- 670 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Veda...
Arthur Rimbaud gibi bir daha hiç yazmamayı istiyorum...
Rimbaud neden şiiri bırakmıştı bilemem. Şiir bir şair için bırakılabilir bir şey midir onu da bilemiyorum. Çünkü şiir kendine yazdıran bir şeydir aslında. Rimbaud’a da belki şiir kendini yazdırmıştır ama Rimbaud yayımlamamayı tercih etmiş olabilir...Sanırım benim içimde şiir bitti artık...
Kimsenin şiiri hakkıyla ciddiye almadığı, şiir okumadığı, şiir kitabı satın almadığı, "sanatçı" denilince akla pop şarkıcılarının ve mankenlerin geldiği bir ülkede kimin umrumda ki benim yazmam ya da yazmamam...
İçimdeki şiir bitti...Sayısız dergide şiirleriniz ve şiir üzerine yazılarınız yayımlanmışken bile sizden kitabınızı basmak için para istenirken, o kitap basılsa bile kimse şiir kitabı alıp okumazken, şairler yayımladıkları kitabı birbirlerine imzalayıp yollamaktan öte kimseye ulaştıramazken, herkes şair! geçinip kimse şiir okumazken, edebiyat camiasında kafa-kol ilişkileri, mürit-mürşit yalakalıkları kol gezerken, dergiler mülkiyetçi tavrını sürdürmeye devam ederken,ortalık el altından takas edilen sahte şiir ödüllerinden geçilmezken...içimdeki şiirin er geç bitmesi kaçınılmazdı sanırım.
İnandığım doğrulara göre şiirdeki kavgamı verdim. Kimseye biat etmedim. Edebiyatın hiçbir güç odağına yamanmadım. Geriye dönüp baktığımda şiirlerim ve şiir üzerine yazılarım elli küsür edebiyat dergisinde yayımlanmış; birkaç kez şiir yıllıklarına alınmış şiirlerim ve yazılarım; şiir manifestom da cumhuriyet dönemindeki manifestoları içeren bir kitapta yer almış; bir şiir dosyam var elimde e-kitap olarak yayımlattığım, hatta bir de şiirsel dille roman yazmışım, gene "ancak" e-kitap olarak yayımlatabildiğim...E demek ki bu dünyadan boşa geçip gidiyorum da denemez. İki eser bırakıyorum geride iyi kötü...
Benden bu kadar dostlar. Dediğim gibi, içimdeki şiir bitti. Tek bir dize yazasım bile yok, hatta zerre kadar şiir okuyasım da yok. Bir daha şiir yazmamayı başarmak istiyorum doğrusu. Umarım şiir yakamı bırakır. Yoruldum boşa kürek çeker gibi çabalamaktan. Bir daha dergilerde şiir yayımlatmayacağım. Bu saatten sonra birileri çıkar da şiir dosyamı matbu olarak yayımlamak isterse buna da izin vermeyeceğim.
Kendinize iyi bakın
Serkan Engin
27 Mart 2010
YORUMLAR
ben hep derim insan birşeylerin farkındaysa üzülmüyor kırılmıyor o duygusal yanlarını daha bir pasif hale getirebiliyor ;çünki görüyor , bakmıyor görüyor, kavrıyor nedenlerini biliyor ,sistem birbirlerine yalaka insanları üretmiş maalesef ,görsel medya kendi maymunlarını yaratmış ,siz neye kırılıyorsunuz allahaşkına ,işte şair yanımız en insani duygularımız kendimize kırılganlıklarımız ,her defasında çok düşündüğüm ama yapamadığım serzeniş yanımız ..
galiba en iyisi umursamamak..
imgeci sosyalist şiir
Şiir yazmayı bırakabilirsin.Peki seni sen yapan o duygusal tarafını nasıl bırakacaksın? İnsan herşeyden kaçabiliyor ama kendinden asla. Önemli olan şurda yayınlanmış burda yayınlanmış veya kimse okumuyor değil. Yıılar sonra yazdığın bir şiiri okuduğunda o an hissetiğin duyguları tekrar yaşarsın.O seni sana anlatan bir belgedir..
imgeci sosyalist şiir
imgeci sosyalist şiir
Şiire bakışı ve şiirin kendini buluşuna doğru tesbitinize katılıyorum ne yazık...
Ancak,
Onun da sizde, kaleminizi tekrar ele geçirmesi dileklerimle, tekrar soluk alması, gerçekten okuduğum değerli şiirlerinizin yalnız kalmaması açısından, dinlenmeye biraz ihtiyacı olabilir... Ya da kendini dinlemeye, kendinde...
Saygılarımla...