- 2219 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Halise Tekbaş'tan Kütüphane Haftası etkinliği 'Neden Kitap okuruz' söyleşisinde konuşmacı olarak katıldı
Bir hafta süren etkinliklerde konferanslar verildi, karikatür sergisi açıldı ve mini tiyatro oyunu sahnelenerek katılımcılara teşekkür belgesi takdim edildi.
46. KÜTÜPHANE HAFTASI SONA ERDİ….
Adana Valisi İlhan Atış tarafından açılışı gerçekleştirilen 46. Kütüphane haftası kutlamaları düzenlenen konferanslar ve etkinliklerle sona erdi.
İlk gün yapılan açılış, konuşmalar, Kütüphane Müdürü Selim Arslan’ın Karikatür sergisi açılışı ve ödül töreninden ardından İl Halk Kütüphanesi salonunda yapılan ikinci gün etkinlikte İLESAM Başkanı Remzi Yıldırım, Çukurova Edebiyatçılar Derneği Başkanı Halise Tekbaş ve Şair Yazar Mansur Ekmekçi “ Neden Kitap Okumalıyız” konulu konferans verdi.
Konferanstan sonra Halk ozanları atışması gerçekleştirildi. Çok sayıda öğrenci ve öğretmenin de katılığı ikinci gün etkinliğinde Aşık Karayağız (Muammer Sonkaya) ile Aşık Suphan Dereli (Yunus Tömen) “Okuma-Kütüphane” konulu atışma yaptı. Aşıkların atışması öğrenciler tarafından büyük ilgi gördü.Etkinlik sonrasında ise Adana İl Halk Kütüphanesi Müdürü Selim Arslan konuşmacılar ve aşıklara teşekkür belgesi takdim etti.
Üçüncü gün Celalettin Sayhan İlköğretim Okulu salonunda yapılan etkinlikte, Ç.Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyat Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. İ. Çetin Derdiyok “Kitap ve Okuma Sevgisi” konulu konferans verdi. M. Abdurrahim Gizer İlköğretim Okulu 5/D sınıfı öğrencileri “Kitaplar Arasında” adlı tiyatro oyununu sahneye koydu.
Dördüncü gün yapılan etkinlikte, Abdurrahim Gizer İlköğretim Okulu salonunda Ç.Ü. Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanı Turhan Yılmaz, “Okul kütüphanelerinin geliştirilmesi ve daha verimli kullanılması nasıl sağlanır” konulu seminer verdi. Seminere çok sayıda öğretmen katıldı. Abdurrahim Gizer İlköğretim Okulu 5/D sınıfı öğrencileri “Kitaplar Arasında” adlı tiyatro oyununu bir kez daha sahneye koydu.
Son gün yapılan etkinlik, Sofulu Şube Halk Kütüphanesinde gerçekleştirildi. İl Halk Kütüphanesi Müdürü Selim Arslan, Kütüphaneci Hakan İkbal, Şair Sanatçı Ercan Kont ile M. Abdurrahim Gizer İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı Suzan Yavuz “Bilgi Mabedi Kütüphaneler- İlimiz Merkez ve Şube Halk Kütüphaneleri ve Kütüphanelerden nasıl yararlanılır” konulu konferans verdi.
Abdurrahim Gizer İlköğretim Okulu 5/D sınıfı öğrencileri “Kitaplar Arasında” adlı tiyatro oyununu burada da sahneye koydu.
İl Kültür ve Turizm Müdürü Osman Arık, 46. Kütüphane Haftası etkinliklerinin kapanış törenine katılarak bir konuşma yaptı ve İl Halk Kütüphanesi Müdürü Selim Arslan ile birlikte katılımcılara birer teşekkür belgesi takdim etti. Adana İl Kültür ve Turizm Müdürü Osman Arık, Kütüphane haftası etkinliklerinde emeği geçenleri kutladı.
YORUMLAR
Okuma özürlü bir toplum olarak böylesi güzel bir etkinlikte bulunmak gerçekten takdir edilmesi gereken bir olay.
Kitap okuma sevgisi ilkönce ailede kazandırılır. Ne yazık ki biz kitap okumayan ve zamanın çoğunu tv karşısında geçiren bir toplumuz. İzlediğimiz programlar eğitici olsa yine bir yere kadar.
Umarım bu tür etkinliklerle kitaplar gençlerimize biraz daha sevdirilir ve onları bilgisayar ve tv karşısından kaldırır.