DAĞILAN BULUTLARIM
DAĞILAN BULUTLARIM
Selamımı aldım gidiyorum. Yüzümde bir gülümseme var. Buna sebep sadece basit bir selam. Selamın anlamı üzerinde düşünmemi sağlayan bir selam. Ve aynı anda beş selam...
Bir akşamüstüydü. Badem ağaçlarının çiçeklendiğini görmüş, erken gelen baharla içim kıpırdamıştı. Bu kıpırdanışlarla yürürken karşımdan bana doğru gelen beş hanım ile karşılaştım. Tanımadığım beş bayan. Yaşları belli değildi, hiç önemi de yoktu. Belli ki hep birlikte gittikleri bir misafirlikten dönen beş hanımefendiydiler. İçlerinden biri sıcak bir gülümseme ile " Selamün aleyküm" dedi. Başımla karşıladım bu selamı. İster istemez yüzümde bir tebessüm oluştu. Ardından içlerinde benden daha yaşlı olduğu fark edilen bir başka bayan selamını verdi, ve diğerleri... Bu selamların biri dışında diğerlerinde söz yoktu. Sadece dudaklardaki hafif kıvrım ve gözlere yansımış insan sevgisi ile iletildi bu selamlar tarafıma. Yüreğimi ısıttılar serin Şubat ayında.
Tanımadığım beş bayan, ve beş selam. Ve ayrı yönlere çekip gittik hepimiz. Bu selam onlardan bir şey eksiltmemişti. En kolay harcanabilecek ve çaba harcamadan verebileceklerimizden biri idi. Yüreğimizden en kolay dışarı çıkarıp verebileceğimiz hediyemizdi. Onlar eksilmese de ben tamamlanmıştım. Bir insandım, farkındaydı birileri. Aynı malzemeden oluşmuştuk. O an için ne yaptığımız işler, ne yaşlar, ne görünüşümüz… hiçbir şeyin önemi yoktu. Sadece insan olmak vardı. Gönülleri hoş tutmak vardı, insana verilen değer vardı. Ben değerliydim, onlar değerliydi. Yaşam ve insan değerliydi…
Ne demekti Selamün aleyküm? Şöyle bir yeniden düşündüm ve hatırladım bilgilerimi. Selamet, esenlik üzerinize olsun anlamı taşımaktaydı. Selam, karşınızdaki insana iyilikler, güzellikler, sağlık, sıhhat, barış vs. dileklerde bulunmaktı. Ne güzeldir bildiğiniz, tanıdığınız kadar bu dilekleri tanımadığınız biri için de ifade edebilmek… Tıpkı o günkü gibi.
Yüzümdeki gülümseme aydınlanmaya dönüştü. Apaydınlık oldum bir akşamüstünde. Bulutlar kaplamış olsa da gökyüzünü benim bulutlarım dağılmıştı. Selam ediyorum ben de hepinize. Siz de günleri aydınlatın selamlarınızla… Hoş kalın, sevgiyle kalın.
Müşerref ÖZDAŞ
YORUMLAR
Değerli yazar arkadaşım; yine zengin yüreğinizden insan ve yaşama sevinci fışkırmış.
Bir kaç paragrafta ne büyük bir hazineyi paylaşmışsınız.
Müsaade ederseniz kilidi ben vurayım.
Selamın hangisi kıymetlidir?
Gülen, sıcacık bir yüzle verileni.
Saygı, Sevgi ve Selamlar.
Mşrf
aleyküm selam:)
Gerçekten hoş bir yazı olmuş
''En kolay harcanabilecek ve çaba harcamadan verebileceklerimizden biri idi'' selam vermek..
Çok doğru..bizden bişey eksiltmediği halde çoğu zamn esirgediğimz bir şey selam vermek..
Keşke herkes bu bilinçte olsa ve hergün binbir çeşit selamla aydınlansa yüzler..
tebrik ediorum..sevgiler&saygılar..
Mşrf
Evet, dünyamızda binbir çeşit güzellikle birlikte, binbir çeşit de selam var. bir çiçeğin yaydığı kokusudur yaşama selamı. bir arının yaptığı baldır. bir bebeğin gülen yüzüdür. bir dostun merhabasıdır. Sizin de yüzünüz hep aydınlık olsun,sevgiler benden size. İyi geceler.