- 882 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
TEĞET SÖNEN OCAKLAR !
’ Muğla’nın Fethiye ilçesinde, çocuklarının dershane taksidini ödeyemeyen anne üç ay hapis cezasına çarptırılıp hapse atılınca, annesinin hapse girmesine sebep olduğu için bunalan on sekiz yaşındaki Soner Semih, evlerinin balkonunda kendini asarak hayatına son verdi. Şoför olan babanın beş ay önce kriz nedeniyle işten çıkartıldığı öğrenildi.’
Basından....
Bir kaç gün önce bu sayfalarda yazdığım bir yazıma yapılan yorumlarda ; ’ Bu ülkede işsizlik, geçim zorluğu falan yok ! Ben intihar eden insanları da göremiyorum ; yalan söylüyorsun !’ diyebiliyordu iktidar savunucusu, ’Büyük müslüman ’ bir arkadaş !
Topluca intihar mı edelim , ülkenin gerçek gündeminin ne olması gerektiğinin anlaşılabilmesi için ?
Bankalar kâr rekorları kırıyor ; haklısınız !
Son model otomobiller en çok bu günlerde satılıyor ; doğru !
En pahalı, lüks villalar da alıcı kuyruklarında ; o da doğru !
Borsa deseniz ; rekor üstüne rekor kırıyor !
Peki , ülkenin ne kadarını ilgilendiriyor bu durum ? Bankalar kimin ; kazandıkları kimin cebinden çıkıp, kimlerin küplerini dolduruyor ?
Son model lüks otomobilleri kimler satın alıyor ? Kimlerin cebinden çalınanlarla alınıyor ?
Lüks villâların yeni sahipleri kimler ? Nasıl zengin oluyorlar ?
Borsada parası olanlar kimler ? Nereden geliyor o değirmenin kirli suları ?
Teğet geçen kriz kadar taş düşsün başlarına !
Bu ülkede işsizlik tarihî rekor kırdı arkadaş ! İnsanların büyük çoğunluğu borç batağında ! Yoksulluk diz boyu. Her gün intiharlar, yıkılan dağılan yuvalar, kapanan iş yerleri !
Halkın büyük çoğunluğunu oluşturan yoksul kesimin alım gücü her gün biraz daha düştüğü için, her gün yeni zenginler türüyor bu ülkede. Birileri ezildikçe, onların sırtlarına basanlar daha yükseklere çıkıyor sürekli !
Halk eziliyor, sömürülüyor, sadakaya muhtaç hale getiriliyor !
Bırakın işsiz kalanları, işi olanların bile büyük çoğunluğunun normal bir geçimi bile sürdürebilmeleri mucizelere kalıyor artık !
İlk okuldan itibaren dershanelere mahkûm edilen çocukların anne babaları orta gelirli iselere eğer, nasıl ödeyebilirler o dershane ücretlerini ? Hele bir de anne babadan biri işsiz kalmışsa ?
Sonuç meydanda işte ; görmüyor musunuz ? Hapishaneler, intiharlar !
Bu ülkeyi bu hale getirip, namusuyla çalışıp yaşamak isteyen insanları hapishane köşelerine mahkûm edenlere, intiharlara sürükleyenlere bu millet hakkını helâl etmiyor ; bilesiniz !
Sen bizi affet Soner Semih ! Affedin annesi, babası, sevenleri, arkadaşları ! Biz halâ evimizde, sokakta ya da iş yerinde, sesimizi çıkartmadan, aldanarak bekliyoruz bu ülkenin düzelmesini..Sizin için hiç bir şey yapmadık, yapmıyoruz ne yazık ki !
Nur içinde yat Soner Semih kardeşim ! Sana kıyanların hakkından Yaradan gelsin !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Güncel bir dramı, güzel bir anlatımla, tekrar içimizi acıtarak, okuduk.
Ne yazık ki, çöken eğitim sistemimiz içersinde, olan gencecik bir fidana , dağılan bir aileye oldu. Okuyunca, "Değdimi be çocuk!, O annenin yüreği, nasıl kaldıracak bu acıyı? Senin solan gençliğinin hesabını, kim ,nasıl verecek? " diye haydırdık ailece..
Tebrik ediyorum..
feray soydan tarafından 4/5/2010 8:15:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hiç bir şey yazmadan geçeyim diyorum olmuyor, intihar edenlerin, borç bataklarına düşenlerin, işsizlerin sayılarını listeleyip versen, anlamazlar zira işlerine gelmez, ya bir de öyle çirkin bir zihniyet icat edip geliştirdiler ki, Tekel emekçileri haklarının peşinde eylemdeler, o zavallı zihniyettekiler "atsınlar onları onların yerine onca işsiz var, hem asgari ücrete çalışmaya razılar, azdı bunlar azdı" diyebiliyorlar ve o zavallı zihniyet mensupları bu cümleyi telaffuz ederken bile kendilerini nasıl ele verdiklerinin farkında olmuyorlar.
Geçen Ankara belediye başkanı ne demiş? "Ankara'da sosyal patlama olmuyorsa bu yapılan yardımlar sayesindedir"
"Aç mezarı görmedim" diyen zihniyete kapak olsun! Bir öğrenci kazada ölmüştü, arkasında dram çıkmıştı, açlıktan gözü kararınca bir anlık dikkat dağılması ölümüne sebep olmuştu, evet açlıktan ölmemişti ama açlığın sebep olduğu bir ölüm olmuştu.Şimdi buna "takdir" dersiniz eee "tedbir" nerede? Haaa bi de bu takdir hep dar gelirliye mi?Sizin çocuklarınız niye ölmüyor?
Saygıyla.
Eş:)Hülya tarafından 4/6/2010 9:50:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu sorunların hiç biri yeni değil ki. Senelerdir böyle .
Ne yazık ki çalışarak kazanma yerine kolay yoldan, kağıtlardan para kazanma,
"paradan para kazanma" revaçta. Helalliğine , haramlığına bakan yok zaten.
Dinimizin zekat şartı yerine getirilse bu kadar uçurum olmaz sanırım.
Yeni bir sürü üniversite açmakla, okutmakla iş bitmiyor maalesef.
Yeni iş sahaları için yatırımlar yapılmadıkça işsizlik artarak devam edecektir.
cok üzen bir yazi nur icinde yatsin diyebiliyoruz sessizce.
Türkiyede ki egitim sistemi ailelere yükten baska bir sey degil
cocuklarin gelecegini kendi tükenisleri üzerine kurtarmaya calisiyor aileler yine de olmuyor.
bilemiyorum bazen söz yok konusmak icin susturuyor kimi aci gercek Allah o Anneyede sabir versin bu aciya dayanmak icin
maalesef yoksulun perisanligi zenginin parasi artiyor evet.
yüreginize saglik
saygilarimla
Haberi gazetede okuduğumda söylediklerimi yazmaya kalksam; site kapanır, herhalde. Ama ne var ki, böyle havanda su döver gibi sadece konuşuyor olmak da bu sefer kızgınlığımı kendime çeviriyor. Bundan çok daha fazlasını yapmamız lazım. Leyleğin ömrü laklak misali davranmakla düzelmez bu işler.
Kutluyorum Fikret Bey...Saygılarımla
Fikret bey, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Milli eğitim bakanı ve bakanlar, miletvekilleri, devletin en üst kademesinde yer alan ne kadar kişi varsa hâlâ konuşuyor. İki gün bile susmayı, kendilerini sogulamayı bilemediler. "Neden?" diye bir defa bile sormadılar kendilerine, Çıkıp yüzlü yüzlü açıklama bile yapamadılar.
Nasıl yapsınlar ki, bitmiş bir eğitim sistemi, biz anne ve babaları tcarethane gibi çalışan dersanelere mahkum etti. Boğazımızdan, gezmemizden artırıp çocuklarımızın geleceği için yazdırdık dersanelere ve bir zaman sonra oraların da hiç bir şey vermediğini öğrendik en acı şekilde. Ve ne yazık ki öğrenmeye de devam ediyoruz gençlerimizi, çocuklarımızı, annelerimizi, babalarımızı kaybederek galiba.
Bu gidişata yien dur diyecek olan bizleriz ama bizler de oturuyoruz sessizce. Yine gündemi belirlemişsiniz Fikret bey. Teşekkür edyorum duyarlılığınıza. Saygılar yüreğinize.
Bu emperyalist uşakları başımıza daha çok bela olacak bu gidişle...Yapacaklarının en kötüsünü yapmaya doğru gidiyorlar verdikleri zarar ortada ama ne yazık ki halktan biri olarak bunlardan önümüzdeki seçimlerde kurtulacağımızı sanmıyorum.İnşallah Türkiye halkı karakterli davranır.