- 1136 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ERKEK -SABRI
Bir birlerini sevmişlerdi,veya öyle sanıyorlardı.Gün geldi,nikah memuru karşısında buldular,kendilerini..Birleştirdiler hayatlarını….
İyi günde kötü günde hep bir ve beraber olacakları adına söz almış bunlarda vermişlerdi.
Cicim ayları sona ermeye başlamış olmalı ki evin hanımı, akşamları evine gelecek olan kocasına, yemek hazırlamayı zül saymaya, hizmeti ise yağcılık görmeye, elbisesini yıkayıp ütülemeyi ise hamallık saymaya başlamış, bunu sezen evin reisi! Koca ise pek aldırış etmiyor var olanlarla idare ediyordu.
Yine bir gün iş dönüşü morali iyi değildi, evinde huzuru arar bulurum maksadıyla kapıyı çalar açan yok, canı sıkılır umutları kırılır, endişeye kapılır acaba ha diye bir çilingir çağırır kapıyı açtırır kimsecikler yok.
Geçer koltuğun yanı başına başlar düşünmeye, acaba ben eşime zaman ayıramadığım için mi böyle yapıyor, yoksa beni adam yerine koymadığından mı bu çirkeflikleri yapıyor diye epeyi düşünceleriyle baş başa kalır.
Kapının açıldığından dahi haberi olmayan ev reisi,kocayı evde gören ev hanımı,bir hışımla savunma amaçlı saldırı silahına sarılır başlar otomatik yaylım ateşine..
Sakin ve sessizce hanımını dinleyen evin reisi, hanımına bakar ve gözlerinden damla-damla yaşlar süzülmeye başlar.
Ve şu cümleler gayrı safi olarak dökülür, dudaklarından; seni seven şu gönlüme mi kızsam, yoksa kaderime mi kızsam şaşırttın beni…Deyip mecruh ceylan gibi bakabilmişti….
Gözyaşlarını gören evin hanımı heyhat evin erkeğinden daha şaşkındır. Ses yok sinek uçsa vızıltısı duyulacak cinstendi ortalık.
Ev reisi, hanım var mı eteğinde dökebileceğin başka taşların, yoksa beni dinler misin?
Beni benden iyi tanıyan birisisin sen hanım ben ekmeğimi taştan olsa çıkaracak bir güce ve iradeye sahibim ve hamt olsun kimseciklere de ihtiyacım olmadığını da bilenlerdensin.
Bunları bilmene rağmen yaklaşık iki senedir bana etmediğin eziyet kalmadı. Bağırdın çağırdın ben hep sustum ama sen bunları benim sana ihtiyacım var sanıp hep kötülük kapısını araladın.
O kapıdansa huzurun girmeyeceğini tam aksine huzurun, güvenin sarsılacağını, evliliğin darmadağın olacağını ve o kapıdan elini kolunu sallaya-sallaya çıkacağını akıl edemedin etmek istemedin.
Oysa ben senden bir tebessüm dışında hiçbir şey beklememiştim, ama sen onu dahi bana çok gördün be. Benim yüreğim taş mı, ben sarp kaya mıyım, benim sevgiye ihtiyacım yok mu, ben sana yok kelimesini hiç kullandım mı, ama sen ise en değer verdiğimiz arkadaşların yanında bile sen benden gücümüzün dışında isteklerde bulunup beni onların karşısında küçük düşürmekten geri kalmadın.
Oysa ben seni benden daha çok sevdiğim için sana söz demeye kıyamadığımdan hep susmayı yeğledim,gururuma dokundun çok,incittin beni,yıkıldım sözlerinden,sen bana emanettin,sana hakaret ben edemezdim..
Evet, çok düşündüm, çok zor bir karar olduğunu da bildiğim için senden bir ricam var, eğer eskiden kalma sevgi kırıntılarından miskal zerrede olsa kalmışsa yüreğinde.
Beni boşa;NE OLUR….HAYIIIIIRRRRRRRRRRRR BEN NE YAPTIM ALLAH’IM……..Hüseyin DAĞLAR..04,04,2010
YORUMLAR
ya abi ne demeli bilmem
erkeğin adına çok üzüldüm kadına da çok kızdım hani,nefs köle olmak böle bişe be abi
rabbim iyilikle ıslah etsin nefislerimizi....
saygımla...
gununbirinde
Evet, ablacığım, bu öykü bire bir yaşanmış öykü; ayrılırken mahkemeye şahit olarak ben de vardım.
Anlatılanları ben biraz daha yumuşatarak aktardım kadın daha fazla çirkeflikler yapmıştı; kadınlar rencide olmasın diye üstü kapalı yazdım...
Sayfamı ziyaretiniz bana ve yazım için en büyük ikramdır.
Dediğiniz gibi iyiliklerle terbiye eylesin bizi Allah’ım...
selam gönüllerin dostu erkeyin sabırla iki yıl beklemesi sevgi ve hoşgörüdür ama kara taşı da yosun lar sararmış hatta insanlar sabır taşını bagrına basınca zarar vermez sicacık dururmuş ama anadoluda okadar insan varki çaresizlikten hep susuyor neymiş saçı uzun aklı kısaymış fakat öyküde geçen gelin hanım koca kıymeti bilmeyip anadolu erkeyini elinde oynatıyorsa en güzel cevabı kahramanımız vermiş boşuyorum diyerek iyi yapmış kendilerini kutluyorum ve yazan eliniz çarpan yüreginiz daima var olsun sayfanıza bir demet ısparta gülü bıraktım iyi bakınız soldurmayınız selam lar saygılar efendimm
gununbirinde
Sayfama uğrayıp,gönül derganızda gergef-gergef işlediğiniz o güzeller güzeli,yorumunuza içtenlikle teşekkür ederim.
Ne güzel vurgulamışsın" KARA TAŞI DA YOSUNLAR SARARMIŞ" bu yazı bire bir yanımda yaşnmış bir öyküdür.
Boşanma şahitliğini ise malesef ki ben yaptım..
Dostca uzanan güller gerekirse kanla sulanılmalı değil mi(solmamalı)
gönül dünyanız arzu ettiğiniz güzelliklerle olması umuduyla...
ÖNCE DERİN BİR AHHHHH ÇEKTİM...İŞTE NEDEN SE HAK ETMEYEN YERLERDE GEZEN SEVGİLER BÖYLE OLUYOR DEMEKKİ..VERİLMİŞ SADAKAM VAR DEYİP DÖNÜP ARDINA BAKMADAN GİDECESİN..SÖZ BİTMİŞ..ZATEN NE KALDI GERİYE..DOKUNUŞ YOK..SAYGI YOK..AĞLAMAK GİDEN SEVGİYE EŞE..BİLMEM..İYİ UĞURLA Kİ DÖNMESİN BİR DAHA..GEL DEME SAKIN..Kİ....GİDENE..GELEN AYAKDA KALMASIN..
lalafar
Öykü'ye yaptığınız şiir tadında ki yorum sa gerdanlığı süsleyen mercan kolyesi gibi dizelenmiş kelimelr..
evet " HAK ETMEYEN YERLERDE GEZEN SEVGİLER " ne desek ki en iyisi susmak mı..
gununbirinde
değerli denizin dünyası, sayfamda bulunmanız bile gönül evimize yapılmış güzel bir iltifattır.sevgi ve saygılarımı sunarım..
Sadakam var deyip ardına gideceksin..sözün bittiği,kelimelerin kilitlendiği,duyguların köreldiği,dokunuşların sanal(hayal)olduğu saygının rafa kalktığı bu evliliğin canlı şahidi idim maalesef ki..
1996-97 de evlerinde kıracıydım...
gununbirinde
Nigar Bedirhan sayfama uğrayıp değerli birde yorumunuzla SABIRLA TAŞLAR BİLE YUMUŞAR;bu asırlık sözle renk verdiniz.teşekkürler ederim,tümümüz Allah(c.c.)emanet olalım...
sabır acı meyvesi tatlıdır demişlerr..dizelerinizde destekliyor..beğendim hoş..konu olarak da seçiminizsizin yazım gücünüzün ögürlüğünü genişliğini gösterir bence..yorum yapmakta gecikmiş olabilirim ama çok beğendim.kaleminiz daim olsun
gununbirinde
Değerli ÖZGECANKURU/Sayfama uğrama nezaketinin yanında çok hoşta yorum ekleyerek destek vermişsiniz.
Bu yazı vaktiyle evlerinde kirada oturduğum şahısların yaşam öyküsüydü. Yani canlı şahidiydim. Tam yansıtamadım, kadının her kelimesi çirkefti...
Beğenmiş olmanız sizin olaylara ne kadar vakıf olduğunuzun göstergesi ve gönlünüzdeki güzelliktendir...Sağ olun var olun efendim..
Karı -koca ilişkisini en ince şekilde anlatan güzel bir yazydı. Ne erkeğin, ne de kadının tamamen susması hiç bir konuyu çözmüyor. Zaman zaman oturup konuşmaları daha evladır diye düşünmekteyim. Eğer konuşulmuyorsa, zaten konuşacak bir şeyleri kalmamış, yollar ayrılmış demektir. Sevgi ve saygılar...
gununbirinde
Değerli vaktinizi harcayarak sayfama, uğrama nezaketinde bulunmanız bana büyük bir ödüldür.
Ve güzel bir temenni ise, ayrıca mükâfattır.
"Ne erkeğin, ne de kadının tamamen susması hiç bir konuyu çözmüyor. Zaman zaman oturup konuşmaları daha evladır diye düşünmekteyim."
Bu güzel temenniniz gerçeğin taa kendisidir, ne hikmetse bazen gerçekle, sahte ayrışmıyor.
Bir kitapta okumuştum" gerçek olmayan yeri sahte doldurur" Diye...
İlim literatürde ise en zor olanı eşlerin ayrılması diye yazılı,ama kim veya hangimiz dikkate alıyoruz ki..Mevla’m hakkımıza hayırlısını versin,diyorum...
Erkeğin sabırla iki yıl susmasından ve kaçınılmaz olarak patlamasındansa zaman zaman acı gerçekleri uygun bir dille dile getirmesi,sorunları çözme yoluna gitmesi daha uygun olurdu.Pat diye de boşanma lafları ortaya çıkmazdı.İkili ilişkilerde her şeyi,gerekli gereksiz her şeyi konuşacaksın,eğer taraflardan biri umursamaz bir tavır sergilerse ilişkiye emek vermiyor demektir,ayrılma olabilir.İçine atmak tam bir hata.
Teşekkürler...
gununbirinde
Ben o Hanım kardeşimizin tavrını es geçerek yansıtım,duysanız sizler dahi daha beter olaydı derdiniz,buna eminim..
Sizin temennilerinize katılmamak elde değil, gerekli olanda tarif ettiğiniz gibi olanıydı amma o kapıları çoktan kapamıştı...
Duyarlı yüreğiniz daim olsun;tüm aile bireyleri huzurlu olsunlar dileğiyle....
Günümüz insanlarının sıkça yaşadıkları bir gerçek, çok güzel anlatılmış.
Evliliklerde sabır, saygı anlayış olmazsa, sevgi bir kaç gün sonra biter.
Tebrikler, tam puan,saygılarımla.
gununbirinde
Sayfama hoş geldiniz ve güzzel de bir armağan hediye etmişsiniz.
"Evliliklerde sabır, saygı anlayış olmazsa, sevgi bir kaç gün sonra biter."
Bu doğru söze ne denilir ki..