- 6248 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
PEYGAMBER SEVGİSİ
Kardeşlerim!
Peygamberimiz inançsızlığın, ahlaksızlığın, zulmün ve cehaletin insanlığı kapladığı bir zamanda, bir hidayet meş’alesi olarak dünyaya geldi. O’nun doğuşuyla aleme rahmet ve bereket doldu. Geceler ve gündüzler rengarenk çiçekler açtı. Sözler ve sohbetler O’nunla güzelleşti. O’nun cesaretiyle zulüm ve cehalet, yerini adalet, merhamet ve ilme bıraktı.
Cenab-ı Hak, Peygamberimizin de en büyük mucizesi olan kutsal kitabımız Kur’an da şöyle buyurmaktadır: “ “Deki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.” (1)
Kainatın efendisi Hz. Muhammed (s.a.v.) e bizi ümmet ettiği için Allah’a sonsun hamdetmeliyiz. Çünkü Hz. Muhammed bize sevgiyi, saygıyı, kardeşliği, iyiliği, adaleti ve tüm canlılara merhamet etmeyi öğretti. Yine o bize ana-babaya iyiliği, akrabayı gözetmeyi, fakire yardımı, yetimi kollamayı öğretti. O bizlere ilimi, irfanı, cömertliği ve yardımlaşmayı öğretti. Bunun için Hz. Muhammed’ (s.a.v.) i ne kadar sever ve sayarsak azdır. Yüce Rabbimiz yine bir ayet-i Kerime’de şöyle buyurmaktadır: “Peygamber, mü’minler için kendi canlarından ileridir. Onun eşleri de onların anneleridir.”(2)
Peygamberimizin hayatı incelendiğin de onun örnek davranışlarını herkes rahatlıkla görecektir. Peygamberimiz kimsenin ayıbını araştırmaz, kimsenin sözünü kesmez, kimsenin gizli hallerini araştırmaz, kendisini ilgilendirmeyen konularla meşgul olmazdı.
Peygamberimiz zengin- fakir, efendi- köle küçük- büyük ayırımı yapmadan herkesi eşit tutardı. Çocukları sever, ilgilenir, büyükleri sayar, hürmet ederdi. İkram etmeyi çok severdi. Kimseyi eli boş çevirmezdi. Bütün işlerini tam bir düzen içinde yapar, vaktini boşa geçirmezdi.
Nitekim Cenab-ı Hak bu gerçeği şöyle ifade etmektedir:
“ Andolsun, Allah’ın Rasulünde sizin için; Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, Allah’ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır.” (3)
Peygamberi sevmemizle ilgili şu hadis-i şerife kulak verelim: “Sizden biriniz, beni anasından-babasından, çoluk -çoçuğundan ve bütün insanlardan daha çok sevmedikçe iman etmiş olamaz”(4) Evet bizlerde Sahabe-i Kiram efendilerimizin dediği gibi: “ Canlar sana kurban olsun Ya Rasulallah!” Dediğimiz zaman imanın zevkini tatmış oluruz.
Yazımı Hz. Peygambere yazdığım bir Divan şiirimle bitiriyorum:
Kâinatın efendisi nur Muhammed Mustafa
Gönüllere Hak aşkını kor Muhammed Mustafa
Bilmem nedir bunca yıldır bir gaflete dalmışsın,
Bırak makamı, mevki yi sor Muhammed Mustafa.
Adaleti çok severdi, korurdu emaneti
Daim sadık bir dost oldu, sevmezdi ihaneti
Canlılara şefkat eyler, sonsuzdu merhameti
Bize sevmeyi öğretti yar Muhammed Mustafa.
Erdinç TİP
1- Al-i İmran 3 / 31
2- Ahzab 33 / 6
3- Ahzab 33 /21
4- Buhari, İman, 8
YORUMLAR
Akp Eski İçişleri Bakanı Peygamber Mekke'yi fetedip Mekke'ye girerken gururlandı ama biz gurur yapmadık diye konuşmasını izledik neredeydiniz ulan bu Akp yakışıyor mu demediniz,
derin bir suskunluk reis ne diyecek diye REİS zaten kendini peygambere benzetmelerine bile gıkını çıkarıp ulan ne diyorsunuz demedi,yani yaz,yaz öv,ama en gerekli yerde peygambere hakaret edenlere ses çıkarma,siz ancak kullanırsınız sizi bir çarpacak ne olacağını şaşıracaksınız,..........
Efendiler Efendisi anlatmak ne mümkün.Mevla O'nun yolundan ayırmasın...
erdinç tip
O Yüce Kamili insan için neler söylense azdır.Ellerinize, yüreğinize sağlık.Rabbim
onun engin şefaatinden bizleri nasiplendirsin,saygılarımla.
erdinç tip
...
Cenab-ı Hak, Peygamberimizin de en büyük mucizesi olan kutsal kitabımız Kur’an da şöyle buyurmaktadır: “ “Deki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.” (1)
...
Gönül güzelliğiniz yansımış efendim.
Kaleminiz daim olsun. Selam ve dua ile...