kalın sağlıcakla...
YORUMLAR
Mehmet bey bu sadece bu sitede değil her sitede böyle maalesef...yorum yaparsanız iade i ziyarete geliniyor...al gülüm ver gülüm gibi...çok saçma...bana benim şiirimi okudun diye gelen beğenen ve yorumlayan hiç gelmesin mümkünse...ben ekliyorum paylaşıyorum...gerisi boş...efendim...sanat paylaşmak için yapılır yorum gelsin diye değil...saygılar...
Mehmet Ali Türkan
Cok guzel egitici ornek alinmasi gereken noktalar var cok dikkatle okudum netice sudurki.
Evet bir seyler yazmak ve duygunu aktarabilmek insana guzel bir guvenlik duygusu verir psikolojik olarak tam anlami ile hisler son hiziyla galyandadir sevincle .olabilir isin en uzucu tarafi sizinde deyinmis oldugunuz nokta gibi neden bozuluruz kabullenmeyiz belki yazarken heycandan bazi noktalari unutmussuzdur aklimizdan gecirip aktarma yaparken eksik yazmissizdir.olabilir bilmeye bilirizde o da olabilir .ama burada en buyuk nokta kabullenmemek .o zaman bir sey ogrenemeyizki tabii yapilan duzeltmeler adap ve edep kurallari icinde kirici olmadiktan sonra ay ne guzel opte basina koy derim.
Bir ogretmen dahi yazsa onunda hatasi olabilir cunku siir apayridir.Yazinizi buyuk bir zevkle okudum paylasim icin cok tesekkurler .
Saygilarimla
Mehmet Ali Türkan
MEHMET BEY ELEŞTİRİ YAPMIŞSINIZ GENEL OLARAK BEN ŞİMDİ SİZİN ARACILIĞINIZLA KENDİ ŞİİR VE YAILARIMI ELEŞTİRİRSEM AMAN AMAN ÇOKTA GÜZEL ŞİİR YAZMIYOR OLABİLİRİM AMA BEN DUYGUYA BAKIYORUM ŞİİRDE YAZIDA İSE DİKKAT ETMEYE ÇALIŞIYORUM KIYMETLİ ENGİN ABİM (ENGİN TATLITÜRK) SAYESİNDE BİRAZ OLSUN YAZDIĞIM YAZILARA RENK VEİMLA HATALARIMA DİKKAT ETMEYE ÇALIŞYORUM BENİM YAZARVE ŞAİR OLABİLMEM İÇİN DOKUZ FIRIN EKMEK YEMEM LAZIM O NEDENLE SON DAMLA ARKADAŞIMIN YAZMIŞ OLDUĞU YAZISINDA GİBİ DAHA BİZLER BAŞINDA BİLE DEĞİLİZ DAHA BAŞINA BİLE GELEMEDİK İNŞŞLLAH O EN GÜZEL MERTEBEYE GELŞEBİLİRİZ BU ÜLKEYİ GENÇ KALEMLER VE DOST ŞAİR VE YAZARLAR BEKLİYOR BENİM İÇİN HERŞEYDEN ÖNCE DUYGU GELİR SONRA KONU TEMA İMLA KURALLARI VB GİBİ SONSUZ SAYGI VE SELAMLARIMLA PUANI İSE HAKKETTİĞİNİZ İÇİN VERDİM ASLA YAPMACIK OLMADIM VE YALAKALIĞIDA ASLA SEVMEM HEM HOŞ BİR KELİME DEĞİL HİÇ YAKIŞMIYOR BU KELİME SAYFANIZADA BİZLEREDE SAYGILARIMLA
AĞLA YÜREĞİM(SONGÜL BOZKA ÖZGÜN)