- 1361 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BİR DOST …
İnsan, zaman zaman kendisini yalnız hissettiğinde arkadaşlara ve dostlara ihtiyaç duyuyor. Arkadaşlıklar, eğer dostluğa dönüşmüşse bu daha da anlam kazanıyor…
Arkadaşınla paylaşamadığın bütün sırlarını gerçek bildiğin dostunla paylaşıyorsun ki;bu insanın hayattaki en büyük kazancı oluyor bence…
Günümüzde her şeyin yapaylaştığı bir ortamda gerçek arkadaşlıkları ve dostlukları bulmak çok zor gibi görünüyor…
Arkadaş, dost diye seninle yakınlık kuranla birlikte acıları, dertleri paylaştığını sanıyorsun; ama nafile…En büyük darbeyi yiyorsun…İşte o zaman tekrardan yalnızlıklarında sığınacak liman aramak zorunda kalıyorsun…
Soğuk bir Mart gününde(bugün) pazarda tezgahımı kurdum. Güneş olmasına rağmen, etkili değil.Isınamıyorsun.İçin tir tir titriyor…Mart ayı soğuk şakalarını yapmaya devam ediyor…
Tezgahın üzerindeki malların istiflenmesi bitti. İçimde ayrı bir sevinç dürtüsüyle kendimden geçmiş gibiyim…Tezgahı,karıma bırakıp,pazardan ayrılıyorum. Birazdan bir arkadaşımla birlikte olmaya hazırlanıyorum…
Edebiyat Defterindeki yazılarımızdan dolayı aşinalık kazandık…Mustafa Sakarya…İş yerinin bana yakın olması işimi kolaylaştırdı…
Bu arada edebiyat defterinde çok güzel dostluklar edindim. Uğraşılarımız aynı olunca aşağı yukarı hissettiklerimiz de aynı noktada örtüşüyordu…Bu yüzden birbirlerimizin yüzlerini göremesek de yüreklerimiz aynı heyecanla atmaya devam ediyordu…Altı ayda bir yapılan toplantılarda bir araya gelip hasret gidermek de en güzel tarafıydı…
Toplantılarda paylaştığımız ortak nokta edebiyattı…Menfaat gözetmeksizin sanatsal duyguların kaynaşması…Yazan kalem kahramanlarının birlikteliği…Bir günlük hasret giderme.Sonrasında yine yazılarımızla uzak diyarlardan birbirimize sıcak çağrışımlar…
İşte sanalın kazandırdığı ölümsüz arkadaşlıklar ve dostluklar…
Mustafa Sakarya’nın “ Bir Yazarın Dramı “kitabını kendisinden imzalı alacağım için gizli bir sevinç içerisinde Batıkent’ten minibüslere binip yarım saat sonra bulunduğu yere;Sincan’a vardım.
Bir kaç kişiye dükkanın nerde olduğunu sordum. Dükkanın önünde beni bekliyordu. İçeriye girdiğimde çeşitli kuşların çıkarmış oldukları sesler,orkestra müziği gibi kulaklarıma yankılar yaptı… Akvaryumların içerisindeki balıkların kıvrak dansları ise gözlerimi kamaştırıyordu…Diğer dostlarımla olduğu gibi kırk yıllık dost misali kucaklaştık…
Hoş sohbet esnasında içeriye kuş almak için gelen müşterilerle ilgilenmek zorunda kaldı…Ekmek parası, her şeyden önce geliyordu…
Nihayet sohbetimiz, ortak noktada odaklaştı:EDEBİYAT.Öykü,roman…Çektiği sıkıntıları(Hangimiz çekmiyoruz ki…) bir kitap bastırmak için başından geçenleri buruk bir şekilde anlattı.…Çok iyi anladım onu…Bu derdi yaşayan ve çeken bilirdi çünkü…
Aceleye gerek yok, bu sektörün içinde de hüsrana uğramak var diye açık açık izahatta bulundu…Yeteneği, bilimsel aktivitelerle(yazım teknikleri,imla kuralları,v.s...) takviye etmekte fayda olacağını söyledi…
En çok dikkatimi çeken tarafı ise bir insanın kendini sürekli yenilemek zorunda olması üzerineydi. Hatta eskiden yazdığı öykü ve şiirlerini beğenmeyip yok ettiğini bile açık yüreklilikle söyledi.
Yazan bir insan sabırlı olmalı, yazdıklarının olgunlaşmasını, çay gibi dem almasını aradan geçen zaman sürecinde tekrar yazdıklarıyla didişmesini bilmesi gerek diyordu…
İmzalı bir kitabını aldığımda çok mutluydum…
Dükkanındaki kuş seslerini, arkamda bırakarak vedalaşıp ayrıldık…
Nice dostluklarda birlikte olmak dileklerimle…
YORUMLAR
Biliyorum bir gün yazılarından tanıdığım dostları bir bir bulacak ve ve kalemlerin aracılığı ile kurulmuş dostlukları yüreklerimizi vererek kuracağım.
Mustafa bey ve Ayhan beyi yazılarından tanıyor ve zaman buldukça hiç bir yazılarını kaçırmamaya çabalıyorum. Umarım dostluklarınız/ dostluklarımız bir ömür sürer ve hep aynı sevgi ile birleşir eller.
Çok özel bir yazı idi Ayhan bey. Teşekkür ediyorum paylaşımınız için. Saygılar
Edebiyat Defterindeki yazılarımızdan dolayı aşinalık kazandık…Mustafa Sakarya…İş yerinin bana yakın olması işimi kolaylaştırdı…
Bu arada edebiyat defterinde çok güzel dostluklar edindim. Uğraşılarımız aynı olunca aşağı yukarı hissettiklerimiz de aynı noktada örtüşüyordu…Bu yüzden birbirlerimizin yüzlerini göremesek de yüreklerimiz aynı heyecanla atmaya devam ediyordu…Altı ayda bir yapılan toplantılarda bir araya gelip hasret gidermek de en güzel tarafıydı…
Toplantılarda paylaştığımız ortak nokta edebiyattı…Menfaat gözetmeksizin sanatsal duyguların kaynaşması…Yazan kalem kahramanlarının birlikteliği…Bir günlük hasret giderme.Sonrasında yine yazılarımızla uzak diyarlardan birbirimize sıcak çağrışımlar…
İşte sanalın kazandırdığı ölümsüz arkadaşlıklar ve dostluklar…
DOSTLUKLAR DAİM OLSUN.
GÜZEL YAZILAR DA...
SELAMLAR.
öyledir...aynı dili konuşup aynı şeyleri hisseden yüreklerin ortak noktası vardır...ilke yada yasa değildir hiç farkında olmadan yüreğimizin kurduğu hoş bir kuraldır...
Günümüz dostlukları farklıdır biliyorsun...genelde çıkar ve menfaat ilkişkileri söz konusudur..eski dostluklar gibi sağlam temelleri yoktur..Hele bizim gibi sanal ortamda tanışan insanlara dedikleri şey " aman sennde internetten de dost mu edinilir"
Oysa Edebiyat defteri toplantılarında yakınen gördük ve yaşadık ki hiçte öyle değilmiş...Edebiyat defterinin reel hayata kazandırdığı dostluklar hiçte az değildir....
Mesela tanışmamız,İzmir Tekirdağ maceralarımız az şeyler mi ağabey...Geldiğimiz bu yaşlarda artık kazık atacak,kuyu kazacak hesaplarımız olmadığı için dostluklarımız da içtendir...Bunu görmek mutlu ediyor beni...ben hayatın bu yönüyle huzur duyuyor ve mutlu oluyorum...eğer dostlarımı da mutlu edebiliyorsam ne mutlu bana...
Mustafa Sakaryı tanımıyordum..sayende onuda tanımış olduk..İnşallah bir toplantıda birlikte oluruzda onada bir muziplik yaparaız...Tekirdağda yaptıklarınızdan hani...nasılsa benim ip sende...
Bu yazı çok içten bir yazı..sevgi dolu...İzmir yolculuğunu anımsadım da gülümsedim birden...
Birde ilk başlarda bir yanlış telafüz var..."tezgahi karıma bırakıp" diyorsun ya...bir toplantıda yengeme işpiyonlayacağım seni..orası eşime olmalı değlmiydi ağabey)))) benim dilime düşenin hali perişan oluyor..Tacettin ağabeyin hallerini okumadın mı sen yazılarımda))))
sevgiler saygılar...
bu arada yaz geliyor...ankarada hafta sonları fasıl zamanı...arada bir görüşelim ağabey...
ayhansarıkaya
Önemli olan da dostlukların kalıcı olanını yakalamak değil mi...
Gönüllerimiz hiç bir çıkar amacı gütmeden sevgiyle birbirlerine bağlı diye düşünmekteyim...
Sadece ortak noktalarımız aynı olan Edebiyat olduğu için...
İşlerimin çokluğundan sizin yanınıza gelemediğim için beni bağışla.ilk fırsatta gelip çayını içeceğim...
Sevgilerimle kucaklar,sağlıklı günler dilerim..
İçimden geldiği gibi "karım" kelimesini kullandım.Ne de olsa pazarcıyım...Hoş gör... selamlar...
Ayhan abi ben de senle tanışma güzelliğini yaşamış bir insan olarak yazdıklarını daha bir tebessümle okudum. Gerçi sen bana ilk gördüğün an fırça attın ama ne yapalım bunu da senin dobralığına verdim. Mustafa beyle yakın olmanız da sizin için güzel bir şey. Bu vesileyle onun da kitabının hayırlı olmasını diliyorum. Kendisine şans getirsin inşallah, hayırlarla beraber. Darısı diğer kitap dileği olanların başına.
Ama yazında katılmadığım bir nokta var. Burda yani bu sitede dostluklar senin anlattığın kadar sonsuz değil bence. Eskiden boş zamanlarımda sürekli buradaydım. Ama öyle saçmalıklar gördüm ki, bu sitede edebiyattan anlayan çok az insan olduğuna kanaat getirdim. Malesef onlarda layık oldukları ilgiyi görmüyorlar.Küsüp gidiyorlar. Anlayacağım yağcılık çok bu mekanda...Hangisi gerçekten dost bilemezsin.
Neyse yine de sen her zamanki gibi duru bir saflıkla insanları sevmeye devam et. Ve dielerim karşına hep senin gibiler çıkar. Selamlar...
Sevgili Ayhan kardeşim, senin bu huyuna bayılıyorum. Dostlarımızı bir bir arayıp buluyor, büyük bir vefaa örneği sergiliyorsun.
Bu açıdan ve Mustafa dostumuzu çok güzel dille ifade eden yazını kutlarım. Mustafa kardeşimizin de kitabı hayırlı olsun. Yeni kitaplarda buluşmak üzere. sevgilerimle...
sevgili ayhan kardeşim.......bire bir tanışmasamda mustafa yazılarında kendisini kanıtlamış biri....sevecen ve saygı dolu.....senide kutluyorum....dostları seçmesini biliyorsun....yazında sana yakışır bir tarzda her zamanki gibi çok hoş ve sevimli kutluyorum.... puanım tamdır gardaşım....saygılar