Kızsal muhabbetler(51)(m).............................
-Yaklaş!
Leyla mütereddid bir hal içinde etrafına bakmakta.Bu ses nerden gelmekte?
-Leyla yaklaş dedim.
-Sen kimsin?Nerdesin?
-Kuyuya bak!Suretim yansıyacak.
Leyla iliklerine kadar hissetti korkuyu.Ancak kuyuya eğildiğinde gördüğü suret teskin ediciydi.
-Korku ile rahatlama arasında gidip geliyor ruhun, hissediyorum Leyla.Korkma benden tüm insanlara zarar gelir, sana da ,ancak şuan değil.
-Sen kimsin?
-Şeytanım.
Bu kelime Leylanın ürpermesine neden oldu.Kaçmalıyım ya da en iyisi besmele çekmek diye düşündü ama yapamadı.Ne bir söz, ne kıpırtı.
-Şeytan ne demek Leyla?
Şeytana şeytanı anlatmak ?Ne diyor bu?Leyla ne yapacağını bilemez halde.Oysa kuyuya yansıyan suret masumiyet ,temizlik,saflık timsali.Suret değil de ses ve sözler korkutucu bir de bakışlar...
-İçinden konuşmayı kes artık.Dinle.Şeytan insanı Allahtan uzaklaştıran şey demek.Binlerce insan benden Allaha sığınıyor hergün, oysa ben birçoğundan daha yakınım Allaha.Siz insanlar çok dalaverecisiniz.Yemediğiniz halt yok ,suçu ise hep bana atarsınız.
Kolundaki saate bak!Saat kaç!
Leyla soruya şaşırdı ama refleksle saatine baktı.
İlk okulda mendilin düşmüş derlerdi ya biz de bakardık ’’Amma da baktı sümükleri aktı’’diye dalga geçerlerdi ya ,oysa bilmezler miydi soruyu soran da düşmüştür o tuzağa.Klasik koşullanmadır o hal.
-Saat kaç Leyla?
-Üçü geçiyor.
-Saaati tam söyle ,saniyesiyle.Orda bir uyum var,her yerde var ama körsünüz görmüyorsunuz...
-3.03
-Sana şimdi iki görüntü göstereceğim.
Leyla bir tuzağa düşmekten korkarak, gözleri fal taşı açık, seyir halinde:
İlk görüntüde yaşlıca bir adam namaz kılmakta.
İkinci görüntüde bir adam hırsızlık yapmakta.
Ama durun bir dakika!Garip bişey var.Leyla bu iki adamın zihinlerini okuyabiliyor.
-Şaşırma sana bikaç dakikalığına zihinleri okuma yeteneği verdim.
Anlat bakalım adamlar ne düşünüyor?
Leyla birinci adamın sabah alacaklısından alacağı paranın miktarını hesapladığını duydu.Adamın tüm iç seslerini duyabiliyor.İkinci adam ter içinde, elini paraya atacakken
’’Allahım beni affet nolur?Kızıma ilaç almam lazım.Affet beni!’’
Ve birden görüntü kayboldu.
-Eeee Leyla sence Allaha hangi adam daha yakın?Birbirinden farklı yerlerde yaşayan bu iki adamın bağlantısı olabilir mi?
Leyla alaka kuramadı ama adamları tanımıyordu ki.Hayatında ilk kez görmüştü. Belki akrabalardı kim bilir?
İşin sırrı şu:
Adamların bağlantısı para.Birinci adamın alacaklısının vereceği parayı çalansa ,kinci adam.
Kainat böyle muazzam bir denge üzerine kurulu.
Ve birden kuyudaki suret değişti Vedat oldu.
-Hadi gel Leylam.
Leyla çığlıklarla kuyuya düştü.OYSA HERŞEY BİR RÜYADAN İBARETTİ.
YAŞAMIMIZ DA ÖYLE DEĞİL Mİ?
Saat gece yarısı 4.04.
Vedatın telefonu çalıyor.
-Leylaaaa noldu aşkım?Ağlama dur anlat!
-Bir rüya gördüm çok korktum.Sana ihtiyacım var.