senin doğum günün,30 ağustos..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Senin doğumun öyle kolay olmadı..
Bu gün.. o gün..
Senin doğum günün,
Adının yeniden yazılacağı gün....
Otuz Ağustos
Zaferin yerle gök arasını dolduracaktı..
Yeniden doğan şahlanan,dirilen, bir milletin.. ulusun.. vatanın doğum günü..
Bu gün o gün..
Senin doğumun öyle kolay olmadı..
Senin annen, bu vatandı..Çok kırmızılar gördü..Çok feryatlar dinledi..dinledi de yinede of demedi..Acısını yüreğine gömdü,ama başını eğmedi..Ağlasaydı, bağrındaki kırmızı gözyaşları akacaktı...sustu ...sustu..taki sen doğana dek....
Bilirim çok evladın vardı..Bunlardan biride altın saçlı Atamdı..
Nice yiğitlerin vardı..fidanların..Oyun bile oynamasını bilmeyen ...Çoğunu sessizce aldın, koynuna..kurbalık .."kınalı kuzular "diye..
Sen öyle evlatlar yetiştirtin ki..Asırlar geçsede anlatılacaktı..
Onlar yavuklularını değil, canlarınıda unutmuşlardı..
Ayağında çarığı ...sırtında bir mendile bile sığacak azığı yoktu.. üstünde ünüformayı bırak.. pantolonu lime limeydi..Askerimin silahı yoktu,ama küreği vardı...Yüreğinde imanı vardı..Askerimin su içeceği makarası yoktu..Olsun kızımın ceğizine sakladığı ibrik"i vardı.... Anamın çocuğuna sardığı battaniyede ..Senin mermin vardı..Dillerde "ALLAH ALLAH "..Gerisi ise ..Sadece Vatandı..
Ölüm korkusumu..Heyhat!! ölümü satın almışlardı..
Doğum sancıların başlamıştı..
Düşmanların parça parça, bölüp seni köle yapamayacaktı..Sen öyle bir Ana /vatan"dın ki..Hiç kimseye köle olamazdın.
" YA İSTİKLAL YA ÖLÜM " dü.
Gurur duyduğun evladın.. "Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır. Bu satıh, bütün vatandır. Vatanın her karış toprağı vatandaşın kanıyla ıslanmadıkça terk olunamaz."emri ile elini kaldırdı..O el ki cihana uzandı..
Başında bekleyen ebelerin,senin doğmanı istemeyenler yanılmıştı. Yunanlıların yaptığı soruşturma için "Türkler bunu altı ayda ele geçirebilirlerse iftihar edebilirler" diyen İngiliz Başbakanı Lloyd Corc, hücuma geçtikten altı saat sonra Türklerin burasını aldığını duyunca, oturduğu koltuktan düşmüştü.
Sonunda yunanlıları kovmuştuk..bir daha giremeyeceklerdi..
30 Ağustos’ta artık bütün açılar dinmişti..Sancıların sevince bırakıyordu yerini..
Şerefimizle ölmeyi bilmiştik.. Şimdi ise şerefimizle yaşıyoruz..
Alnımız açık..Başımız dik..
Mucizemi..Evet "Türk " insanının mucizesi..
İşte bu gün.. o gün ..Senin doğum günün ..
Doğum günün kutlu olsun..
Adın :"Anavatan"
işte senin kimliğin:" Türkiye"
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE"
YORUMLAR
EZOM kutlarım yazınız günün yazısı olmayı haketmişti
Ordu bu milletin bağrından kopmuş ordu millet bir bütündür
bunu ayrı ve karşı düşünmek abesle iştiğaldir. Mezrada, köyde kazada, ilçede ilde her yerden Türk vatandaşları ile oluşmuş bir Ordumuzu (Askerimizin) milletten ayıran zihniyet malesef kendisi ile de barışık değildir. Ordu milletin yegane özgürlük adına sigortasıdır Ne mutlu ATATÜRKÜN ordusu gibi bir orduya sahibiz Tekrar ATATÜRK ve SİLAH ARKADAŞLARINI saygı ve rahmetle anıyorum. T.S.K. üstün başarılar diliyorum Ne mutlu bize Dünyanın en büyük ordusuna sahip bir ulusuz. Sizide candan kutluyorum
cemo tarafından 8/31/2007 10:14:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
cemo tarafından 8/31/2007 10:24:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
30 Ağustos''ta artık bütün açılar dinmişti..Sancıların sevince bırakıyordu yerini..
Şerefimizle ölmeyi bilmiştik.. Şimdi ise şerefimizle yaşıyoruz..
Alnımız açık..Başımız dik..
Mucizemi..Evet "Türk " insanının mucizesi..
İşte bu gün o gün ..Senin doğum günün ..
Doğum günün kutlu olsun..
Duygularınıza yürekten katılıyor, selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
ne kadar güzel bi anlatım. eskilere götürdün bizi. götürdünde bu vatanı nasıl kazandığımızı bir kez daha çok güzel bi anlatımla hatırlattın bize. eline yüreğine sağlık. allah razı olsun
Duygusal bir yazı. Bu ülkede büyümemiş olsa idim çok da anlamlandıramayabilirdim. Bu bağlamda bu zaferin Yunan ordusu karşısında kazanıldığını, M. Kemal'in ordu kumandanı olduğunu, mücadele sürerken topyekün bir seferberlikle hareket edildiğinin anlatılmasını isterdim. Ki ezom bunu çok da iyi yapabilecek biri.
teşekkür ediyorum emeğine.
saygıyla...
asran tarafından 8/30/2007 10:23:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hocam bu ne duygu seli gözlerim doldu inanın
Tebrik ederim Kaleminize kuvvet. Yüreğinize sağlık.
Bu gün Türk ulusunun 85. doğum günü. Tür Ulusunun doğum gününü kutluyorum.
Ümmetten Ulus olamanın doğum günü bu gün. Ulus olmanın mimarları başta ATATÜRK olmak üzere tüm silah arkadaşlarını şükranla, minnetle. saygıyla anıyorum
Saygılarımla