- 630 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ağaçlandırma Seferberliği / Hikmet OKUYAR
Hayatımda en çok heyecanlanarak doğrudan ve yüzde yüz uygulamalı olarak katkı yaptığım etkinliklerden birisi ’Türkiye Okuyor’ kampanyası, Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi, Hikmet Okuyar Gümüş Kaval Ses Yarışması, 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri , Şebinkarahisar Turizm ve Kültür Şenlikleri, Hikmet Okuyar Karadeniz Altın Kemençe Ses Yarışması, bir diğeri de ’Ağaçlandırma Seferberliği’.
Çocukluk günlerimden beri ’Türkiye Okuyor’ kampanyası ile ’ Ağaçlandırma Seferberliği ’ başlıklı iki konu da 365 gün ilgi alanımda bulunmasına rağmen Kütüphane ve Arşiv Uzmanı olarak, THY A O Kütüphanesi ve arşivinin kurucusu olarak, Şüsiyad’ın ve Şema Gönüllüleri’nin Başkanı olarak ve şuurlu bir eğitimci olarak da belirli gün ve haftalarda daha fazla etkinliğin öncüsü oluyorum ya da uygulamalı olarak içinde bulunuyorum.
Şebingülü fidanı dikimi ile başlattığımız kampanyalar Türkiye’nin dört bir yanında yankılandı.Yankılanıyor.
Şebinkarahisar’da Abdi Beğ, Bayburt’ta Bayburtlu Zihni, Sivas’da Aşık Veysel, Gümüşhane’de Kelkitli Dilaver Cebeci, Erzurum ve Bursa’da Aşık Reyhani, Kars’da Murat Çobanoğlu; Antalya, Hatay, Adana,Yozgat, Kırşehir, Kayseri, Edirne, Bilecik, Samsun, Ordu, Giresun gibi önemli kültür sanat merkezlerinde; ebedi aleme göç eden aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu canlar anısına Nevruz Bayramı, Ağaç Bayramı, Dünya Şairler Günü, Ormancılık Haftası etkinlikleri kapsamında Şebingülü fidanı dikilerek yeşil çevre bilinciyle duyarlılık örnekleri sergilendi.
Bazı yörelerde de mandalina, zeytin, taflan, kayısı, kiraz, dut, şebincevizi, armut gibi yörelsel özellikli fidanlar dikildi.. dikiliyor.
21 Mart 2010 etkinliklerinin bir bölümünde Dünya Şairler ve Şiirsevenler Derneği tarafından tertiplenen İstanbul Cankurtaran Öğretmenevi Şiir Dinletisi’ne katıldık. Ozan Ahmet Poyrazoğlu, Şiir Yorumcusu Kadir Sayın, Eğitimci Şair Yazar Erol Nedim Pehlivan, Şair Şiir Yorumcusu THM Sanatçısı İbrahim Güleç, Şair Gültekin Kutluk, Şair Yazar Gazeteci Ressam Hatice Opak Bilgin başta olmak üzere dinletiye katılan aşık ozan şair şiir yorumcusu müzisyen şiir dostlarından bir grup ile hatıra fotoğrafı çektirdik.
Dinleti öncesi ve sonrası Hoca Ahmet Yesevi Parkı, Namık Kemal Bulvarı, Sarayburnu, Koca Yusuf Parkı ve Sultanahmet meydanı gibi mekanlara Şebingülü fidanı diktik.
Eğitimci Şair Şiir Yorumcusu Bahtiyar Vahapzade, Eğitimci Şair Yazar ve Halk Bilimcisi Dilaver Cebeci, Eğitimci Şair Şiir Yorumcusu Şiir Proğramları Sunucusu Vahit Kaya, Alişarlı Vatan Şairi Nurhayat Sakarya, Dünya Şairler ve Şiir Sevenler Derneği Kurucu Başkanı Sürmeneli Turan Bayraktar ve Şair Şiir Yorumcusu Halkönderi Halkbilimcisi Siyasetblimcisi Sivaslı Yiğido Can Bizim Muhsin gibi yakın geçmişte ebedi aleme göç eden canlarımıza Fatiha’lar gönderdik.
Pirimiz Dünyaca Ünlü Şair Abdi Beğ başta olmak üzere usta aşık ozan ve şairlerimizin şaheserlerinden örnekler seslendirdik.
Topkapı parkına diktiğimiz Şebingülü fidanını da Şehitlerimize ve Sivaslı Yiğido Can Bizim Muhsin’e armağan ettik..
SİVASLI YİĞİDO CAN BİZİM MUHSİN
Canlı cansız özge ağlasın tek tek..
Muhsin Hakk’a doğru çağlayıp gitti.
Çok garip bir olgu, tuhaf bir gerçek..
’Üşüyorum’ diye bağlayıp gitti.
Yeşil çevre, temiz toplum ard arda,
Çileli yürekler kalmasın darda.
Tipide, borada, kışda, baharda..
Çileyi şiirle dağlayıp gitti.
Sevenlere yoldaş, gülde el oldu;
Umutlara önder, ufka yel oldu;
Dere oldu, ırmak oldu, sel oldu..
Büyük Birlik için çağlayıp gitti.
Bak hele kurguya, karmaşa dem dem,
Haber, yorum, demeç, çok farklı yemem.
Kesseler de, Muhsin öldü diyemem..
Yaradan’a umut bağlayıp gitti.
Sivaslı Yiğido Bizim Muhsin can,
Evreni titretti yaşanan heyecan.
Adam gibi adam söylerken her can..
Abdi Beğ aşkını buğlayıp gitti.
Cennet çiçek tacın, Şebingül uyak;
Susma konuş, birşey söyle, çıra yak.
Ordu, Maraş, Sivas nutkuna bir bak..
Derini, yüzeyde sığlayıp gitti.
Canlı cansız özge ağlasın tek tek,
Muhsin, Hakk’a doğru çağlayıp gitti.
Çok garip bir olgu, tuhaf bir gerçek..
’Üşüyorum’ diye bağlayıp gitti..
Hikmet OKUYAR - ŞEBİNKARAHİSAR
NOT : ŞEBİNKARAHİSAR’DA AĞAÇLANDIRMA SEFERBERLİĞİ ETKİNLİKLERİNE Şema Gönüllüleri Başkanı HİKMET OKUYAR İÇİN BİR FİDAN DİKEN ve fotoğraf gönderen Şebinkarhahisar okullarındaki 25 KIZ, 25 ERKEK ÖĞRENCİYE TÜRKİYE SEVDASI GÖNDERİLECEKTİR. AĞAÇ BAYAMI VE ORMANCILIK HAFTASI VESİLESİYLE YAŞADIKLARI YERLERDE BAHÇELERİNE PARKLARA BULVAR VE MEYDANLARA ŞEBİNGÜLÜ FİDANI DİKEN VE BİR - İKİ ADET FOTOĞRAF GÖNDEREN; AŞIK, OZAN, ŞAİR, ŞİİR YORUMCUSU, MÜZİSYEN, SAZ VE SES SANATÇISI, BESTEKAR, RESSAM, FOTOĞRAF SANATÇISI, KARİKATÜRİST VE GÜZEL SANATLARLA İRTİBATLI ÇOK ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE TÜRKİYE SEVDASI ARMAĞAN OLARAK GÖNDERİLECEKTİR. ALICILAR SADECE KARGO ÜCRETİ ÖDEYECEKLERDİR.
Kitle İletişim : [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.