YALNIZLIK
Küçük kız hüznün kollarındadır yine.Savrulup durmaktadır oradan oraya...
Savrulduğu çıkmaz yanlızlığa sürüklemiştir onu.Her zamankinden ıssız,sessiz,köhne.Sanki anlıyor derdini,sanki biliyor,hissediyor ve çıkarsız acıyor,ağlıyor yanlızlık bile.Deniz hıçkırıyor,gökyüzü ağlıyor,ıslatıyor,gözyaşlarıyla sarmalıyor kızı...Bir annenin yavrusunu,bir koyunun kuzusunu sarmaladığı gibi.Acımasız hayat yine,denizin hıçkırıkları,gökyüzünün gözyaşları altında buluşturuyor yanlızlıkla...Kimselere anlatamadığı,yumak olmuş dertlerini anlatıyor,çözülüyor artık.Kuruttuğu gözyaşları,yüzleşiyor yerle gökle.Denizin hıçkırıklarını sadece o anlamakta,onu ıslatan tuzlu gözyaşının tadını yanlızca o almaktaydı.Bu duruma şahit oturduğu abnkla,derin bir sessizlikten başka birşey yoktu.Kız yaşından kat kat ağır dert faslıyla o kadar doluyduki gökyüzüne yükselen hıçkırıkları durması izin vermiyordu.Ne acı ki kaybedecek birşeyi kalmadığı halde direnmekteydi,geride kalan hiçlerine bile öylesine muhtaçtıki onu korumakta,ondan güç almaktaydı.Sırtını dayadığı boşluk onu içine çeksede ayakta kalmak için var gücüyle çabalıyordu.Bir ikilem bu kadar tuzak olabilirdi ancak.Hani sevgi;duyguların en güzeli,en safı,en temiziydi.Kimse acı çekeceğini söylememişti,anlatmamıştı ki ona.Nerden bnilebilirdi dertlerine dert katacağını,bitmek bilmeyen,dinmek dinmeyen gözyaşlarına sahip olacağını...
Aşkı yaşamadığı,sessiz,uzak,tuzak,soğuk bir yanlızlıkla göz göze geldiği halde bu acı revamıydı...Bu böyle olmak zorundamıydı ki?Ya da bitmeyecekmiydi?Düşüncelerinin ötesinde,düşündüğü bu soru;yormakta,hırpalamaktaydı zayıf bedenini...Kaç gece onu düşünüpte ağlamıştı.Hangisini hakediyordu ki?Nereden bulacaktı böylesine seveni...Ama acı vermekten başka birşey yapmıyordu zavallı kıza.Ya kızı çıkarsızca seven..ona yazık değilmiydi?Bu olanlarda onun suçu neydi?Eee bu durumda hiç kötülük olmadığı halde kızda kötü değilmiydi?Her iyi tamamen iyi,her kötü tamamen kötü değildi o halde...Ne kadar beyaz olursan ol..herkesi lekeleyen bir siyahlık mevcut bu acımasız,küf kokan dünyada...
YORUMLAR
Eminim bu güzel yazıyı, site içinden işinin erbabı birçok üstat okumuştur ve yapılan yorumları okuduğum kadarı ile gerekli ikazları yapıp, temennilerde de bulunmuşlar sağ olsunlar.
Ben farklı açıdan bakmak istiyorum müsaade edersen.
“acıyor”, “ağlıyor”, “ gözyaşlarıyla”, “hıçkırıkların”, “gözyaşları X2”, “hıçkırıyor “, “ağır dert”, “bu acı”, “ağlamıştı” vs gibi bir sürü hüzün ağırlıklı kelime karabasan gibi çökmüş yazıya, gerçi öyle ustaca harmanlanmış ki, bizim gibi yüreği nasır bağlamışlara ilaç gibi geliyor. Lakin 17 yaşındaki genç bir yürek için, hem de yolun başındayken daha biraz ağır bir üslup olmasın sakın.
A benim canım kardeşim yazmaya devam ama biraz daha yumuşak havalardan çal, makamlardan yaz. A benim canım kızım o körpe yüreğini mahveder bu makamlar, bu havalar bu yaşta. Bana inanmıyorsan Orhan Veli ye bak istersen, onu dinle istersen, ne diyordu “Beni Bu Havalar Mahvetti, beni bu güzel havalar mahvetti. ” .
Başarılar, selamlar
Yudum merhaba,
Yazını okudum döndum bir daha okudum. Noktalama ve imla hatalarını geçersen, mukemmel ve içten bir anlatım. bir duygu seli. duygularını olanca açıklığıyla koyvermişsin. iste dedim ya bu. bu beğenimi ifade ettikten sonra acizhane olumlu bir eleştiri olarak alın. Daha yalın bir ifade tarzı seçin. Duygular yogun olnuca olmuyor diyorsunuz.
Sonuç olarak çok guzel yazı kaleme almışsın diyorum ve saygılar sunuyorum......,
Deneme dediniz ama denemeyi aşmış çok anlamlı güzel yazmışsınız.hayat acımasız insanlar riyakar,sevgiler çıkar böylesi bir dünyada bin düşünüp bir karar vermek gerek.ders alınacak güzel hikaye idi.tebrik ediyorum uolunuz açık olsun sevgili gönül dostum.selam sevgimle...
güzel anlatım içten duygulu yaşınızında genç olduğunu düşünürsek çok ilerlemeler kaydedeceğinizi düşünüyorum imlalarda eksikler ve yazım hataları var bende yapıyorum sıkca bunlara dikkat edersen çok iyi olacaktır ve artık yanlızda değilsin her konuda yardım alacağınız edebiyatla alakalı bir çok kişi var hoşgeldiniz aramıza
Duygularının coşkusunu kaleme vurabilmen çok güzel ve edebiyata ilginin olduğu kaleminden belli. Benim sadece sana tavsiye edebileceğim imla kurallarına biraz riayet. İçerik gerçekten çok güzel olmuş yüreğine sağlık ama Türkçe bizim ana dilimiz. Paylaşımın için teşekkürler bence yoluna devam et. Yazmak çok güzel bir şey. Sevgilerimle...