- 2318 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Otobüs Durağı
Kendi halinde bir otobüs durağı… Hani her ilde, ilçede; hatta beldelerde bulunan cinsinden… Kimi metal, kimi cam yığını.
Üç kişilik, sıkışınca dört kişinin oturabileceği, yaslanma yeri bile olmayan, delikli sacdan yapılmış, buz gibi oturağıyla kimine göre bir sığınma ve korunma yeri…
Kimine göre güneşten, yağmurdan ve rüzgârdan saklanmak için bir korunak; kimine göre de işsiz güçsüzlerin; kimsesizlerin sığınma yeri; hatta evi…
Uzunca bir palmiyenin üzerine düşmeyen gölgesinde; bir camı çatlak, yer yer metal aksama kazınmış muhtelif yazılar, yerde birkaç sigara izmariti, parke taşlarının arasında yaşama tutunmaya çalışan birkaç ot ve çiçek sapı, reklam verenlerin vazgeçemediği malum camekanlı reklam panosu: içinde bir slogan; “hayatınızı değiştiriyoruz”…
Durağa her yaştan, cinsiyetten; çoğunluğu memur, emekli, işçi, öğrenci olmak üzere her meslek grubundan gelen insanlar…
Heyecanlı el kol hareketleriyle telefonla konuşanlar, sık sık saatini kontrol edenler, otobüslerin tabelalarını okumaya çalışanlar, adres soranlar, birilerini bekleyen ve gözleyenler, sıkı sıkı çocuğunu kolundan tutan anne, kocasına çemkiren kadın, sevgilisine sarılmış delikanlı, durağa sokulmaya çalışan sevimli köpek yavrusu ve ona tekme atan elinde çiçekle bekleyen adam; bir elinde okul çantası diğer elinde telefon arkadaşına laf yetiştiren öğrenci, “tazzeeee simiiihytttt” sesleri arasında, duraktaki çığırtkanın sesi:
“Behçelievler… Pozcu…Mezitli…”
Hızlı bir şekilde otobüse tırmanış, paranın teslimi, koltuk bulma telaşı ki otobüs boşsa bir türlü yer de beğenilmez, “ilerleyim beyler” nidaları arasında “Davultepe’ ye gider mi bu? diyen yaşlı teyzeye; “arkadakine bin” diyen otobüs şoförü; bozuk para üstlerinin verilmesiyle birlikte nihayet hareket…
Her gün yüzlerce kez tekrarlanan sahneler. Arada bir tartışanlar, birbirine sudan sebeplerle hakaret edenler, neredeyse şimdi yumruğu yiyecek dediğiniz kavgalar…
Bu insanları anlamak ne kadar da zor… Neyi paylaşamazlar bir türlü anlamış değilim.
Genci yaşlısına yer vermez, yaşlısı genci azarlar… Kadını erkeği herkes birbirine kuşkuyla bakar, bir günaydın bile demez; suratlar asılır, gülmek sanki yasaktır… Düşünürüm düşünürüm gene de bulamam.
Oysa ne gerek var bunca telaşa, bunca koşturmacaya…
Birazcık insan olsalar ne var sanki?
Bunca yaşadıklarıma rağmen ben halimden şikayet ediyor muyum? Üstelik çoğu zaman canımı acıtmalarına; camımı kırıp, orama burama çakıyla, çiviyle yazı yazmalarına, tekme atmalarına rağmen sesimi çıkarıyor muyum? Hatta zaman zaman durağa bodoslamasına giren taksi, minibüs hatta bizim teşkilattan belediye otobüslerine rağmen kızıp bağırıyor muyum kimseye?
Hepsini sineye çekiyorum. Bunca yapılanlara rağmen hiç küsmeden yine koruyorum onları… Sıcaktan, soğuktan, yağmurdan ve güneşten… Kavuşturuyorum sevgilileri ve sevenleri birbirine… Kanatlarımın altına alıyorum
Bıkmadan, yorulmadan ve sızlanmadan…
Geçer bu günler deyip sessizce bekliyorum bulunduğum yerde. Ta ki alıştığım bu semtten ve duraktan başka bir yere götürünceye ya da dışım çürüyene kadar…
Ya da yeni belediye başkanı ya da yeni model bir otobüs durağı gelene kadar…
Sevgiyle selamlar.
Günay ÖZDEMİR
nisanikibinon / merSİNop
YORUMLAR
sevgili arkadaşım devamlı şehir dışında yaşadığım için gittiğim büyük kentlerde çoğuna gözlerimle şahit oluyorum. yalınız yazını okurken bir noktayada şükrettim, şu an muğlada ve yatağan kazasında ikamet ettiğimden buraları nüfus olarak az olduğu için herkes birbirini az çok tanıyor. selamsız hal hatır sormadan geçilmez buralarda, toplumsal yaşam olanca güzelliğiyle devam ediyor. bir şehirde nüfus arttıkça yaşamdaki zorluklar baş gösteriyor ve çaresi yok. aslında yazılacak çok konular var ama önlem alacak idareci ve yönetici yok. seven duyarlı yüreğine sağlık, sevgi ve saygılar sunarım.
Günay ÖZDEMİR
Çok teşekkür ederim değerli arkadaşım güzel yorum için.
Yatağan'a selamlar Mersin'den.
MERHABA HEMŞERİM BENDE YÜKSEL HOCAMIZ GİBİ SİNOPTAN BİR GÖRÜNTÜ ORADAKİ OTOBÜS DURAKLARINI ANLATACAK SANMIŞTIM SİNOP DEYİNCE BENİM ENGEL OLAMADIĞIM DUYGULAR SARIYO GÖZLERİM BUĞULANIYOR ÖZLEDİK MEMLEKETİMİ DURAĞINI BELEDİYESİNİ DOLMUŞUNU KALABALIĞINI HELE HELEKİ O GÜZELİM MİS KOKAN DENİZİNİ DOĞDUĞUM YER DEMİYORUM ARTIK DOYDUĞUM YER .OTOBÜS DURAKLARINDA BAZEN GÜZEL SOHBETLER ,KARGAŞALAR,GENÇLERİN YAŞLILARIİTELEMELERİ YAŞLILARDAN ÖNCE GENÇLERİN ARABAYA BİNME TELAŞLARI YER VERME İSE ODA BAŞLI BAŞINA HATA GENÇLER OTURURUYOR KOLTUKLARDA YAŞLILAR ,HAMİLE ,ÇOCUKLU BAYANLAR AYAKTA EVLADIM AZ ÖTE KAYDA BEN OTURAM DEYİNCE OFLAMALAR PUFLAMALAR VE HOMURDANMLAR İŞTE ŞİMDİKİ NESİLLERİN KAFA YAPILARI OKADAR DÜŞÜNCESİZKİ ANLAMIYORLAR MALESEF TABİKİ BÜTÜN NESİLLERDE AYNI DEĞİL VAR BUNLARIN İÇİNDE %20Sİ ANLAYIŞLI TANIMADIĞIMIZ YERLERDEDE OTOBÜS DURAĞINDA BEKLEMEKTE ZOR GELİR İNSANA İNSANLARIN TUHAF TUHAF BAKIŞLARI SANKİ BİZ UZAYDAN GELMİŞ GİBİ BAKMALARI KENDİ ŞAHSIMA DEYİM VALLA BEN BURDA OKONUDA RAHATSIZ OLUYORUM AH MEMLEKETİM AH TAŞINA GURBAN MEMLEKETİM SAYGILARIMLA YAZAN YÜREĞİNİZİ CANİ GÖNÜLDEN KUTLUYORUM ÖZDEMİR AİLESİNE SAYGI VE SELAMLARIMLA
ağla yüreğim tarafından 4/11/2010 12:48:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Günay ÖZDEMİR
Gurbet elde yaşamak zordur. Bir çok şeye katlanırsın mecburen.
Ailenden, sevdiklerinden ayrı.
Çok teşekkür ederim değerli yorumuniçin. İnşallah memlekete dönersiniz en kısa zamanda.Saygıyla selamlar Mersin'den, Bozka Ailesine.
Çok hoş bir empati olmuş. Toplum olarak öylesine sevgisizleştik ve saygısızlaştık, selâmsızlaştık ki ; duraklar bile isyan eder oldu halimize ! Haksızlar mı yani ?
Günay ÖZDEMİR
Çok teşekkür ederim hocam. Değer kattınız.
Saygıyla selamlar Mersin'den.
Peki basınca "DURACAK" diye yanan ışığı var mı? O da mı yok?. Bağırıyorum o zaman . Kaptannn durdur ben ineceğim. Sıkıldım. Ama inince ne yapacağım? Taksiye binecek param da yok. Devam kaptan devam "yanlış uyarı". Yazını okuyunca kendimi o otobüste sandım bunaldım. Camı açtım oh yolu gördüm rahatladım. Evdeyim. Can kardeş çok güzel... Çok güzel...
Günay ÖZDEMİR
Evde olmak gibisi yok. Uzatın ayaklarınızı, açın gazetenizi, biraz da "radyodan" gelen müzik eşliğinde yudumlayın çayınızı...
Daha güzeli var mı?..
Çok teşekkürler komutanım.
Saygıyla selamlar Mersin'den.
Genci yaşlısına yer vermez, yaşlısı genci azarlar… Kadını erkeği herkes birbirine kuşkuyla bakar, bir günaydın bile demez; suratlar asılır, gülmek sanki yasaktır… Düşünürüm düşünürüm gene de bulamam.
Oysa ne gerek var bunca telaşa, bunca koşturmacaya…
Birazcık insan olsalar ne var sanki?
Medeniyetten uzak insanlarin olusturdugu bir ortamda baska sey beklenemez ki.
Ancak cevreyi elinden geldigince olumsuzlastirmak meziyetidir böyle insanlarin.
yüreginize saglik.
saygilarimla
Günay ÖZDEMİR
Değer kattınız yazıma.
Saygıyla selamlar Mersin'den.
İki gündür dışarıdayım. Çok sevdiğim arkadaşım annesini kaybetti ve bizler onunlaydık. Biraz önce geldim eve ve bu güzel yazınızı okudum.
Otobüs duragında tam yarım saat bekledim. Evim Ada da olduğu için yürümeyi göze alamadım ve dolmuş geç geldi. Aslında hiç öfkelenmem. Mutlaka bir nedeni vardır da geç gelmiştir derim ama bu gün üzüntü, ve yorgunluktan olsa gerek biraz öfkelendim ve şoföre " neden bu kadar geç geliyor bu otobüs anladım" dediğimde yüzüme bakıp," evet biraz geciktik ama elimizde olmayan nedenler yüzünden oldu. Özür dileriz" deyip konuyu kapattı. Arkasını dönüp bakıca beni gördü. Tanıdığım bir kardeşimizdi. Ve benimn kolay kolay sinirlenmeyeceğimi bildiği için " Türkan abla çok üzgün ve yorgunsun. Bir de biz geciknce sanırım iyce öfkelendin. Yoksa sen hiç böyle tepki göstermezdin" dedi. Tabi ki utandım onlara kızdığım ve kızdığımı belli ettiğim için Sonra da " evet ben özür dilerim. Yürümeyi göze alamadım siz de gelmeyince öfkelendim biraz" ( yoksa hep yürürüm. Otobüse binmek adetim değildir zorunlu olmadıkça)
Durak yazınız, bu günümü paylatırttı bana. Güzel ve akıcı bir anlatımdı. Saygılar yüreğinize
Günay ÖZDEMİR
Yazıyla gün içinde yaşadıklarınız neredeyse örtüşmüş. İlginç bir tesadüf olmuş. İnsanın ruh hali -doğal olarak- her zaman aynı olmuyor. Bazen küçük bir damlayla bardak taşıveriyor. Karşıdaki de bu kadarcık şey için mi diye şaşırıyor ister sitemez...
Zaman uygun oldukça ben de yürümeyi tercih ederim. Hem entreman yapmış oluyorum, hem de günün sıkıntılarından bir nebze olsun arınıyorum.
Çok teşekkür ederim zİyaret ve yorum için.
Saygıyla selamlar Sinop'a.
ANLATIMIN VE USLUBUN MAZİSİ BELLİ.....KALEM FAZLASIYLA KENDİNİ KANITLAMIŞ....başlayınca bitiriyorsun.....su gibi.....hep yaşadığımız ve farkında olmadığımız bakımsız durakların...sesi ...olmuşsun...kendimizden kesitlerdi.....kutluyorum günaycığım çok hoştu saygılar
Günay ÖZDEMİR
Saygıyla selamlar gönderiyorum Mersin'den...nisan yağmurlarıyla...
Fotoğrafı görünce diyecektim:
"-Sinop'ta otobüs durağı mı?"
Ve bakmadım alttaki imzaya. Okuyup, bitirinceye kadar.
Aynı kareye benzer karelerden çok çektim ben de.
Otobüs durağı. Empati..
Güzel düşünmüşsünüz.
Benim, bu duraktan bindiğim dolmuşlarda geçen konuşmaları duymadınız ki, değinmemişsiniz.
Otobüs veya dolmuş sizden ayrıldıktan sonra ne konuşmalara şahit oluyor, bilseniz...
Kutluyor, paylaşım için teşekkür ediyorum.
Günay ÖZDEMİR
Çektiğim yüzlerce Sinop fotoğrafı arasında baktım ki otobüs durağı yok eski garajlara yakın diye bu fotoğrafı seçtm.
Yazacak çok konu var aslında. Çalışmak zorunda olduğum için , evde de iki öğrenci olunca (biri grafik-tasarım) bilgisayara pek düşmüyor bana.
Şimdilik küçük notlar halinde birirktiriyorum. Vakit buldukça paylaşmak isterim.
Ziyaretinizle özgeçmişinizi ve bir kaç yazınızı okumak kısmet oldu. Maşallah hocam. Allah artırsın. Yolunuz açık olsun.
Bu kardeşiniz öğrenmeye açık biridir. Tecrübelerinizden, bilgi ve birikiminizden feyz almak isterim.
Otobüs duraklarının içinde ve önünde geçen konuşmalarıdan da bölümler eklemeyi düşündüm aslına bakarsanız. Dedim ya zaman meselesi...
Yine beklerim hocam.
Saygıyla selamlar Mersin'den.
durak sesiz sakin başını eğmiş kadere niye hayıflansın ki
geçim derdi yok ev kirası su parası elektirik faturası
işte insanların yüzünün asıklığı
sevginin bulunmadı ğı saygının rafa kalktığı gülmenin ne olduğunu yakında unutulacak o da bu sıkıntıları yaşayan insanlar
sinir sitres içinde bir yaşam daha ne beklenir ki
güzel yazım güzel anlatımdı
saygılarımla
ayse09 tarafından 4/10/2010 11:38:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Günay ÖZDEMİR
Saygıyla selamlar Mersin'den.