- 2372 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KİTAP : ÇANAKKALE ŞİİRLERİ ANTOLOJİSİ
BİR KİTAP :
ÇANAKKALE ŞİİRLERİ ANTOLOJİSİ
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın,
Bu toprak bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, busesiz yığın,
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
Bu ıssız gölgesiz yolun solunda,
Gördüğün bu tümsek Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmed’in yattığı yerdir.
Bu güzelim şiirin sahibi Necmettin Halil ONAN’dır. Eğitimci yazar ve şair Fahri Ersavaş’ın hazırladığı “Çanakkale Çanakkale “ adı ile Çanakkale Zaferiyle ilgili şiirleri ve bazı önemli temel görüşleri araştırıp inceleyerek tertemiz bir baskı ve mizanpajla bu kitapla toplamıştır. Yanılmıyorsam bu kitabın daha önce “ Çanakkale Geçilmez “ adıyla 2001 yılında kendi kıt imkânlarıyla İstanbul’da yayımlanmıştı. Bu kez değişik bir adla BİLGEOĞUZ yayınları arasında çıkarmayı başarmıştır. Çanakkale’yi büyük bir aşkla gündemde tuttuğu için değerli emekli öğretmen Fahri Ersavaş’ı kutluyorum.
Sayın Fahri Ersavaş 1920 Sakarya’nın Geyve İlçesinde doğmuş, Ankara’da Teknik Yüksek Öğretmen Okul’unu bitirmiş çalışman ve üretken bir eğitimcidir. Boş durmuyor, kahve köşelerine fayans döşemiyor. Türk Edebiyatına bir şeyler kazandırıyor. Uzun yıllar Anadolu’nun birçok kert ve ilçelerinde öğretmenlik ve idarecilik yapan Ersavaş eserlerinden bazıları: Kır çiçeği (şiirler), Yüzüncü Yıla Şiirler ( Antoloji), Yüzen Dallar Şiirler, Kıbrıs Şiirleri Antolojisi, Hamasi Türk Şiiri Antolojisi gibi eserlerdi yayımlanmıştır
Öğretmenliğin emeklisi olmaz. O da ilerlemiş yaşına rağmen hala çalışıyor ve Türk kültürüne Türk, şiirine hizmet ediyor. Ersavaş’ın sanat kültür içerikli şiir ve yazıların yurdumuzda yayımlanan birçok sanat ve kültür dergilerinde ve yerel ve ulusal basında, çeşitli seçkilerde izliyoruz. Güzel, kalıcı ve yalın bir Türkçesi vardır Ersavaş’ın.
Bu Antoloji 150 şairin aşağı yukarı 320 ‘ye toplam şiirleri vardır.
Antolojide yer alan bazı şairlerin adlarını yazıyorum: Mehmet Akif, Ersoy, Halk Ozanı Destancı Mustafa, Yahya Kemal Beyatlı, Necmettin Halil Onan, Behçet Kemal Çağlar, Mehmet Zeki Akdağ, Aysen Akdemir, Gökhan Evliyaoğlu, Rıza Akdemir, İbrahim Alaettin Govsa, Ali Rıza Alp, Adnan Ardağı, Mehmet Ateşoğlu, Oğuz Kazım Atok, Feyzi Halıcı, Fazıl Bayraktar, Ali Ekrem Bolayır, Abdullah Satoğlu, M.Halistin Kukul, Rıza Beşer, Fazıl Hüsnü Dağlar, Bülent Ecevit, Ünal Şöhret Dirlik, Coşkun Erte pınar, İsmail Gerçek söz, Faruk Nafiz Çamlıbel, Cahit Sıtkı Tarancı, Mehmet Emin Yurdakul Ziya Gökalp, Ayhan İnal, Cemal Oğuz Öcal, Mithat Cemal Kuntay, Halil Soyuer, Fahri Ersavaş, Halide Nusret Zorlu tuna, Fahri Sevil, Emine Ertem, Muhsin İlyas Subaşı, Nagehan Orbay Akay, Abdülkadir Güler ve Yücel İpek gibi şairlerin şiirlerine yer verilmiştir. Şuanda bu şairlerimizin bir kısmı yok aramızda. Öteki âleme göç edenleri saygıyla ve rahmetle anıyor, yaşayanlara da sağlıkla uzun ömürler diliyorum.
Bu Antoloji’de okunmaya değer kalıcı şiirler vardır. Bu Antolojiyi, özellikle orta dereceli okul öğretmen ve öğrencilerimize tavsiya ediyorum. Aslında bu kitabın Kültür Bakanlığı’nca yayınlanmasını ve bütün okullarımıza dağıtımının sağlanmasını sağlık veriyorum… Çanakkale Savaşları sırasında kahramanca destanlaşan şehit ve gazilerimizi ve Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’Ü, onun silah arkadaşlarını , bu kitapta şiirleri olup ta .bu gün aramızda olmayanları saygıyla ve rahmetle anıyorum….
Sevgili ağabeyimiz üstadımız Fahri Ersavaş’ı da yürekten kutluyor, sözlerimi Nail MEMİK’in şu güzelim manidar sözleriyle bağlamak istiyorum:
Bir kahraman takım ve de YAHYA ÇAVUŞ’ tular,
Tam üç alayla burada gönülden vuruştular.
Düşman tümen sanırdı, bu şahane erleri
Allah’ı arzu ettiler, akşama kavuştular.
Çanakkale Çanakkale Şiir Antolojisi / Fahri Ersavaş. İstanbul 2010.s.26.
Meraklısı için: Tel. 0212.527.33 65. 66.
NOT: Güneydoğu’da sınır boylarında yola döşenen mayınların patlaması sonucunda
görevleri sırasında üç erimiz daha şehit oldu Başta silahlı kuvvetlerimiz olmak üzere,
Şehitlerimizin ailelerine başsağlığı diliyor şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. A.GÜLER.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.