- 10575 Okunma
- 36 Yorum
- 0 Beğeni
EŞİME
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Canım,
Sana hitap şeklim çoğu zaman değişir. Yirmi üç yıllık evliliğimizde, bazen canım, bazen hayatım dedim. Bence, sıfatların hiçbir önemi yok. Önemli olan, benim sana baktığımda, yüzümdeki gülümsemenin şeklidir.
Sana, bugüne kadar hiç mektup yazmadığımı fark ettim. Hiç yazmamıştım. İlk kez, sana bir mektup yazıyorum. Yazmadım, yazmak için ayrı yerlerde olmamız gerektiğini düşündüm sanıyorum.
Evlendiğimizde, sen askerde değildin. Üstelik başka bir şehirde de çalışmıyordun. Hep yanımdaydın. Allah da göstermesin yine de. Ne ben evi terk ettim, ne de sen terk ettin. Yirmi üç yıldır, el ele, göz gözeydik. Uzun yıllarda, bu şekilde kalmak istiyorum seninle. Son nefesime kadar.
Sana, çok mükemmel bir eş olduğumu iddia edemem. İlk evlendiğimizde, yemek yapmasını bilmiyordum. Pilav yapmayı da bilmiyordum. Pişirmeye çalıştığım pilavı, ağzına attığında, benim şevkimi kırmamak için “ Hanım ; Pirinçler, kavga etmişler galiba “ diyerek, espri yapmıştın.
Şimdi, çok güzel pilav yapıyorum. Daha sayamayacağım, bir sürü örneğim var. Seninle evlendiğim için hep şükrettim Allah’ a. Seni tanıyan ve seni seven insanların, senin hakkındaki düşüncelerini duyduğumda, bir kez daha kabarıyor göğsüm.
Bu mektubu yazmama sebep de, bir şiir gecesinde, şiir okuyan bir arkadaşımın, dinleyicileri sorduğu bir soruydu. Salondakilere döndü ;
“ Aranızdan kaç kişi son zamanlarda, eline kalem ve kağıdı alıp, mektup yazdı ? “
Salonda, bir sessizlik hakim oldu. Kimsenin yazmadığı anlaşıldı. Mektup, diğer değerlerimiz ile birlikte kayboldu. Kimse, kimseye mektup yazmıyor. Cep telefonu, mail ve diğer iletişim araçlarının sayesinde, ortadan kaldırdık. Şu an aynı odadayız. Sen, haberleri seyrediyorsun, pür dikkat. Ve ben sana bu satırları yazıyorum.
Yarın, bu mektubu, zarfın içine koyacak ve ev adresimize postalayacağım. İçine, sevgimi de ekleyeceğim. İyi ki varsın. İyi ki yanımdasın. Hayat arkadaşım, yoldaşım, her şeyim…
Seni seviyorum…
YORUMLAR
Evet bende itiraf ediyorum, evet, evet bende eşime, çocuklarımın annesine, "el kızına", "kaşık düşmanına" hiç mektup yazmadım bu güne kadar. Ara sıra yıldönümlerinde bir iki saksı çiçeği "devetabanı" ve "paşakılıcı". Niye saksı çiçeği, bir kere kalıcı olsun yahu, gül dediğin ömrü kaç gün, o kadar para veriyoruz değilmi.
Yazınızı okuyunca çok etkilendim, bu akşam iş dönüşü hanıma iki tane gül alayım şu ışıklardaki çingen kızlardan, dur bakayım cebimde bozukluk kalmış mı.
Özrüm kabahatimden büyük oldu değil mi :)Vallahi şaka yaptım ;)
Nice mutlu yirmiüç yıllar eşinizle ve sevdiklerinizle
Bu mektubu yazmama sebep de, bir şiir gecesinde, şiir okuyan bir arkadaşımın, dinleyicileri sorduğu bir soruydu. Salondakilere döndü ;
“ Aranızdan kaç kişi son zamanlarda, eline kalem ve kağıdı alıp, mektup yazdı ? “
bunu kağıda döktün mü?
merak ettiğim için sordum.
itiraflarla zengin içerikli ve edebiyat dolu eserini kutlarım nermin hanım.
Saygımla.
Nermin Kaçar
mektupları sevmişimdir hep kağıt kokulu ama en çok kafka' yı sevmişimdir milena'ya mektuplarını
ben aşkla dolu bir ailenin içinde büyüdüm onun için huzurlu ortamların çocuklar üstündeki etkileşimlerini iyi bilirim / Tanrı bozmasın hiç huzurunuzu dua ile / kutlarım sevgi dolu mektubunuzu
Son derece duygu dolu içsel bir yazıydı. Okurken aklıma bugünün evlilikleri, yani en küçük bir sarsıtıda darmadağın olan evlilikler geldi. Ne mutlu size ki böyle örnek , böyle imrenilecek bir aile yaşantınız var. Sizlere, bu mutluluğunuzun daim olması temennisinde bulunmak istiyorum.
Ayrıca güne düşen bu anlamlı yazınızı ve siz değerli yazarını gönülden kutlarım.
Eşime yazdığım 6000den fazla mektubum var...Çok severim mektup yazmayı. İlla ayrı olmamız gerekmez. Küçük de olsa bir şeyler yazar, akşam işe giderken cebine koyarım...Tesadüfen cebinde bulunca çok mutlu olur. Kendimi en güzel yazarak ifade edebildiğim için, mektup hep var bizim hayatımızda...PTT nin "t" leri satılıp "p" si kaldıysa, sayemdedir yani...
İnsanın hayat arkadaşını böyle yürekten sevmesi çok güzel bir şey...Hep mutlu olun inşallah...Orhan abi çok şanslı senin gibi yumuşak kalpli bir sevgilisi olduğu için...
Kurdelanı tebrik ediyorum canım, sevgiler....
Bu gün bu mektubunuzu eşim ile birlikte okuduk işe gitmeden önce ve bana ilk söylediği söz " gördün mü Nermin hanımı, hiç eşine yadığı mektupta, senin gibi eşini ince ince iğnelememiş. Sen bana yazdığın mektuplarda nalına da vuruyor , mıhınada " diyordu.
Biz yirmi beşinci yılımızdayız ve ben çok mektup yazarım ve sanırım yazmaya da devam edeceğim eşime. Sözlerim bazen ağır oluyor ama yazarken o ağır sözleri inceltebiliyor çuvaldız gibi değil de, iğne gibi söylüyorum ve bu da aradaki ilişkileri biraz da ayumuşatıyor çok kızdığım zaman.
Dün okuyamamıştım mektubunuzu. Gerçi kaçırmazdım yazınızı ama güne geliip de okumak çok mutlu etti beni. Bütün dostlarımın eşlerine mutlaka mektup yazmasını diliyorum. Çünkü ilişkileri gerçek anlamda düzeyde tutuyor mektuplar sevgili Nermin hanım.
Bu güzel ve sevgi dolu mektubu paylaştığınız için teşekkür ediyor. eşiniz ile bir ömür mutluluk diliyorum. Sevgiler yüreğinize
Darısı başımıza:)))
Mektup yazmaya gelince yazarım yazmasına da bazen uzun, bazen kısa notlar şeklinde olu,r ama yüze söylemenin keyfi hiç bir mektupta yok "Seni seviyorum" un ardına hınzırca bir "Şimdilik" eklendiğinde, yüzdeki ifade bir çok şeye değer:)))
Mantık ve yürek yanyana yürüyünce yıkılmıyor sevgiler beraberlikler en şiddetli fırtınalarda bile azıcık sarsıyor ama o sarsıntı daha bir güçlü kılıyor birlikteliği yani "yel kayadan ne götürür" misali.
Geceye sevgi düştü sıcacık,nice 23 senelere inş.Sevgiyle.
Yaklaşık iki senedir ben de bir mektup kavgası yaşıyorum kendimle ama zamanı mıdır acaba diyorum şimdi ve de ahdım olsun ki o ilk tarihte yapacağım bunu hatta hazır masa üstü kalem,kağıtla dolu iken başlasam mı acaba ;belki eşime olmayacak ya da askerdeki birine de olmayacak belki burnumun dibindekine de olmayacak ama bize kalemi tutturanlar gönül evindeki konuklar değil mi o halde vakit kaybetmemeli.
Yazı daha doğrusu mektup içten ve de samimi bir üslupla okurlara sunulmuş güzel bir çalışma idi ,kutluyorum ayrıca okura faydalı idi mesela o mektubu şimdi yazmazsam bir daha böyle cesaret toplayamam .
Yazım hataları da göz ağrıtacak kadar değildi sanırım yoktu da belki de mektubun ellerine düşeceği gibi heyecandan görmedim ki görmek işime de gelmezdi.
Kaleminiz bu samimiyeti,özgünlüğü ve de güzelliği ile daim olsun.
Sevgilerimle.
Canım arkadaşım satırlarını okurken beni yeni evlendiğim günlere götürdün...Ben de bir kuru fasulye yapmıştım,tam bir düdüklü tencere:))))) ye ye bitmedi,dökmüştüm...
Ben mektup yazmayı severim ve yeğenlerime yazarım.Onlardan da bana yazmalarını isterim yazarlar...Onlar da öğrensin yazmasını...Mailin dışında bir mektup yazmanın da olduğunu...
Yüreğine sağlık arkadaşım.Sevgilerimi bırakıyorum ve kocaman öpüyorum
+ 10 PUANLIK MEKTUP OLMUŞ.
ALLAH,ÖMÜR BOYU MUTLULUKLAR VERSİN.
AŞKIN EN VEFALI OLANINI SERGİLEMİŞSİNİZ MEKTUNUZDA...NAZARLARA GELMEYSİN...
VALLA BEN 25 YILLIK EVLİYİM.BİR DEFA OLSUN EŞİME MEKTUP YAZMADIM.ŞİMDİ YAZACAM BAKALIM BAŞARABİLECEK MİYİM...
SELAMLAR NERMİN KARDEŞİM...
Merhabalar Nermin hanım kardeşim..Ne kadar güzel bir aile tablosu hüsn'ü zan ile okudum..Her bayanın genç kız iken ki hayallerini süsler böyle bir sevgi tablosu..Hani bir çatı altında olmak değildir evlilik bir can olabilmektir..Bu mutluluğu hayatı boyunca hiç tatmamış bir bayan olarak çok duygulandım şu an ağlıyorum inanın..Rabbim bozmasın inşaallah..Sizlerin her ikinize de sağlıklı ve uzun ömürler versin ..Tabi ki bu sevginin meyveleri yavrularınız ile birlikte...
Sonsuz sevgi ve saygılarımla ..
Nermin'ciğim,Rabbim nazardan korusun,uzun yıllar,hayırlı bir ömrü beraber,sağlık ve mutlulukla yaşamanız dileklerimle.Boşanmaların sıklaştığı,sorumsuzlık ve sadakatsizliklerin arttığı günümüzde, gençlerimize güzel örnek olacak ideal evlilikler,tomlusal huzur ve iyi model olması açısından çok önemli,sevgilerimle.
Çok güzel bir mektup. Duyguların içtenliği yanında Türkçenin yazım kurallarına çok dikkat edilmiş. Bazı yazılara bakıyorum. Bir sanat eseri oluşturduklarını sananlar, bir yığın laf kalabalığı bir tarafa, güzel dilimizi yazım yönüyle de katlediyorlar. Önemli bir yanlış değil; ama otuz altı yılını bu konulara vermiş emekli öğretmenin uyarısına kulak verirsiniz herhalde. Şu "Pilav yapmasını da bilmiyordum." derken "yapmasını" yerine "yapmayı" derseniz oluşturduğunuz güzellikler bozulmaz.
Saygılarımla.
Sevgili arkadaşım, aman nazar değmesin ha! Ta buralardan okuyp üfledim hemen. Kimseler yazmadan ben yazıp okuyup üfleyeyim de nazar değmesin diye sayfana koşup geldim ha!
Bak şu piriçlerin kavga etmesi çok hoşuma gitti. Benim pilavda hamur olursa öyle diyeceğim:)))
Seni kutlarım güzel bir mektuptu... sevgilerimle...
Nermin hanım harikasınız ne de güzel bir düşünce bu sevdiğine mektup yazmak. İnşallah hep böyle mutlu olursunuz. Sevginizde artarak devam ederek bugünkü gibi. Sizi tekrar tebrik ediyorum. Hem güzel bir yazı okuttuğunuz hem de böyle hoş bir fikre imza attığınız için. Sevgiyle kalın...