- 1614 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
Sevilen Olmak...
Geçtiğimiz günlerden birinde, bir dizi izliyorduk arkadaşımla. Hangisi olduğunu hatırlamıyorum. Çok da dizi izlemem oysa. Dikkatimi çekti ve arkadaşımla paylaştım.
“ Dikkat ettin mi? Konu ne olursa olsun değişmeyen tek şey var: Sevdiğini değil, seni seveni seçeceksin.”
Bir diziye baktı. Döndü, bir de yüzüme baktı.
“ Ne kadar haklısın. Hiç dikkatimi çekmemişti .”
Ve ikimiz de suskunlaştık, köşemizde.
“ Kapatsana şunu, tadı kaçtı dizinin. “
Kapattım. Ne yapacağız? Diye soran gözlerle baktım.
“ Sen koy bakalım birer kadeh rakı da şu saptamanı konuşalım.”
Hemen mutfağa koştum. Bir tepsiye biraz beyaz peynir, salatalık, domates, biraz da çerez koydum. Rakılarımızı da ayarladıktan sonra yanına geldim.
Demek “ Sevdiğini değil, seni seveni seçeceksin ha?”
“ Seven mi daha mutludur? Sevilen mi? “ dedim.
“ Sevilen “
“ E bak gördün mü? Demek ki bu işte mutlu olmanın sırrı burada: Seven değil sevilen olmakta.”
“ Karar verilmiş, konu kapanmıştır.”
“ O zaman ne yapıyormuşuz? “
İkimiz de aynı anda bağırdık:
“ Sevilen oluyormuşuuuuuzzzzzz…”
“ E hadi bakalım madem ki öyle…Şerefe . ”
“ Şerefe.”
Eser Akpınar
İzmir
18.03.2010
YORUMLAR
sen deli olacağına o kanser olsun derdi bir arkadaşım ..sevilen olmakta güzel ...sevmedikten sonra ne anlamı var sevilen olmanın ..ve o illaki aşk ısrarlarının ..şahsım adına diyebilirim ki sevmediğim kişi tarafından asla sevilmek istemem..kaleminize yüreğinize ve cesaretinize sağlık arkadaşım ...sevgiyle kalın
Eser Akpınar
saygılarımla..
Sevgili Eser hanım, ben galiba iki duygunun bir arada olması gerektiğini savunanlardanım. Beni seven ama benim sevmediğim biri ile birlikte bir ömür paylaşmak sanırım cezaların en büyüğü diye düşünüyorum ki bu zamanımızda çok fazla yaşanıyor tek taraflı sevgiler.
Yine düşündüren bir yazı idi paylaştığınız. Sevgiler yüreğinize
Yazarıın sözü üzerine söz olmaz... Ama bu yazıyı yeni okudum. Bir alt yorum gibi kabul edebiliriz umarım.
Ben, sevgi suyunun karşılıklı sulamadığı yüreklerde "Seven" ya da "Sevilen" kavramlarını çözüp ayrıştırmak değil bütünleştirme yanlısıyım. Ortak paydası sevgi değilse eğer; ister seven ol ister sevilen.
Yok... Mutluluk olmaz. Geçici bir mutluluk sadece.
Saygılar...
Eser Akpınar
görüşünüze, düşüncenize saygım sonsuz...
teşekkür ediyorum...saygılarımla
Değerli dostlarım..bu yazım sadece bir görüştü...seven yerine sevilen olmak...bu, hayatta ki herşey gibi, bizim tercihimizdir..olur ya da olmaz....
hayatta pe çok şeyin istediğimiz gibi olmasını sağlayamayız...dengeleri, sağlamak ne yazık ki bizim elimizde değil...
ya seven birini bulamazsak? seven birini bulamamışsak zaten sevilen de olamayız...bu çok basit bir mantık değilmidir?
her insan sevmek ve sevilmek ister...sevdiği kadar sevilmek ister...önemli olan bu dengeyi kurmak değilmidir?
siz de benim gibi düşünmüşsünüz...seven mi olayım? sevilen mi? zaten soru da bu...
en içten teşekkürlerimle...okuyan ve yoruma değer bulan sizlere...
Arkadaşınız doğru bir teşhis koymuş ki, gerçektende doğrudur. Seven olursan, sevdiğin insan için onu mutlu etmek için her şeyi yaparssın. Sevilen olursan da o senin için yapar. Yaptığın fedakarlıklar bazen hiç bir işe yaramaz. Hayal kırıklıkları yaşarsın. En güzeli de iki sevilenin bir arada olmasıdır bence. Çok güzeldi Sevgili Eser, kutluyorum.
Çok güzel bir saptama aslında. Hem sevmek hem sevilmek güzel ama genelde birisinin üzerine çok titrersiniz, sakınırsınız uçan kuştan, esen yelden misali karşınızdaki kendini bir anda bulunmadık Bursa kumaşı sanır. Bir hava bir trip vs. Sizin vuruşlarınız hep tam isabet...kutluyorum efendim. Sevgi ve saygılarımla...
Seven siz olursanız boyutunu siz ayarlarsınız...Değerini biçen sadece siz olursunuz...Oysa başkalarına bağımlı yaşamak ne kadar mutlu eder ki insanı, bir gün bir yanlış da terk edildiğiniz de, işte o zaman boşluğa düşer, çıkmak için bir başka seven bulmak zorun da kalırsınız...BENCE...O yüzden sevilmek elbette çok güzel ama bunu severek kazanmak daha güzel ...Sevgiyle kalın o yüzden dense gerek.....
Değişik ama taşı gediğine koyan bir yazıydı.
Şiir gibi akıcı ve anlaşılırdı. Usta kalemi kutlarım. Fikret kardeşimin yazısı üzerinden bir sürü boş lakırdılar yaptığımdan bu gün yazı okuyamadım sayılır.
Selamlar.
Engin Tatlıtürk tarafından 3/19/2010 6:40:28 PM zamanında düzenlenmiştir.