mezara kadar..
Tarihe İNSANLIĞA yapmış olduğu hizmetlerle ismini yazmış binlerce büyük beyin var.
tabi ki insanlar soy bakımından gelişir ve ileri nesillere kendi kültür ve inançları doğrultusunda yaşamalarını ifade ederler.
İslam soy ve ırk deyimi ile ileri giden kavimlerin sonunu ifade ederken bir yandanda hiç kimsenin soy ve zenginlik , fakirlik , sakatlık , hiç bir yönü ile ele almaz ve bu verdiğim deyimlerede bir çok örnek sunar.
Keyh süresinde bağı ve bahçesi ile övünen kendinde bilenin sonunun hüsran olduğunu ve bunu dünyada iken hüsrana uğradığını ifade ettiğini Kuran Kerim ifade eder.
Tekamül süresi ise sadece ırk yönü ile meseleye bakanlara çok iyi bir cevab olmuştur.
O kadar ileri gittinizki nerdeyse mezardaki ölülerinizi sayacak oldunuz buyrulur.çünkü Allahın kulları arasında hiç kimse bir başkasından üstün değildir tek üstünlük takva ölçüsüdür.
İsrailoğullarının başına turi sina kalktı ve bunu görmeleri hasebi ile secdeye vardılar.
ve kendi ırklarının üstünlüğünü ifade ettikçe Allah c.c. onların bu kibir ve büyüklenmelerini her seferinde secdeye kapandırarak küçük olduklarını anlatmış oldu .
ama ne çareki anlayan pek az oldu.bu gün olduğu gibi.
yahudilerde meşhur bir söz vardır.
derler ki yahudi olunmaz yahudi doğulur.
kavga yine aynı ve kafa yapısı tarih boyunca yaşamış oldukları derslerden bi haber.
Allah insanların kalblerine bakar..
soylarına bakmaz.
ölçü budur.
hepimiz aynıyız yaratılmış ve mezara kadar ki süreçte soyumuzu inkar etmeden ve öne çıkarmadan insanca düşünerek , diğer soylara saygı duyarak yaşamamız lazım olduğunu ne zaman öğreneceğiz ?
YORUMLAR
Allah katında üstünlük takva iledir. Zaten bir İslam büyüğü de şöyle demiş:
"Irk milliyetçiliği yoktur. İslam milliyetçiliği vardır."
Çok önemli ve güzel noktalara temas eden duyarlı bir yazıydı okuduğum. Ne soyumuzu inkar edecek ve hakir görecek kadar haramzade, ne ırkımızı tek önemli ve özel sanacak kadar kibirli olalım. İnsan olana, ikisi de yakışmaz. Kardeşçe yaşamak için bunu hemen öğrenmemiz lazım. İnsanı, insan olduğu için sevebilmeyi; sırf bu yüzden ona saygı duyabilmeyi öğrenmemiz lazım. Tebrikler Kayıp Terlik...
yetenekli bir ressam, iyi bir şair ya da başarılı bir bilimadamı olmak coğrafyalara, ırklara, etnisiteye bağlı olsaydı en üstün ırk diye bir kavram bugün kabul görürdü..
oysa biliyoruz ki en önce Hak din olan İslam buna kesinkes karşı çıkmış, ve hiç bir ırkı üstün tutmamıştır.. zaten insanlığın başına ne felaketler gelmişse hep faşizan eğilimlerden çıkmıştır.. soykırımları yapan da seferler düzenleyip düzeni sarsan da bu çağdışı zihniyetler olmuştur.
kendimizi herkesten üstün, ve diğer insanları 'ötekileştirme' çabasıyla kafatasçılık anlayışlarla
hareket etmek dini hassasiyetleri bırakın ilk önce insan olarak bize yakışmaz.. 'Yaradılanı severim Yaradandan ötürü' derken Yunus, konuyu ne güzel özetlemiş oluyor..
sayın kayıp terlik tam ihtiyaç duyulan bir zamanda böylesi haklı tespitler yaptığınız için sizi kutlarım..
güzel bir yazıydı.. okunup, anlaşılması dileğiyle...
Ne zaman ögrenecegiz? ne kadar haklısın ..Allahın yanında sadece Takva sahipleri üstündür..büyüklenmek, kibirli olmak sadece insanı bir yere götürür...
şeytanda bir melekti ama onu ebediyen rahmetten mahrum eden onun kibri ve büyüklenmesi degilmiydi?bu bile bize örnek olarak yeter..bunu anlatmak için insan oğluna her olaydan örnekler sunulmuş.."oyun bittiğinde şah ta piyonda aynı torbaya girer" ..anlayanlar için ..
Ayeti kerimede "Hiç demi düşünmezsiniz" buyruluyor..
yüreğine sağlık.. gönlü güzel yüce kardeşim..Allah razı olsun..kalemine kuvvet versin..yolunu acık etsin ..