- 568 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AYNADAKİ
Merhaba aynadaki, niye susuyorsun? Konuş bakalım. Anlat bize yaptıklarını.
-Ne anlatayım ki sana. Zaten herşeyi biliyorsun, sen yaşadın ya beni.
-Olsun. Sen yine de anlat.
-Ya! Anlat anlat deyip de tepemin tasını attırma. Anlatırım şimdi tüm hayatını, oturur kalırsın şurda.
-Benim bilmediğim ne biliyorsun ki?
-Ne mi biliyorum? Dinle o zaman...Bir kere sen bana cevap ver. Senin bu dünyada neyin var?
-Bir ailem var,arabam var,maaşım var.Daha ne olmalıydı?
-Peki bir evin var mı?
-Yok.
-Peki ,bankada birikmiş paran var mı?
-Yok.
-Peki , sıkıştığında sırtını dayayacağın bir dayın var mı?
-Yok.
-Neyin var ki. Tutturmuşsun insanlıktan, dürüstlikten, haktan ,doğruluktan,iyi niyetten söz edip duruyorsun.Bu dünyada bunlar para etmiyor aslanım. Paran olacak , dayın olacak, ve en önemlisi evden atılma korkun olmayacak. Hiç bir kuruşun olmasa da başını sokacak bir evin olacak. Kendi kendine sor bakalım, çaresiz kaldığında nereye sığınıyorsun.Maaşmış... Yarı aç yarı tok yaşıyorsun da farkında değilsin sen. Ay başını tezkere günü gibi sayıyorsun.Gel ay başı , gel ay başı.Sana yazıklar olsun.
-Ağrıma gidiyor ama .Hayatım boyunca dürüst yaşadım. Bu suç mu?
-Evet,suç. Eğer bu ülkede yaşıyorsan; ne yapıp edip bol para sahibi olacaksın.Gör o zaman Nasrettin Hocanın kürkünün marifetini.
-Yanlış işler mi yapayım diyorsun yani.
-Ne yaparsan yap ama paran bol olsun diyorum.Hem baksana adamlar dolandırıcılığın kralını yapıyor, milletin sırtından vurgun üstüne vurgun yapıyor,giriyor iki üç ay yatıyor sonra da gel keyfim gel...
-Ben yapamam onları.Acımdan ölsem de kimsenin hakkını yiyemem, kimseyi dolandıramam.
-Senin gibilere bu ülkede saf deniyor biliyor musun?
-Ben saf tertemiz bir insanım.
-Hemen kelime oyunu...Yahu anlasana ekmek aslanın dışkısından toprağa karıştı. Düşün,kafanı çalıştır, yap birşeyler.
-Yok arkadaş yok. Beni boşuna zorlama. Saf da olsam parasız da olsam ,mutluyum ben böyle. Benim en büyük servetim ailem. Onlar bana her türlü maddiyattan daha fazla huzur veriyor. Onlar bana yeter de arta bile.Sen benim kafamı karıştırma hadi sana uğurlar ola.
-İyi o zaman ne halin varsa gör...
YORUMLAR
İlginç bir konu işlenmiş yazıda. Düşündürüyor. Düşündürmekle kalmıyor ; yoldan çıkmaya da itiyor insanı ! Yani, oldukça sakıncalı aslında.