- 1575 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgilim Ülyâ
Nufut Burunlu Sevgilim Ülyâ;
.......................................................................Çirkezküy, Bir. Ombir. İkibinnüj
Te büle akşam oldu mu epten akılcımı alır, gözümü göğnümü bir oş edersin beyav... A be Allah belâcımı versin seni çuk severim.
Yatmaz mıyım yatacıma, a be bi direm uyku girmez güzlerime.. Dünerim şu tarafa dünerim bu tarafa ep gene silinmez ayâlin beya.
Ekmekten sudan kesildim artıkın. Tarlada elim çapa tutamaz, kaavede desen ne bi laf ederim ne de kiyaat oynarım. Üldürdün beni beyaa...
Düşün bobam düşün.. Amet Aganın sıpası gibi önüme baka baka solurum. Akşamları sizin maallede sülerim ’Yarim sende vifa yokmu’ şarkısını. Duyarsın elbet. Ölmüş nenem bile dinner. ’Anlarım kızanım seni anlarım ama unda u boba varkene vermez sana Ülyâ’yı’ der ep.. İşte u zaman çeltik tarlasına döner gözlerim. Epten gene vıcık vıcık olur aalamaktan...
Şu boban olcak kapçık aazlıyı yola getiremez misin beyaa?.. Âşıklık çekeriz bilirsin işte. Eriye eriye göndöndü sapına döndük anacını sattımının.
Agana da süle düümesin artıkın beni. Sankim u iç âşık ulmamış. Düver Allaa düver.. Sırtım gırnatacı ’Asan gibi kapkara oldu beyaa...
Takarım sana Cumuriyet altını, alırım uzun tüülü mantu. Cazlı düün bilem yaparım; taa ne olsun beyaa... Süle anana, akşama çıtlatsın bunları bobana.
Yosa atar, em vallai em billai, damarları beynimin. Buzmayasın adamın aklını. Yarın gece ’Alil’le İsiin’i alırım yanıma, atarım seni Ismayıl’ın arabaya; undan sunra bulsunlar bakalım bulabilcekler mi..
Te ben adama bukadan süülerim, başkacana da bişey sülemem...
Seni ’er şeyden çok seven sevgilin;
Elekçi Fingirdek Cifair’in uulu
Deli Velîler Şeyhi Yüksel
Nut:
Te bu mektup Ülyacııma ulaşmazsa bulup ukuyan tinlesin ’ele Ülyacıımın sesini. U da bana ’asrettir, sülemektedir sevda şarkıcıkları:
www.dailymotion.com/video/xczi1l_cingeneler-zamanynda-ayryntyda-gezi_creation
Mizahtır. Anasayfamda gözükmediği için makale kategorisine aktardım.
YORUMLAR
Yükselenyıldız
Ele astaneden çıkıyım, süleyecek iki süzüm vardır una.
A be üstadım çok şugar olmuştur...Okurken iiç bu kadar gülmemiştim.Atmayasın sakın İsmiyilin arabaya, düün yapasın.Biz de gelip ikicik oynayıverelim...
Kaleminize sağlık...Sevgi ve saygı ile
Yükselenyıldız
Ukuyasın da güresin nası urganize etmişimdir.
Unutman seni. Günderirim Rumanya'dan davetiye. Var mıdır senin yişil pasupurtun? Kulayca gelirsin.
Zillerini unutmayasın aa!
televizyon izlemeyi sevmem, dizilerden nefret ederim ama bir Gönülçelen başladı müdavimi oldum. O insanların şen şekrek halleri 9-8 lik hayatları çok ilgimi çekti, dolayısıyla yazınız da.... Çok hoştu, tebrikler...
Yükselenyıldız
Agaları virmemiştir. İstemişlerdir furt otomobil her birisi. İç bilmezler ki anacıkları fal bakarken suyar elin kısmet bekliyen fakir kız kurucuklarını.
Alırsam Ülya'yı:
- Bi beygir alıcam. Kuşacam arabamı çeken eşeğimin yanına.
-Arabamın içini düşüceemak çarşaflarla, pempe tentenelerle.
-Baalıcam okuna üç tavık bi de oroz.
-Asan Aga'nın küpeini de çalıcam bi gece, yalla ayrılıcam maalleden.
-Süğütü bul ulan bi küyde konaklaycam.
-Ülya sepet yapacak ben de kalay kalaylıcam.
-Para biriktirince vir elini Rumanya, ki; Ülya'nın agaları bulamasın bizi.
Sülemeyesin agalarına.
Ocam ani derlerya “senin de bilmedıın bej vagit namaz unuda şeydan bırakmiii” diye . Valla iiç gülceem yuktu beyavv.
Bak buradan Atice ablamla, Çeri başı Üseyinin selamı var. Kopillerde elcazından üperler. Gelceeen zaman bi aberimiz ulsun tamam mı Ocam
İllede Ruman ulsun, isder çamurdan ulsuuuun……. :)
Tebrikler hocam, selamlar
Ağyar tarafından 4/11/2010 9:50:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yükselenyıldız
Kurkmam agalarından emme, kırmışlardır kaburgacıımın tekini. Sarmıştır toktur katranla.
Üüle sanarım, bu Ülya ayır getirmemiştir baa.
Güler yüzlü başlayabildik güne. Bir mizah yazısından daha başka ne beklenebilir ki ?
Kesinlikle çok güzeldi. Gerçek bir Roman olmak bile yetmez o dili böyle kullanabilmeye..Edebî ustalık var işin içinde..
Yükselenyıldız
Övgülerinize teşekkür ederim.
Yükselenyıldız
Vazgeçicem Ülya'dan.
Bulucam una inatcık ulsun diye bi başkasını.
Yükselenyıldız
Oldu mu beyaaa,içimi sızlattın beyaa,asret çöktü içime,em vallahi em billahi.
Çok güzel hareketlere devam
Bu da ÇÇGH Yılmaz çalacak zili:)))...Teşekkürler...
Yükselenyıldız
Neden çekmesin agalarına resti?
"Sivdalımın ününe çıkmayasınız, furur sizi" demezsin?
Süüle unlara, bi daa düümek için çıkmasınlar karşıma.
Te alıncıklarından fururum bakasın.
Yükselenyıldız
Agaları astanelik itmiştir beni beya...