- 1013 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİMLE SÖYLEŞİ.
Bedri : Merhaba Bedros
BEDROS : Merhaba
Bedri : İlk soruma kızmak yok ama...
BEDROS : Niye kızacakmışım ki koçum...
Bedri : Niye sana BEDROS diyorlar ?
BEDROS : Bu soruyu bekliyordum. Ama hemen değil. Bana bunu soran da ilk sen değilsin. benim ismimden kaynaklanan bir şey.Yeni mezun olduğumda bir abim bana
BEDROS dedi. Öylede kaldı.Ne ben karşı çıkabildim. Nede onlar söylemekten vazgeçti. Zamanla benimsedim bende. Beni sevenler bana hep BEDROS derler.
Bedri : Diğer sorularıma geçeyim mi?
BEDROS : Soru hakkı sende. Cevap vermek zorunda da olan benim.
Bedri : Aşk nedir?
BEDROS : Bu da ilk soru gibi ani bir soru oldu. Aşk Atatürk resmidir.
Bedri : Ne alakası var
BEDROS: Şöyle bir alakası var.Çok çeşitli Atatürk resmi görürüz.Dikkat edilirse hiç birisi
birbirine benzemez. Ama biz biliriz ki onların hepsi Atatürktür. Aşk ta böyledir işte... Aşk deyip geçmeyeceksin. Fazla irdelersek tarifler çoğalır. Tanımlar karışır. Aşk aşktır işte...
Bedri : Asker emeklisi olduğunuzu biliyorum. Mesleğinizden memnun muydunuz ?
BEDROS : Her mesleğin kendine göre zorlukları, zevkleri vardır. Peki sen memnun musunmesleğinden?
Bedri : Bazen
BEDROS : Benim içinde bazen...30 yıllık mesleğimde karnım doydu.Çocuklarımı büyüttüm. Evlendirdim. Saygınlık kazandım. Senin işin söyleşi değil mi? Sor bakalım bir çocuğa " Ne olmak istiyorsun?" diye. Belki "Doktor" diyecek. Peki olabilecek mi? Belki de hayat onu sonbahar rüzgarlarının önüne kattığı bir yaprak gibi kim bilir nerelere
sürükleyecek.
Bedri : Dünyaya yeniden gelseniz, ne olmak istersiniz?
BEDROS : Önce insan olmak isterim. Sonra da Aşık...
Bedri : Meslek olarak demek istemiştim.
BEDROS : Haaa... Anladım. Uzak bir tren istasyonunda hareket memuru. Günde bir iki
sefer uğrayan homurtuyla gelen buharlı trenlere " dur. kalk" diyen sıradan bir memur yani...Elektriğim olmasın. Ama pilli bir radyom mutlaka olsun.
Ondan türküler dinleyeyim. Trendeki yolcuların yüzündeki sevinçle sevineyim.Hüzünle hüzünleneyim. Eski gazeteler atsınlar bana. Dünyada olanları en son ben duyayım. Bir bahçem olsun. Orada sebze yetiştireyim. Aşık olayım onlara Açtığı çiçekleri, verdiği ürünleri her gün gözleyeyim. Konuşayım onlarla Ama bahçemin etrafı tel örgü olmasın.
Bedri : Eskiye özleminiz var galiba ?
BEDROS : Hemde nasıl ?
Bedri : Peki ne zamanda yaşamak isterdiniz ?
BEDROS : Kesinlikle bu zamanda değil. Cumhuriyetin ilk yıllarında. Nüfus az ama adam
gibi adamın çok olduğu yıllarda... Siyah bir pantolon giyerdim. Paçalar ispanyol. Gömlek ipekten. Üstten üç düğme açık. Elimde teşbih, Erzurum işi. Sigarayı ağızlıkla içerdim. Sorunu olanlar bana geliyorlar. Çok az konuşuyorum. Ama çok sorunu da çözüyorum. Öyle işte...
Bedri : Bir sorum daha olacak size.
BEDROS : Sorma daha sorma... Bu günlük yeter. Duygular aldı götürdü beni.
Bedri : Başka zaman yine geleceğim ama...
BEDROS : Onu o zaman düşünürüz.
Bedri : Teşekkür ederim. Allahaısmarladık
BEDROS : Güle güle...
YORUMLAR
Söyleşi kendinizi sorgulama gibiydi, açık yürekl cevaplarla
değişik bir yazı, tebrikler, saygılar.
Bedri Tokul
Bedri Tokul
Bence bu lezzetli röprtaj çok kısa kalmış. Başlamamla, bitirmem bir oldu. Umarım bunun devamı olur da, biz de zevkle okuruz yeniden.
Tebrikler size, tebrikler güzel yazan kaleminize...
Mustafa Sakarya tarafından 4/9/2010 8:09:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
''BEDROS : Önce insan olmak isterim. Sonra da Aşık...''
İşte bu kadar. Bir dosttan beklediğim tek söz budur benim. Helâl olsun dost..
Bedri Tokul
İlginç bir söyleşi biçimi. Sizin de kabul ettiğiniz yazım kuralları eksikliği dışında samimi bir anlatım.
Aşk konusuna gelince Bedri Bey, şöyle derim ben: "Ben ona bir bakışta aşık oldum." gibi sözler, çok sevdiğim bir deyimle "laf ola beri gele"dir benim için. Siz karşıdakini tanımadan, emek verip bir şeyleri paylaşmadan onun ancak kara kaşına kara gözüne heves olursunuz, bu da gelir geçer. Oysa aşk yani gerçek sevgi Cengiz Aytmatov'un "Selvi Boylum,Al Yazmalım"da dediği gibi emektir, paylaşmaktır.
Zor olanı, insanın kendisiyle söyleşmesini başardığınız için kutluyorum.
Selamlar, saygılar.
Bedri Tokul
Numan Kurt
güzel bir söyleşiydi. En çok da Cumhuriyetin ilk yıllarında yaşama isteğiniz dikkatimi çekti hemencecik. Güzel bir yazıydı Bedri Bey. Kuyluyorum.
Bedri Tokul
BEDROS: Şöyle bir alakası var.Çok çeşitli Atatürk resmi görürüz.Dikkat edilirsehiç birisi
birbirine benzemez. Ama biz biliriz ki onların hepsi Atatürktür. Aşk ta böyledir işte... Aşk deyip geçmiyeceksin. Fazla irdelersen tarifler çoğalır. Tanımlar karışır. Aşk aşktır işte...
insanı delirten bir tarif.........ne diyeyim ne söyliyeyim.....tıkandım kaldım işte....
BAZAN KELİMELER OLUR NAÇAR
KARANLIK AYDINLIKTAN
YALAN DOĞRUDAN KAÇAR
GÜNEŞ YALNIZ OLSADA
ETRAFINA IŞIK SAÇAR
ÜZÜLME DOĞRULARIN
KADERİDİR YALNIZLIK
KARGALAR SÜRÜYLE
KARTALLAR YALNIZ UÇAR......işte sen yalnız uçanlardansız......saygılarım daimdir BEDROS......
Bedri Tokul
İnsan ve aşık olmak daha ne olsun... Bütün değerler mevcut bu iki olasılık da... Bir de üstüne türkü ohh süper... Bedri abime söylüyorum o da Bedros abimin kulağına fısıldasın sevgi ve saygılarımı bırakıyorum...Sayfanızdan neşeyle ayrılırken hüzünü erteliyorum...
Bedri Tokul
Güzel bir yaziydi
Bazen hepimiz su dünya ile ilgili hic bir sey duymayacagimiz bir yerlere gitmek istiyoruz evet.
Yüreginize saglik.
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 4/8/2010 8:57:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Bendiri Bey bir bahçe düşlemeniz çok güzel; ama sakın kenarına çit yapmayı unutmayın. Benim tam sizin tarif ettiğiniz gibi bir bahçem vardı. Biberlerim ve dometeslerim sebzelerini vermeye başlamıştı ki, kocaman bir inek, bahçeme girip talan etmiş.
Bu bana ders oldu, bir daha çitsiz bir bahçe istemem. Güzel bir söyleşi, tebrikler...
Çok beğendim röportaj çok güzeldi. Gerçekler vardı içinde ve anlatımınız orijinaldi. Kutluyorum. Tebriklerimi sunuyorum. Saygılar...