- 1053 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
iki arkadaş
o gün masada yarısı yenmiş ekmek,zeytin,peynir,haşlanmış yumurta,iki bardak duble çay ve dünkü gazete vardı.
"neden dünkü gazete"diye sordu Hayrettin
"bugünkünü kimse almadıda ondan",dedi Harun.güldüler.Hayrettin markete gitti.gazeteyi aldı geldi.kahvaltılarını yaptılar.iki eski dost iki aydır görmemişlerdi birbirlerini.Hayrettin denizaşırı yolculuktan gelmiş,daha bu sabah hemen arkadaşını aramıştı.
"geldim tertip"
"oo gazi.hoşgeldin.geliyorum"bu Zülfü’nün Çayevi kimleri görmemiştiki elli yıldır.oraya gelen gençler şimdi torun tombalak sahibi olmuşlardı.kimler gelmiş kimler geçmişti buradan.düğün haberleri burdan ilan edilmişti.yine burdan ölüm ilanları okunmuştu.mahalleye yeni gelen gurbetçilere buradan evler bulunmuştu.gariplere kapılar ardına kadar açılmış,burası onlara yuva olmuştu.
kahvaltılarını bitirdiler.iki tel sigara sardılar.şöyle dumanı afili üfürdüler.
"anlat.yediğin içtiğin senin olsun gördüğünü anlat bakalım"
"Reis yolculuk çok uzundu bu sefer.bitmek bilmedi.iş bitmedi yani.mart ayı dert ayı derler.onuda atlattık.ağustosta sefer var yine.güneş ışıl ışıldı bu cumartesi sabahı.Hayrettin yolun yorgunluğunu atmıştı üzerinden.
"bağlaman duvarda duruyor"içeri baktı.evet ordaydı.
"ne yani sabahın bu saatinde bağlama mı çalacağız"
"ne olmuş?"
"tuhaf kaçar"
"birşey olmaz"
kalktı Harun.kahveye girdi.bağlamayı duvardan indirdi.öptü.Hayrettin’e ozanlara has bir tavırla teslim etti.Hayrettin aldı şöyle bir seyretti.akorduna baktı sonra.ayarladı.birer sigara daha yaktılar.çaylar tazelendi.Hayrettin sazın bamteline vurmaya başladı.melodiyi buldu.ritmi uydurdu.sonra türkü çıktı ağzından.anısı çok derindi söyledikleri bu türkünün.askerde öğrenmişlrdi.
"aaaaaşığımm yanmışıııııım"
"ya git sen aşık olamazsın"
"neden?"
"şaka yapıyorsun"
"şaka değil.sevdiğim yabancı memleketlerde kaldıda"
"e getireydin beraber"
"mümkün olmadı"sonra anlattıda anlattı macerasını Hayrettin.öğlen oldu.beraber kalktılar.yemeğe gittiler.Harun ısmarladı.sonra bir sahil turu yaptılar.akşam oldu.yine kahveye geçtiler.kahve müdavimleri geldiler yavaş yavaş.
"her ayrıldığımda buradan bu gidişin dönüşü yok diye düşünürdüm.20 yıldır bu böyle.ama herseferinde döndüm.
"ama bir hayat yoldaşı bulamadın kendine,"dedi Boğa Turan. cafer amca Boğa Turan2a dönerek
"sanki sen çok buldun"
"ya siz daha evlenemezsiniz,"dedi Harun
"sen,Kasacı Fahri,Boğa Turan,Cafer Amca hep bekarsınız ya .ben arada kaldım iyi mi."
"bu sefer gidicem töbe daha gelmicem"
"yapma ya her sene öyle dersin ama gelirsin"
"bak Boğa senin için gelmicem"
"olur olur"
.devam edecek........