Anayasa Tartışıldı
Nisan ayı DkMM toplantısı 03.04.2010 tarihinde Sümerpark Belediye Sosyal tesisleri toplantı salonunda yapıldı. Taraf Gazetesi yazarı Rasim Ozan KÜTAHYALI’nın moderatörlüğünde ve AK Parti Milletvekili Abdurrahman KURT’un katılımıyla 3 saatten fazla süren toplantıda Anayasa ve Referandum tartışıldı.
Sivil Toplum Kuruluşları Temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği ve Kanaat önderi durumunda olan bazı katılımcılarının aktif desteğiyle verimli geçtiğine inanıyorum. Gündem maddesinin yanı sıra gündem dışı konuşmalarının da yapıldığı bu sivil oluşumda gayet düzeyli bir çalışma yapıldı.Özetlemek zor olmasına rağmen bazı ilginç ifadeleri paylaşmaya çalışacağım.
Şöyleki;
-İnsanları siyasileştirmeyelim,siyaseti insanlaştıralım,
-İşaret dili resmidir de Kürtçe resmi olunca mı sorun oluşuyor,
-Çocukların ceza evlerinde olması, parti farkı olmaksızın bütün Miletvekillerini rahatsız ediyor ve meclis çare üretme peşindedir,
-Binleri bırakın bir çocuğun dahi ceza evinde olması çoktur,çocukların yeri ailelerin yeridir, sıcacık yuvalarıdır ,okuldur,
-Millet vekilleri anlaşsınlar, uzlaşsınlar, işini yapsınlar,bu anayasa değişikliğini Referanduma sunmadan çıkarsınlar. Ne bizi zarara soksunlar ne de bir günümüzü bizden alsınlar
-Referanduma sunulursa üsulul fıkıhta “ekelüdderereyn(ehven-ı şer)”tercih etme kaidesi gereğince elbette ki “evet” diyeceğiz
-Ben demokrasi dinini kabul etmem Allah’ın kanunlarıyla hükm eden bir yönetim istiyorum. ilahi emirlere göre yaşamak istiyorum,benim yaşama hakkım nerede?Kızım başörtüsüyle okula gidemiyor.
-Demokrasi bir şura yönetimidir,yönetim heyetine ne kadar bilgili ,nitelikli, saygın, cesaretli kimseleri gönderirseniz o oranda yararlı kararlar çıkar,
-Bu ana yasa oylamasında gurup kararı alınmamalıdır,vekillerin hür iradeleri başka türlü nasıl tecelli edecek?
Söz sırası bana gelince özetle aşağıda belirttiğim şekilde katkıda bulundum.
Demokrasi,bir şura yönetimidir. yönetim heyetine ne kadar bilgili nitelikli saygın cesaretli kimseleri gönderirseniz o oranda yararlı kararlar çıkar,
Millet Vekilleri anlaşsınlar, uzlaşsınlar, işini yapsınlar, bu anayasa değişikliğini Referanduma sunmadan çıkarsınlar.Ne bizi zarara soksunlar ne de bir günümüzü bizden alsınlar
Referanduma sunulursa şayet üsulul fıkıhta “ekelüdderereyn(ehven-ı şer)”tercih etme kaidesi gereğince elbette ki “evet” diyeceğiz
Aslında anayasanın endişe ve korku içeren tüm maddelerinin değişmesi lazım,korkak devlet olmaz, hele vatandaşından korkan devlet hiç olmamalı,
Vatandaş daha önce üye olduğu sendikadan,dernekten ötürü zarar gördüğü için hala endişe ile yaklaşıyor,sendika üyesi olmaktan çekinen öğretmenler var derneklerden uzak duran vatandaşlarımız var,sivil toplum bizde zayıf durumdadır,Uluslar arası bir konferansa katılmıştım,Bir Profesör şöyle bir ifadede bulundu; “arkadaşlar sanmayın ki dünyayı siyaset ve bürokrasi idare ediyor, dünyayı idare eden güçlü sivil toplum kuruluşlarıdır,”
Ayrıca Endonezya temsilcisi dedi ki: “benim memleketimde 300 dil konuşuluyor ve hayat bir armoni şeklinde akıp gidiyor,bazı ülkelerde cihat adına kaos oluşturulurken biz yolsuzluğa karşı cihat açtık ve başardık….” Bu ifadeyi gıpta ile dinlemiştim.
Gençliğe ve genel olarak vatandaşlara yönelik içişleri bakanlığımızın güzel çalışmaları var, bir süre ben de bu çalışmaların içinde bulundum bu normalleşme sürecini devlet 4-5 yıldır başlatmıştır,Ankara iyi çalışıyor ama çalışmalarını yerel kurumlar temsil edemiyor ya da altından çıkacak kapasitede değiller.
Düzeyli bir toplantı oldu Diyarbakır Milletvekili Abdurrahman KURT bir olgunluk içinde eleştirilere cevap verdi,Rasim Ozan KÜTAHYALI oturumu çok iyi yönetti ve toparladı engin bir bilgi ve cesarete sahip olması katılımcıları memnun ettiğine inanıyorum,Ülkemizin böyle cesaretli,bilgili gençlere ihtiyacı vardır.
Gayret ve çaba sarf ederek inşallah daha iyi günlere gideceğimize inanıyorum.selam ve dua ile daha hür ve özgür yaşamak dileğiyle….
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.