- 1025 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
AŞIK OLMAK...
Duyduğum kadarıyla MANİSA’ da "Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi" varmış.Hala şimdi de var mı bilmiyorum.Eskiler "TIMARHANE" derlerdi o yerlere...
Tımarhanenin yakınıda bir camii.Müezzini çok güzel ezan okuyor.Delinin biri nasıl ettiyse hastaneden kaçmış. Minareye çıkıyor. Ezan bitmiş.Müezzin inecek.
"Okuuu" diyor deli. Müezzin;
" Hadi bir defa daha okuyayım. Diğer ezanların karışığına gider"
Dönüp geliyor.Deli yine;
"Okuuu"
Bu defalarca sürüyor. sonunda deliyi tutup indiriyorlar minareden.Müezzini kurtarıyorlar.Soruyorlar deliye;
" Niye böyle yaptın?"
" Ben o sese aşıktım"
Asistanlar gülüyorlar.Baş tabib;
" Gülmeyin.Bu insanı hiç aşık olmamak delirtmiş.Eğer ömründe bir sefer dahi aşık olsaydı o burda olmazdı belkide..."
________________________________________________________________________
Adam her günki gibi içmiş,arkadaşları ilesohbet etmiş,şakalar yapmış, gülmüş güldürmüştü.Hesabı ödeyip kalktı.Elleri cebinde evinin yolunu tuttu.Hava soğuk değildi. Ama yinede çeketinin yakasını kaldırdı.Anahtarıyla kapıyı açtı.sessizce girip odasına yatacaktı.Farkında olmadan kapı sert kapandı. Yatak odasından eşi;
" Geldin mi? Zıkkım iç zıkkımmm"
" Olsa onuda içerim ama..." diyecek oldu.Vaz geçti.
Karnı acıkmıştı.Mutfağa girdi.Yıkanmamış bulaşıklar duruyordu.Dolabı açtı.Bir gün önceden kalan yemekten yemek koydu.Soğuk soğuk yedi.
Yattı.
Hemende uykuya geçti.Rüya görüyordu. Rüyasında bir mahkemedeydi. Hakim sordu.
" Dünyada kaç elma ağacı var"
Cevap veremedi. Bilmiyordu.
" Geç dünyayı, bu memlekette ,bu şehirde, sizin bahçenizde kaç elma ağacı var?"
" Bahçenizdeki bir ağacın meyvelerini topla. İkiye böl. Karıştır. İkişer yarım,ikişer yarım ayır. Peki bir elmanın diğer yarısını bulması ne kadar zordur." İŞTE BU EVLİLİKTİR"
"Çık dışarı seni affettim"
Suçlumuydu? Suçlu olduğu için mi bu mahkemedeydi?
Uyandı. Terlemişti. Su içmek istedi. Işığı yakarsa eşi uyanabilir di.
Vaz geçti...
YORUMLAR
AŞIK OLMAK DELİRTMEDİDE AŞIK OLDUĞUMDA BABAM BENİ DELİRTMİŞTİ EVLENME DİYE :))))))
Bedri Tokul
2.Bu site ana baba oğlan kız, eş akraba tanımaz...Yazılanlar değerliyse mutlaka karşılıgını bulur...
3. Senin baban yıllardır yazar.. Yazdığını sanar...Madem artık bu sitenin müdavimi olacaksın övgülerini telefonla bana, yergilerini bu sitede, yorumlar bölümünde yap...
4.Biliyorum tanıyorum seni ben... Duygu küpüsündür. Sırf beni okumakla kalma . Çok güzel şiirler, öyküler yazanlar var... Onlarıda oku...
5. Arada bir fırsat bulursan şiirler, öyküler yaz. Fakat hatanı bulursam yazdıklarında...Hiç acımam kızım demem acımasızca eleştiririm...Ona göre...
Haaa.. Tabiki seni seviyorum. Yüreği bünyesine dar gelen kızım benim...
Öptüm nazlı gözlerinden...
Düşündürücü iki öykü,hayatta elmanın diğer yarısını bulanlar şanslı kişiler,saygılarımla.
Bedri Tokul
hepimizin bildiği bir şiir var konuya tam uyacak.....
AŞK NEDİR DİYE DELİYE SORDUM.
ÖYLE BİR KAHKAHA ATTIKİ KORKTUM
GÜLEREK DEDİ BANA.....
BEN NEDEN DELİ OLDUM....OKUNUNCA KEYİF VEREN KALEM......TEBRİKLER
Bedri Tokul
İki öykü de ibretlik doğrusu. Aşk mı yoksa aşksızlık mı delirtir insanı ? Kendimden örnek vermem gerekirse eğer , âşık olduğumda delirmiştim ben. Halâ da akıllanamdım üstelik.
Elmanın iki yarısını ise kaçımız bulabildik acaba ?