- 877 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYENİN PRESTİJİ
Bir dört yıl daha geçti ve biz yine dünya kupasında yokuz. Kimse bunu düşünmüyor. Herkes birbirini yiyor herkes kendi menfaati için çalışıyor. Antrenör milli takımın başına geçerken bir ton vaatlerde bulunuyor ve milyonlarca dolarları cebe indiriyor.
Olmayınca da bir daha ki sefere deniliyor. Peki bizim kaybettiklerimizi kim telafi edecek? Ne federasyon, ne antrenör, ne de futbolcu kimse bir şey yapmıyor olan hep Türkiye’nin gururuna oluyor. Onlar ceplerini doldurup gidiyor. Türkiye’nin gururu paramparça yerlerde kalıyor. Bu ülkede Türkiye’nin prestijini düşünecek kimse yok.
Bu işin sonu nereye varacak. Bir ligin sonu daha geliyor. Yine birileri şampiyon olacak, olacak da ne olacak yine hüsran hele şampiyonlar ligi maçlarını izledikten sonra bizim hiç bir kulubümüzün onlarla baş edecek seviyeye geleceğini en azından şu an için düşünmüyorum.
Kimse elde edilebilecek başarıyı düşünmüyor; sadece kendi cebini dolduruyor. Bir barcelona nasıl bunu başarıyor? Bunlardan örnek alıp niye kendimize uygulamıyoruz. Bu kadar beceriksiz miyiz?
Benim bildiğim transferi antrenör yapar. Ama biz de böyle değil, “başkan gidiyor istediği oyuncuyu alıyor”. Sonra da “hocaya bunu oynat” diyor. En basiti Fenerbahçe Mehmet Topuz denen bir oyuncu aldılar. Bence takıma bir kuruş faydası yok, niye alındı derseniz başkan öyle istedi Beşiktaşın elinden kapmak için… İyi mi yaptı? Bence hayır olan yine Fenerbahçeye oldu.
Bundan iki sene öncesine kadar İbrahimoviç alınabilirdi. Tutturmuşlar yıllık parasını ödeyemeyiz. Şimdi İbrahimoviç’i almak bir yana yanına bile yaklaşamazlar. O zaman alsaydın, bu kadar parayı sen kazanırdın. İlerisini göremeyen insanlardan başkan olmaz
Milli takım teknik direktörleri belli takımlardan adam alıyorlar. Niye? daha başka takımlardan oyuncu alınıp denense ya da seçim yapılmadan önce gidip izlense olmaz mı?
Sayın federasyon yetkilileri kendilerini Avrupa seyahatlerine götürene kadar futbolumuzun alt yapısı için bir şeyler yapsalar olmaz mı? Kulüplere yaptırım gücü olan kararlar alsalar daha iyi olmaz mı?
Haziran ayında yine başka ülklerin futbolunu izlemekle yetineceğiz. Bunun önüne geçmek istiyorsak herkesin taşın altına elini sokması gerekir.
YORUMLAR
Futbol'u çok takip etmediğimi yazmıştım bundan önce, benim üzüldüğüm konuları bugün kaleme almışsınız, o yüzden yazma gereği duydum.Çok doğru noktaya temas etmişsiniz, neden bu yıl yine Türkiye dünya kupasında yok. Ülkemizde spor denince akla ilk önce futbol geliyorsa, yetkili sorumlu kimlerse hesap vermeli değil mi?Ortada futbolculara ödenen milyon dolarlardan bahsediliyor, kimler görevini tam yapmıyor da, hep emekler boşa gidiyor.
Çok doğru tespitler, sorgulanması gereken bir konu , tam puan.