- 1437 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Öylesine Bir Gün
Bu gün arkadaşım Güler telefon etti,hava çok güzel gelin kahvaltıya gidelim dedi.Ben ve eşim tamam dedik, güneş öyle güzel parlıyor ki ,hem bugün Nevruz açık havada kahvaltı güzel olur.Yeniköy’de her zaman gittiğimiz spor tesisleri var ,orada buluştuk.Deniz ve güneş muhteşem,her tarafta çiçekler açmış,kuşlar uçuyor sevinçli sevinçli ,sokak köpekleri bile uzanmışlar ev köprklerine inat güneşleniyorlardı.Aileler çocuklar herkes
mutlu görünüyordu.E ...ben boğazın en güzel yeri YENİKÖY’den bahsediyorum.Elimde fotoğraf makinem neyi güzel gördümse fotoğrafını çektim.Bütün yeşil olan yerlerde çiçekler ekilmiş renk renk,menekşeler laleler,oysa daha ağaçlar tam yaprağa bürünmemiş
ama doğa kıpır kıpır uyanıyor can taşıyan her varlık.Ya bahar açan ağaçlar adeta gelin olmuş gibi,çiçek çiçek açmışlar beyazı ile pembesi ile bakmaya doyamıyor insan,doğanın
muhteşemliği ,doğanın fişkırması anlatılır gibi değil,görmek lazım.
Güzel ötesi bir kahvaltı ,arkasından deniz kenarında,sahil boyunca bir yürüyüş,ve kağıt helva yeme faslı,çok severim sokak satıcılarının sattığı kağıt helvasını.Baktık ki deniz bizi çekiyor,hadi deniz motoru ile Beykoza geçelim dedik.Ve o güzelim mavi denize küçücük bir motor la daldık bata çıka Beykozdayız.Aradan geçen yürüyüş ve deniz havası bizi acıktırdı tabii,biraz salaş ama yenilecek şeylerinin iyi olduğuna inandiğimız bir yere girdik,yanılmamıştık güzeldi yadiklerimiz.Boğazın karşı sahili ,Yeniköy sahiline göre oldukça farklı görünüyordu,bunu yazmak istemezdim ama anlatılmaz bir kirlenme vardı.
Herkes elinde ki çöpleri yediklerini içtiklerini yere atmakla meşguldü,etrafta alkollü ve tinerci gibi adamlar vardı ve para istiyorlardı,fenaydı ,hiç hoş değildi.ve zavallı sokağa atılmış cins köpekler vardı bir tanesi Sibirya kurdu mavi gözlü köpek dikkat çekiyordu.
Nedir bu insanların vicdansızlığı al evine bakama alışmış köpeği sokağa at bu ne biçim bir
davranış biçimi,ama insanların çocuklarını attığı bir zaman da bunun lafımı olur.Ben şahit olduğum bu olaylara duyarsız kalamıyorum,çok üzülüyorum.On beş buçuk sene hayatı paylaştığım köpeklerim geliyor aklıma kahroluyorum.Ben köpeklerime canım gibi baktım.
Beykoz caddeleri insanların yedikleri çekirdek çöpleri ile doluydu adeta,maalesef insanlar çöplerini çöp kutularına atmak gibi bir alışkanlık edinmemişler,nedendir bu vurdum duymazlık acaba,hiç mi bakmazlar,güzel çiçeklerin dikildiği yerleri kirletmeye neden kıyarlar.Bilmiyorum çözemiyorum.Sahilde bir çay bahçesinde birer çay içtik.
Sonra yine motor geri dönüş Yeniköye , deniz çok güzel ,hava çok güzel , ama insanlar nasıl
bu güzellikleri bozarız diye yarışta.Yazık çok yazık.Sonra arabamıza bindik ve evimize döndük,Bu günkü gezimizden aklımda kalan güzellikler yanın da bazı çirkinlikleri de yazmadan geçemedim, ne olur bu konuda insanlarımız daha duyarlı olsa, şu bahar güzelliklerini bozmasalar, paylaşmak istedim sevgilerimle....