- 3476 Okunma
- 45 Yorum
- 0 Beğeni
Adı : EVLİLİK...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Evlenmeye karar vermek için,evleneceğimiz kadını ya da erkeği tanıma süresi ne kadardır?Evlenmek için çok mu aşık olmalıyız, ya da mantığımızla mı karar vermeliyiz?Yoksa evlilik bir şans işi mi?
Erkek kardeşim askerliğini bitirmiş,İstanbul’da güzel de bir işe girmişti. Artık evlenmenin vakti gelmişti.Fakat o dönemde başımızdan bir felaket geçmiş ve o felakette ben, eşimi ve canım oğlumu kaybetmiştim. Tüm ailem kızım ile bana kucak açmışlar, hepsi tek tek üzerimize titrer olmuşlardı. Kardeşim evliliği düşünmüyordu bile. “Ben yeğenime bakacağım” diyor, başka bir şey demiyordu. Buna bir abla olarak göz yumamazdım.Bizim yüzümüzden hayatını heba etmemeliydi.Onun da evlenip, kendi yuvasını kurmak en doğal hakkıydı.
Sevdiği, istediği bir kız da yoktu.İş annemle ikimize düşüyordu. Biz kardeşimden habersiz,sağa sola kız bakmaya başladık.Bir gün arkadaşım Asiye;
----Sevgi, Kız Meslek Lisesinde bir öğretmen varmış.Hem güzel, hem iyi diye anlatıyorlar.Haber gönderip, görmeye gidelim mi?
Gitmez miyim hiç…Haber gönderdik,günlerden bir salı akşamüstü, arkadaşım Asiye, ablası Huriye abla ve ben bir kahve içimliği oturmaya gittik.
Bizi çok güzel karşıladılar.Gelin kızımız hemen kahvelerimizi yapıp getirdi.Oturması, kalkmasıyla çok hoşuma gitmişti.Ee… biraz da bana benziyordu, yani güzeldi . Evet kardeşimle görüşmeleri lazımdı ama kızımızın babası, dışarıda görüşmelerini istemiyordu.
----Eve buyurun gelin, burada görüşsünler,
dedi ve güzel bir sohbetin ardından, “cumartesi görüşmek üzere” dedik ve kalktık.Eve gelince İstanbul’da olan kardeşimi aradım da, nasıl söyleyecektim!
----Canım, burada bir kız var, öğretmen.Şey, ben görmeye gittim.Pek güzel, hanım hanımcık.Hani diyorum ki, cumartesi gelsen de gidip bir görsen…
Aslında burada karşı çıkması gerekiyordu.Kardeşimden ses yok.Eşimi ve oğlumu kaybettim diye bana kıyamaz, kırmamak için çaba gösterir her zaman.
----Tamam ablacığım, haftasonu gelir bakarız.
Ohhhh içim birden rahatlayıverdi.
Haftasonu kardeşim gelmişti.Cumartesi sabah evimizde bir heyecan, bir heyacan.Ne zamandır böyle heyecanlanmamıştım.Çiçek yaptırılacak,çikolata alınacaktı.Kardeşim beni kırmamak için “tamam” demişti ama bugün bana yavaş yavaş söylenmeye başlamıştı.
----Ben gidip çiçek, çikolata falan yaptıramam.Sen sardın bu işi başıma, git ne yaptırılacaksa yaptır.
----Tamam ablacığım benim.Ben yaptırım sen üzülme.
Neyse ki insafa geldi de, arabayla beni götürüverdi.Güzel bir çiçek ve çikolata yaptırıp geldik.
Güzelce giyinip akşam, çiçeğimizi ve çikolatamızı da alıp, annem, rahmetli babam, kardeşim, kızım ve ben yola çıktık.O gece Fenerbahçe’nin maçı varmış.
----Bak abla, gözümün içine bakacaksın.Ben işaret edince hemen kalkacağız.Ben maçı izleyeceğim, tamam mı?
----Tamam canım, sen merak etme.Hemen kalkarız.Tamam hadi zili çalıyorum.
Bizi yine çok güzel karşıladılar.Bir muhabbet ki sormayın.Gören, sanki yıllardır görüşüyoruz zanneder.Bir müddet sonra kızı ve kardeşimi ayrı bir odaya alıp konuşmaları için ortam sağladım.Çaylar demlendi, kahveler içildi.Arada kardeşimin yanına gidiyordum,”çayınız bitti mi” bahanesiyle.Bizimkinde bir neşe, bir neşe.Ne bana işaret yapan var, ne de hadi gidelim diyen var.
----Canım maç vardı değil mi?
----Boşver abla, deyip kıkır kıkır gülüyor…
Kardeşimle gelin kızımızın ilk karşılaşmaları böyle olmuştu ve o günden beri hiç ayrılmadılar.Hemen haftasına yüzüklerini taktık, üç ay sonra da düğünlerini yaptık. Bir erkek kardeşim vardı, bir tane de kız kardeşim oldu.
On yıldır çok mutlular.Bir kız ve bir erkek çocukları oldu.Ve on yıldır daha hiç birbirimizi incitmedik bile…İlk görüşte aşk mıydı, yoksa alın yazısı mıydı bilmiyorum.Tek isteğim ömür boyu aynı mutlulukların sürmesi…
Adı evlilik.Ayrı örf ve adetler çerçevesinde yetişmiş, ayrı karakterlerde iki kişi yıllarca sürecek bir birlikteliğe karar veriyor.Benim düşüncem; önce aşık olmalıyım, sol yanım kıpırdamalı.Sonra mantığım devreye girmeli.Şu muhteşem dörtlü, sevgi + saygı + hoşgörü ve sadakat.Evliliğin temel taşları.Bu taşlar yerine oturduğu zaman evliliğin değmeyin keyfine…
Evli olan arkadaşlarıma evlerinde huzur, mutluluk ve çokça aşk diliyorum.Bekâr olanlara da…Hepimizin aklı fikri var değil mi? Onlar da ne yapacaklarını biliyordur zaten…
Sevgilerimle…
Sevgi SALMAN
YORUMLAR
Güzel samimi bir anlatımla okuduğum mutluluk anısını paylaşmanın zevkini tattım.Çok üzülerek öğrendiğim eşiniz ve oğlunuzun kaybına sabır dilerken,bir kez daha ne kadar güzel bir yüreğin sahibi olduğunuza karar verdim.Ben sizi şiirlerinizden tanımıştım.Şiirleriniz kadar güzel yazınızı da kutlar sevgilerimi gönderirim.Evlilik şanstır ama yanın da mantığı taşırsa sevgide
mavide olursa çok güzel olur diyorum ben.....
Çok Değerli Üstade , Kardeşinizin ve ona sevinen Aile efradının mutluluğu hep sürsün, Eksilmesin ,Güneş gibi aydınlatsın.
Şiir olarak mükemmel eserler , Nesir olarak da çok şahane bir anlatım. Okuyunca insan kendisinden bir şeyler bulup gözünün içi parlıyor. kutluyor ve saygılar sunuyorum
EVLILIK MILLI PIYANGIO GIBI SANS ISIDIR BENCE ,IYI INSANCIKARSA MUTLU OLURSUN ,KOTU CIKARSA MUTSUZLUK VE HUZURSUZLUK OLUR,SEVGI,SAYGI,HOSGERI,SADAKAT,GUVEN,SART EVLILIGIN TEMEL OZELLIGI AYRILMAZ BIRBIRINDEN SEVGI ASK
BASTA OLACAK TABI,FIKIRLERE SAYGI,KARSINDAKINI INSAN OLARAK GORUP VE O SEKILDE SAYGI SEVGI ILE EMRIVAKI HIC BIRSEYDE
ASLA OLMAZ VE KADININ GOREVLERI ICERDE VE DISARIDA BIRLIKTE,CALISNA INSANLAR HEM ICERDE HEM DISARIDA CALISIR BIRLKTE
HERSEYI [AYLASIYORLARSA,KADININ GOREVIDIR DIYE BIRSEY YOK HER SEKILDE YARDIMLASMA OLMALI,BIRBIRINE,SEVGIDE SADAKAT
ASK SEVGI MUTLULUKKARSILIKLI OZVERIYE BAGLIDIR.BEN DEGIL BIZ OLMALI .BENCILLIK OLMAMALI.GUZEL BIR YAZI EMEGINIZE
YUREGINIZE SAGLIK DILERIM HERKES MUTLU OLUR SAGLIKLA.
Böylesi kasvetli bir günde bunu okumak çok iyi geldi , şimdi gülümsüyorum mesela. Bu konuda sanırım kelam etmek "bekara kadın boşamak kolaydır" ın ötesine geçmeyecek ama bir şeyler söylemeliyim yine de. Bu anlattığınız olayda da genel hayatta olduğu gibi mantık hesabı yazık ki işe yaramıyor. Misal kardeşiniz evlenmeyi hiç düşünmüyordu peki ne oldu da asla terki olamayacak maçı bile umursamaz oldu :
-aşk mı ?
-hiç sanmıyorum.
İlahi kudret ya da alın yazısı mı demeli aynı şey oluyorlar nasılsa şekli farketmiyor buydu işte gerçekleştiğine tanık olduğunuz ya da hayat içinde her türlü tanıklığını yaşadığımız olay/lar. Kimin mantığı ne kadar kuvvetli olursa olsun kader çizgisinin yönü değiştirilemez sadece musibetleri def için dua etmek vardır sizin de yazınızı sonlandırırken yaptığınız gibi.
Güzel geçti sayfadaki zamanım teşekkür etmeli kaleme aynı dua dileklere de ayrıca "den den".
Sevgiler.
**Havin_** tarafından 4/11/2010 2:23:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dostlar, akşam siteye gelemedim.Yazımın, günü yazısı seçildiğini şimdi görebildim...Destekleyen bütün dostlarıma, arkadaşlarıma ve seçici kuruluna teşekkür ederim.Onurlandırdınız...Burayı ve sizleri seviyorum...
mavideydisevgi tarafından 4/11/2010 11:50:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Esiniz ve oglunuz icin cok üzüldüm.Nur icinde yatsin her ikiside.Allah kizinizi size bagislasin.
Ben görücü usulü bir evlilige hic sicak bakmam aslinda.Ama böyle güzel sonuclarda olabiliyor evet.
Allah hic ayirmasin kardesinizi hep mutluluk onlarla olsun insallah.
Mantigi da kenera birakmamali ama evlilik gönül olayi daha cok benim bakisimla.Birazda sans demeli baht.Insanin bahti güzel yazilmis olsun.
Sevmem lazim ki yasayabileyim zor bir günüde gögüslenebileyim.
Gerci evlendikten sonra da insan giderek taniyor esinin her yönünü.
Ruhen birbirine hitab etmek cok önemli sevgi saygi kadar uyum cok önemli.
Allah herkesi mutlu etsin yuvasinda insallah.
kutluyorum güne düsen güzel yazinizi yüreginize saglik
sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 4/11/2010 3:39:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Canımmmm, bu güzel yazını en derin sevgilerimle kutluyorum. Sevgilerimle :)))))))))))) Allah nasip etmiş bence. Dil bağlanmış, kalp kabul etmiş. Allah mesut bahtiyar etsin. Bir ömür boyu. Bir an senin anlatımından, bizim eşimle ilk karşılaştığımız sahneler geldi. Anlattığın gibi olmuştu. Çok güzel ve sıcacık bir anlatımdı, tıpkı senin gibi....
Nermin Kaçar tarafından 4/11/2010 12:11:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
ewet aynen bir yudum da okudum yazınızı, sonu kötümü biteçek açaba demiştim ama mutlu sonla bitti
umarım tüm mutlu sonlar biz insanların olur.
tebrikler çok güzel bir konu seçmişsiniz:))
Sevgi Salman
Bir yudumda okudum yazınızı.Sanki bir film senaryosu idi.Sonunun mutlu bitmesi beni de mutlu etti.Görücü usulüne karşı pek sıcak bakan biri değilim.Ama frekanslar tutunca gerisi geliyormuş.Bunu da öğrenmiş oldum sayenizde.Güzel dilekleriniz içinde çok teşekkürler...Saygılarımla...
Sevgi Salman
Yazınızı,önce üzülerek sonra sevinerek takip ettim... sanki ailemden birinin anısını dinliyormuşum gibi bir solukta okudum...çok akıcıydı..Tebrikler..
Sevgilerimle
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Sevgi hanım, önce eşiniz ve oğlunuz için Rabbimden rahmet diliyorum.Size ve kızınıza hayırlı, sağlıklı bir ömür diliyorum.
Roman tadında, bitmesini istemediğim bir anı okudum.Kardeşinizin mutluluğu daim olsun, güne düşmesini arzuladığım bir yazı,
tebrikler, sevgilerimle.
Sevgi Salman
Mükemmel bir anı okuduk.
Evliliğe gelince , şans mı diyelim ; Allah gönlüne gör vermiş mi diyelim, bilmeyiz. Fakat, Allah mutluluklarını bozmasın demek, boynumuzun borcudur.
Sevgi Salman
Sevgi Salman
okumaktan büyük keyif aldığım bir kalem......okuyucuyu içine çekiyorki sorma.....gelin adayını beraber görüp beğenmişiz gibi......şanşlı birileri çünkü senin gibi bir abla ve görümcesi var....saygılar çok hoştu....
Sevgi Salman
Bu yazınızı okuyunca diğer yazılarınızı da okumak istedim. Her olayı, akıcı, yazım kurallarına uygun anlatımınız dikkatimi çekti. Belki farkındasınız, bu özelliklerdeki yazılar böyle sitelerde çok az. Anlatacak pek çok konu var bu yaşamda. Siz de güzel anlatıyorsunuz.
Saygılarımla.
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Eşinizin ve çocuğunuzun kaybından üzüldüm. Allah rahmet eylesin. Allah kalanlara ömür versin.
Evlilik gerçekten de şans işi. Kimine kavun, kimine kelek çıkabiliyor.
Yazın akıcı ve anlatımın güzeldi kutlarım... sevgilerimle...
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Çok güzel bir anlatımdı. Satırlarının arasında gözlerim doldu başınıza gelen felaket için çok üzüldüm Allahtan rahmet ve size de sabırlar diliyorum. Aile bağınızın güçlülüğü çok hoşuma gitti. Ablalık, kardeşlik ne de güzeldir. Siz büyük bir sevap kazanmışsınız kardeşinize güzel bir yuva sağlamışsınız. Allah mutluluklarını daim etsin. Sizin güzel yüreğinizde her şeyin en iyisi ve güzelini hakediyor. Umarım güzel günleriniz olur, çok çok mutlu olursun. Sevgilerimle.
Böyle güzel bir yazı için de emeğini ve yüreğini kutluyorum. Başarılar...