- 819 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Ciğerler Yandı yine!!!
Dün erken saatlerde, yine kayıp olan, Uşak Eşme’de küçük bir çocuğumuzun ölüsü bulundu.
Yine bir ana babanın, bir ailenin bağrına ateş düştüT.v.leri takip ediyorum ,henüz katilin yakalandığına dair bir ipucuna rastlanmadı,eğer kaza değil de cinayetse.Kayıp çocuk olayları, herkesi olduğu gibi beni de çok üzüyor.Son yıllarda kayıp çocuk olaylarında hızlı bir artış mı var,bana mı öyle geliyor?
Bu ülkeye neler oluyor, insanlarımız niçin vahşileşiyor? Kurban bayramında Kayseri’de şeker toplamaya çıkan üç küçük çocuğumuzdan hala haber yok; senesi geldi, Trabzon’dan kaybolan küçük Yusuf, daha isimleri aklıma gelmeyen niceleri. Ne oluyor bu insanlara? Vicdanlar sökülüp alındı galiba, merhametin salası verilip, cenazesi çoktan kaldırılmış! Korkarım yanımızdan, gözümüzün içine baka baka çocuklarımız koparılıp alınacak gibi.
Merhamet timsali ecdadımızın ruhları azap içinde, kabirlerinde.
Kimsenin kimseye:
-ölüyorum dese ! bir yudum su vereceği yok gibi!
Allah’tan korkun ey caniler, korkun!
Boynuzsuz koyunun, boynuzludan hak arayacağı hesap günü gelecek.Yapılan zerre kadar iyilik ve kötülüğün hesaba çekileceği, o büyük günden korkun!
İnsanım diyorsanız, ki bu kaçırma ve cinayet olaylarını işleyenlerin, insani bir kalb taşıdıklarına inanmıyorum, zerre vicdan kırıntıları kaldıysa eğer, sizin de çocuklarınız varsa, korkun!!Etme bulma dünyası, sizin olan o günahsız masumlar, sizin kara hayatınızın lekesini:
-Caninin oğlu, katilin kızı , diye suçsuz yere ömür boyu taşıyacak.
Rabbim kullarını, çok merhametli, sağduyulu, mükemmel surette yaratır.
Nasıl haktan uzak bir yaşayış ki, bütün güzel hasletler, dönmemek üzere o bünyeleri terk ediyor.
Yine gencecik bir adam, arkadaşı sandığı katillerinin ellerinde veriyor ruhunu! Daha niceleri, haberleri açmaya görün!
Anneler bize çok iş düşüyor. Küçük yavrularımıza, sevgiyi, merhameti, Allahı’mızın azametini, hayırlı kullara hazırladığı mükafatı, en küçük bir hayvana eziyet yapmamayı, insanlara sevgi ve hoşgörüyle yaklaşmayı, kendimizi her zaman vicdanen sorgulamayı , ibadetin ruha verdiği huzuru, hayırlı bireyler olmanın önemini anlatalım.
Şiddet içeren internet oyunları, kavgalı küfürlü çizgi filmlerin çocuk ve gençlerimizi etkilediği ortada. Kitap okumaya yönlendirelim, okudukları kitap başına mükafatlandıralım.
Bilgisayar başında sürekli, bağımlılık yapan oyunlar oynamalarına bir sınır koyalım. İyiyi kötüden ayırana kadar, güzel rehberlik yapalım.
Evlerimizden başlayarak, toplumumuzun kaybettiği değerleri yeniden kazanması için bizler de gayret gösterelim.
-Saldım çayıra, Mevla’m kayıra zihniyeti büyük bir fiyaskodur. Dünyaya getirdiklerimizle ilgilenip, hayırlı nesiller bırakalım.
Bir gün, sorumsuzca sokaklara attığımız insanlar birilerinin, daha doğrusu hepimizin canını yakmadan, yavrularımıza sevgi şefkat verelim.Sevmekten hiç kimse sıkılıp kaçmaz;dozunda sevgi ve ihtimam kimseyi şımartmaz.
Artık haberlerde içimiz yanmasın, birilerinin de bağrına ömür boyu sönmeyen alev ve ateş düşmesin! Ne olur!!!
YORUMLAR
sevgili handancım..,
can alıcı konuları gündeme getirip,irdelemen takdire şayan..fikir üretip, çözüm getirmende..akıcı ve çok güzel yazıyorsun..
sayfana sevgilerimi selamlarımı ve tebriklerimi bırakıyorum..
handan akbaş
ahh ne acı onun gibi olaylar okadar çokki insanların maneviyatlarının yapılarında çöküş o kadar belirginleştiki sebebini aslında saymakla bitmiyecektir yazan yüreği kutluyorum selam ve saygılarımla...
handan akbaş
Çok üzüldüm bu yavruya.Çocukları çok ama çok seviyorum.Ama maalesef çocuklarımı kötü niyetli insanların gözdesi durumunda.Düzen o kadar bozuldu ki çoluk çocuğa karışası gelmiyor insanın.Bugün bu konuda en büyük görev ebeveynlere düşüyor.Ancak;hayat şartları o kadar zorlaştı ki insanlar kendilerine sahip çıkamıyor ki çocuklarına çıksın.Umarım bu kötü gidişe bir son verilir.Tazecik yavruların cesetlerini bir bir toplamak zorunda kalmayız.Bu hassas konuyu ele aldığınız için teşekkürler Handan hanım...
handan akbaş
toplumda saygılı,sevgi dolu insanlar çoğalsın,kötülere fırsat kalmasın,saygılarımla.
Kendi adıma şunu gururla söyleyeyim televiyonlarda başında "yerli" olan hiç bir programı(dizi, eğlence, yarışma, film vs) seyretmiyorum. Yakın zamana kadar spor programlarını seyrederdim gece yarılarına kadar. Baktım sporun amacı dışında tamamiyle "amigo"vari diyaloglar, tahrikler, yorumlar ve neticesinde diğer hafta türbünlerde artan olaylar. Geçte olsa jeton düştü onlarıda seyretmiyorum artık.
Dikkatli bakıldığında yabancı filmler, diziler, programlar yerlilerin yanında daha bizden, daha "yerli" duruyorlar neredeyse. Bir yemek sahnesinde yemeğe mutlaka duayla başlanır, sonunda şükredilir. Uyurken mutlaka dua edilir, kasabanın papazının, kilisenin mutlak saygınlığı vardır.
Bizde nedendir bilinmez popüler kültür adı altında bir pespayelik, rezillik zorla gözümüze sokuluyor her gece. Toplumsal dokuyu paramparça edercesine. Kurallar hiçe sayılarak ayıp, günah, edep gibi kavramlar içi boşaltılarak ve kaçınılmaz son.
Evet belkide bütün dünyada bir iki ülkeyi saymazsak çöküntü almış başını gidiyor, o ki mikrop bulaşıcıdır. Kangrene dönüşmeden iltihaplı yeri kesip iyi bir antibiyotik tedavisi şart. Sanırım meramımı anlatabildim.
Zaten reçeteyi siz yazmışsınız Handan Hanım her zamanki gibi tebrikler, saygılar, selamlar
handan akbaş
Yabancı filmlerde,hristiyansa kilisede,yahudiyse sinegogda düğünlerini yaparlar.Bizim insanlarımız da sanki dininden utanır bir halde,yerli dizilerde ahlaksızlığı gençlere özendirmek için adeta savaş veriliyor.Evlilik dışı ilişkiler özendiriliyor.
Fazla uzatmayayım,zaten yazıda anlattım,saygılar.
Onlar insan olamaz. Hadi hasmını öldürürsün, bir nebze olsun mantık yürür. Ama çocuktan ne isterler ya.O çocuğun gözleri gözlerine bakarken nasıl kıyarlar canına. Bir düşünün küçük çocuğu korkutmaya çalışsanız kollarını kendine siper eder ya, acırsınız onun o korunmasız haline. İçinizden bir şeyler kopar. Peki bu insanlar nasıl kıyarlar süt kuzularına. Bunlara lanet olsun. Ah işte idam cezası bunlar ve tecavüzcüler için kalmalıydı...
Toplumsal konuyla yürekleri yeniden kazıdın. Tebrik ediyorum, duyarlılığını.
Sevgilerimle...
handan akbaş
Handan Hanım hepimizin içini yakan bir konu. Duyarlığınız ve verdiğiniz öğütler için teşekkürler.
Her aile kendi üzerine düşen görevi layığı ile yerine getirse ve bilinçli çocuklar yetiştirebilirsek aslında birazda olsa çözüm bulunacaktır.
Sevgilerimle...
handan akbaş
olmazlar oluyor.....bir garipleştikki sorma......gün günü arıyor olduk.....çok üzüntülü olaylar yaşıyoruz allah beterinden saklaya.....günü gündemde tutunuz ......sorumlu kalem....çok çabuk unutan bir ulus oldukta .....saygılar puanım yakışandır
handan akbaş
Sabah, gazetede okuduğumda, şok oldum. Çok üzüldüm. Sanırım o yurtla ilgili detaylı bir araştırma yapılması gerekecek. Bütün yurtlara yapılması gerektiği gibi.
Minik yavruya Tanrı'dan rahmet, ailesine sabır diliyorum.
Saygılarımla...
handan akbaş
Bu ülkeye neler oluyor, insanlarımız niçin vahşileşiyor?
Sence yanıtı açık değilmi işsizlik ; gitdikçe artan yoksulluk fakirlik gençliğimizin uyuşturucu bataklarına kötü yollara düşmesi daha ne diyeyim saygılarımla iyi günler dilerim
isimsizim tarafından 4/1/2010 11:34:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Onlar ayrı ayrı irdelenmesi gereken konular.Ayrıca uyuşturucu da bedava,fakirin bulabileceği bir nesne değil.
Benim anlatmak istediğim manevi,insani duyguların körelmesiyle ilgili,saygılar.
N. B. Ç.
Yapmayın Allah aşkına. Ben hatırlıyorum; bundan 20-30 yıl evvel insanlarımız daha fakir ve daha yardıma muhtaçtılar ama içlerinde Allah korkusu, kul utancı taşıyorlardı. İnsanlar birbirine karşı daha anlayışlı, daha sevecen ve daha sadıktı.
O zamanlar şimdiki gençlik gibi lüks yaşama özenti de fazla yoktu.
Oysa günümüzde tv lerde ahlaksızlık almış başını gidiyor. Gençlik dizisi diye çektikleri filmlerde her türlü ahlaksızlık mübah sayılıyor.
Daha çok sebep var fakat benim vaktim yok ne yazık ki!
Onun için sayın "isimsiz" suçu öncelikle fakirlikte değil insanlığımızda arayalım ve değişen ahlaki değerlerimizde.