- 555 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZ SAYFAM
Bembeyaz tertemiz bir sayfa olarak
eşin ve çocuklarına annene babana
sana değer veren tüm yakınlarına
teslim ediyorum seni
gözlerine bile değmedi gözlerim
halâ emin değilim gerçek yeşilliğinden
yoksa elâ mı çakır mı olduğundan
ellerine uzatmadım bile ellerimi
sevdim seni sadece sevdim
hiç susmayan yanardağ gibi yandım
yine de itiraf etmedim yüzüne
yangınımın sebebi olduğunu
anılarında hiç leken olmayacak
ellerinden tutan yok eşinden başka
gözlerine bir başkası girmeden
tertemiz alnın bembeyaz gelinliğinle
lâyık oldun helâline çocuklarının babasına
bembeyaz sayfana senin
kırmızı bir gül bile koymadım
hem kurumasın bende kalsın
hem de leke bırakmasın diye
şimdi yaşadığın şehri de terk ediyorum
aynı denizi bile göremeyeceğim seninle
ikide bir koşup gelmeyi seni görmeyi
aklımdan da siliyorum artık
elveda Bahar’ım elveda beyaz sayfam
gözlerinin rengini öğrenemediğim
ellerinden bile tutamadığım
sevdiğimi itiraf edemediğim
sevdiğim sadece sevdiğim
beyaz sayfam ELVEDA……..
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Milliyetçilik kavramının genişliği konusunda,elbetteki sizinle hemfikirim,Sayın Erol Başcı kardeşim.Ancak ben,değinmek istediğim konuya indirgedim.Benim dikkat çekmek istediğim konu,iktidarın işe alma ve iş verme konularında kendilerinden olanlara ve kendilerindenmiş gibi yapanlara öncelik verip bunu Milliyetçilik maskesi altına gizlemeye çalışmalarıdır.Yorumunuz için teşekkür eder,saygılar sevgiler sunarım.
İdeallerüzerine bir yazı, tebrikler..
Ancak Milliyetçilik tarifi bana göre eksik..
"Türk Milliyetçiliği bu anlamda,Türklüğü korumak,kollamak,yüceltmek anlamındadır."
şeklindeki görüşe ilave olarak, sadece Türklüğü değil, Vatanı, tek tek o vatanda yaşayan her ferdi de aynı ölçüde değerli bilmektir bana göre...İnsanlık tarihinin erdem olarak gördüğü bütün özellikleri kendi insanı için de istemek ve gerçekleşmesi için çalışmaktır..
İnsan haklarının en adilane yaşandığı yurt olmalıdır Vatan..
Refah seviyesi, hayat standardı en yüksek vatandaş Türk yurdunun vatandaşı olmalıdır...Demokrasinin en ilerisine, özgürlüklerin en genişine bireysel olarak en çok sahip olmayı arzulamaktır..
Dil, din ve kültür birikimlerini yaşatmak, gelecek nesillere aktarmak bunları da severek, isteyerek yapmak demektir..
SEVGİLİ KARDEŞLERİM....
biz bu fikir teatilerini yapıp zaman kaybederken atı alan üsküdarı geçiyor...ince planların oltasına gelmeyelim artık...
bu vatan bizim...ne mutlu Türk'üm diyene ve hissedene...
bu şerefi ve aidiyeti hissedenlerle yola devam etmemiz gerek hem de koşar adımlarla....
elinize gönlünüze yüreğinize sağlık Fikret Bey...
ikinize de sevgi selamlar...
Sevgili Velican Oduncu kardeşim ; vurgulamak istediğim asla Türk,Kürt meselesi değil.İşbaşına gelen iktidarların,kendi siyasi yandaşı olanlara yada öyleymiş gibi
gözükenlere,çeşitli imkanlar ve rantlar sağlaması ve bunu da Milliyetçilik maskesi altına gizlemeye çalışıp ülkemize ve
Milliyetçilik kavramına zarar verdikleridir.Sizin alınmazın nedeni bence yazımda Kürt kelimesini de kullanmış olmamdır.
Oysa ben şuna inanıyorum ki ; bu ülkeyi ne kürtler ne de başkaları asla bölemeyeceklerdir.Bunu en az sizin kadar istiyor ve de inanıyorum.Saygılar,sevgiler sunarım.
Fikret bey konuya birde şu pencereden baksak,farzedin ki milli mücadelede Türk milleti başarısız oldu ve Bir yunan devleti idaresi altında kardeşçe yaşıyoruz.Hoşgörümüz had safhada.Ve gittikçe benliğimizi,değerlerimizi topyekün Türklüğümüzü yitiriyoruz.Aslında bunlar da pek önemli değil ya.Kemalin askerleri boşuna mücadele etmişler ya.Neyse bu kabusa bir son verelim.Ayrı bir ırk olduğunu hisseden,buna inanan insan topluluklarının bir arada yaşaması bence imkansız.Ya bu vatanda yaşayan insanlar,kendini Türk olarak hissedecekler,yada kendilerine vatan arayacaklar.Bu ülkeyi bölme hakkı kimsede yoktur.Bakın bugün 30 ağustos.Bu ne demek,bu Türklerin Alparslanla birlikte anadoluyu vatan yapışları demek,Bu mustafa kemalle bir milletin küllerinden yeniden doğuşu demek.Sizin şu asıllı bu asıllı diye saydığınız aşiretler,acaba hangi asıllı.Hiç araştırma yaptınızmı.Bir örnek vereyim size, bakın tarihte ilk Kürt kelimesi Orhun yazıtlarında geçer.Elegeş kitabelerinde.'Ben Kürt elkanı Alpurungu,altunlu okluğum bağlı belimde,ülkem 39 yaşında,el tuttum,töre düzenledim,büyük elkanıma bağlı kaldım...'diye geçer.(aklımdan kaldığı kadar yazıyorum,ezberden eksik olabilir.)Türk milleti ve Türk milliyetçileri olarak bizim haddinden fazla müsamahakar davrandığımız bu ülkede hiç kimse ve hiç bir topluluk sabırların sınırlarını zorlamaz inşallah.Çünkü bu millet Edebalılar,Yunuslar,Akşemseddinler çıkarttığı gibi Kuşçubaşı Eşref Sencerler de çıkartmıştır zaman zaman bu böylece biline...Allaha emanet olun...